3ds Max : 3ds max bombeli kabarık cam yapımı

3ds max bombeli kabarık cam yapımı
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

arkadaşlar selam örneğini verdiğim resimdeki objenin kırmızı ile seçili bölümüne bombeli kabarıklık yapmak istiyorum bunu nasıl yapabilirim ?

saatlerdeki bombeli cam gibi olduğunu düşünün kenarlardan chamfer falan veriyorum da ortası düz bir şekilde kalıyor

http://oi39.tinypic.com/33ene49.jpg


2013-05-13 14:45:54
  • Offline
  • Erkek
bir silindirden veya küreden
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

bir silindirden veya küreden kesmeyi dene!


MODO, rhino
2013-05-13 14:55:56
  • Offline
  • Erkek
slindir olduğunda örnek sağdan
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

slindir olduğunda örnek sağdan sola yada yukarıdan aşağıya olur benim istediğim tamamen eşit olması ve çizdiğim obje tamamen yuvarlak olsaydı küre işimi görürdü tam istediğim eşitlikte nasıl yapabilirim başka yöntem varmı ?


2013-05-13 15:06:07
  • Offline
  • Erkek
yüzeyi detach yapıp ffd
AnesteticBilal Avatar

yüzeyi detach yapıp edit poly ile edge eklesen sonrada ffd box ile gersen olur mu ki


www.mimarimodelleme.org
2013-05-13 15:31:34 Edit:2013-05-13 15:31:47
  • Offline
  • Erkek
Inset yardımıyla seçili yüzeyde
JackyMehmet GüvenAvatar

Inset yardımıyla seçili yüzeyde içeriye doğru loop lar oluşturun. Ardından, ortada oluşan vertex ya da vertexleri soft selection`ı aktif hale getirip Y ekseninde yükseltin.


www.mehmetgvn.com
2013-05-13 15:33:04
  • Offline
  • Erkek
Bilal FFDbox ile deneme
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

Bilal
FFDbox ile deneme yapmadım ama olacak gibi görünmüyor

jacky
dediğin gibi yaptım yalnız başka bir problem çıktı yüzeyi seçtiğimde inset ile belli bir yere kadar gelebiliyorum sonrasında 2. resimde olduğu gibi bozulmalar oluyor

1- http://tinypic.com/view.php?pic=e8se9j&s=5
2- http://tinypic.com/view.php?pic=270hk&s=5
3- http://tinypic.com/view.php?pic=33perdv&s=5


2013-05-13 16:05:40 Edit:2013-05-13 16:06:17
  • Offline
  • Erkek
Bence bu parçaya yanlış
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bence bu parçaya yanlış başlamışsın, önce kabarık kısmı yapsan daha kolay olur. Bu parçayı silmeden vertex snap açık birşekilde resimde görünen yüzeyi yakalamak için Auto Grid açık iken bir sphare objesi oluştur. Sonra sphare objesine edit poly uygula, sphare objesini 4 e böl ve her bir parçayı köşelere denk gelicek şekilde hizala. Böldüğün parçaların birbirine bakan kenarlarından bridge uygulayarak birleştir. Gerisini kendin halledersin sanırım.

İyi çalışmalar..


http://deman3d.blogspot.com/
2013-05-13 16:36:22
  • Offline
  • Erkek
O zaman şu ortalardaki
JackyMehmet GüvenAvatar

O zaman şu ortalardaki uzun edgeleri seçip Connect uygulamayı dene. Sonra yine ortadaki poligon ya da vertexleri soft selection ile seçip çek.

Edit: Seyhan`ın önerisi de olabilir bir de ordan yola çıkarak Chamfer Box aklıma geldi, onu da deneyebilirsin.


www.mehmetgvn.com
2013-05-13 16:40:24 Edit:2013-05-13 16:46:31
  • Offline
  • Erkek
Çok az miktarlarda aynı
mehmet-erkanmehmetErkanAvatar

Çok az miktarlarda aynı yüzeye 3-4 kez bevel uygularsanızda olabilir gibi


EEM
2013-05-13 18:08:14
  • Offline
  • Erkek
seyhan 3ds max te
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

seyhan 3ds max te iyi bir seviyede değilim o yüzden dediğini tam anlayamadım kusura bakma daha basit bir yolu varsa onu söylermisin


2013-05-13 18:33:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!