3ds Max : Mimari modellemede. Wall mu? ... Vs.

Mimari modellemede. Wall mu? ... Vs.
kmltnrkemal tanırAvatar

Arkadaslar max 2014. Gtx680 ekran karti i7 islemci 16gb ram.
Donanim konusuna yeni bir konu acmistim. Max cok donuyor diye. 5 bloklu bir siteyi
Agaclari arabalri cimleri vs. Modelledigin zaman min poly 6-8 milyon oluyor.

Ben modellerken autocad planindan wall cizerek modelliyorum. Sonra pencereleri. Kapilari maxin kutuphanesinden
Kullaniyorum. Wall un pek bir poly degeri yok hatta max sifir poly gosteriyor
Yalniz pencere kapi baya bi poly degerinde.

Farkli modelleme tekniklrini kullandim. Ornegin bir plane olusturup butun binayi o planden cikarmak
Pencere yerlerini bos birak sonra pencere vs. Filan

En kolayi bana gore wall ile modellemek.
Sizce wall ile modellemek mi poly degerini artiriyor.

Sizin ornegin site yada tek bina modelledigijiz ve sahnede poly sayisi
Rahat calisabildinizmi ekran kartiniz. Nedir.

Kedieti7 arkadasimiz gtx550 ile 40 milyon polyde rahat calisiuorum deyince
Acaba benim modelleme teknigimdemi sikinti var dedim

Simdiden tesekkurler


kmltnr
2013-04-28 19:39:40
  • Offline
  • Erkek
Öneri olarak , kasma

Öneri olarak , kasma durumları yaşamaya başladığınızda modelleri vray proxy yapmanızı öneririm.Bu arada autocad planları 3dmax ekranını çok kasar işiniz bitince kesinlikle siliniz.
Sonuçta işlemciniz ve raminiz iyi render alırken sorun yaratmmayacaktır.


S. http://www.youtube.com/watch?v=2BCoZiSbGtY
2013-04-28 23:06:20
  • Offline
  • Erkek
Agaclari proxyliorum zaten. Ama
kmltnrkemal tanırAvatar

Agaclari proxyliorum zaten. Ama arabalar proxy edilince bozuluyor. Hazir evermotion arabalari.
Binalaridami proxy yapmam lazim ? Bozulmazmi. Denemedim hic. Binayla isim bitti mesela.
Butun kaplamalar tmm. Proxy yapip instensle kopyalasam bozulurmu ?

Bu farkli bi konu. Aslinda modelleme teknigi onemlimi yani. Benim yaptigim gibi wall ile modellememi
Yoksa poligon modellemi ?


kmltnr
2013-04-28 23:17:28
  • Offline
  • Erkek
Modellemede sahnede kasıntı yapan
halkaFurkan YILMAZ

Modellemede sahnede kasıntı yapan birçok sebep var, mesela bir tane kaldırım taşı modelleyip bunları kopyalarsam çok sıkıntı oluyor, ama bunları poly altında hepsini birleştirirsem tek bir obje yaparsam kasma olmuyor.


www.furkanyz.com
2013-04-28 23:25:22 Edit:2013-04-28 23:26:17
  • Offline
  • Erkek
``modelleme teknikleri hakkında daha
kmltnrkemal tanırAvatar

``modelleme teknikleri hakkında daha önce konu açılmıştı, su an aramak için vaktim yok ama ararsanız bulacağınızı ümit ediyorum, gayette faydalı bir tartışma olmuştu benim için, güzel noktalara değinilmişti :) kolay gelsin iyi çalışmalar``

araştırıyorum ama bulamadım. siz konuya aşina olduğunuzdan daha kolay bulursunuz.bulunca paylaşırsanız sevinirim. teşekkürler


kmltnr
2013-04-29 12:17:49
  • Offline
  • Erkek
SAĞOLUN Aytaç bey..
kmltnrkemal tanırAvatar

SAĞOLUN Aytaç bey..


kmltnr
2013-04-29 12:57:14
  • Offline
  • Erkek
şimdi okuyordum :)
kmltnrkemal tanırAvatar

şimdi okuyordum :) teşşekkür ederim.. 3.sayfaya kadar geldim de tartışmadan başka bişe yok.. ilerlere bakıyorum :)


kmltnr
2013-04-29 16:02:08
  • Offline
  • Erkek
Değerli arkdaşım; Bence Sketchup
Anima3dERDEM OZDEN

Değerli arkdaşım;
Bence Sketchup + Lumion dene tahmin ettiğinden iyi sonuçlar alacaksın.


www.eozden.com
2013-04-29 16:52:04
  • Offline
  • Erkek
Sketchup kullanamıyorum max den
kmltnrkemal tanırAvatar

Sketchup kullanamıyorum max den sonra çok garip geliyor. teşekkürler ama max iyi :)


kmltnr
2013-04-29 17:16:49
  • Offline
  • Erkek
Bina modellemelerinde ben
Tuna_Tunahan AvsallıAvatar

Bina modellemelerinde ben


-Wall komutunu kullanıyorum.Çünkü hem pencere kapılar ile çok uyumlu,hemde autocad üzerinden geçmek kolayıma gidiyor.Render alınca güzel gözüküyor.(iç kısımlarıda modelliyorum duvar olarak)
-Layer mantığı ile çalışın.Binayı ayrı bir layer diğer objeleri duruma göre ayırın.Çok fazla layer yapabilirsiniz.Layerlar`ı kullanmadığınız durumda hide edersiniz.
-Render hiden geometry seçeneği ile gizlenmiş objeleri kolaylıkla render edebilirsiniz.
-Ekstra olarak blokları gruplayıp box şeklinde gözükmelerini ayarlayabilirsin.(tools>display flooter>object level>display as box)
-Ağaç ,çim için scatter yazılımlarını kullanıp kolaylıkla proxy yapabilirsin.
-İmport bölümünden link to fbx seçenği ile sahnene kasmadan objeleri ekleyebilirsin.Daha az kasmasını sağlıyordu diye hatırlıyorum.Tam emin değilim son yazdığımdan :)
Polygonların en çok nerede yoğun olduğunu incele ve eğer turbosmooth filan fazla ise onları azalt.



2013-04-30 00:03:22
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!