3ds Max : kısa yollar

kısa yollar
galan

3d max e yeni başladım. izlediğim videolardan çizmler yapıyorum fakat kısa yolları çözebilmiş deilim bunu nasıl öğrenebilirm?


2012-07-28 01:40:42
  • Offline
Help --> Keyboard Shortcut
BrendibadesiAlişan BaharAvatar

Help --> Keyboard Shortcut Map ve ya Customize --> Customize User Interface --> Write Keyboard Chart...


Larsin, babasının ve bu adamların neden bu durumda olduklarını biliyordu. Dökülen gözyaşlarının kendisi için olduğunu biliyordu. Anlamadığı birşey vardı ki o da neden burada olduğuydu. Öldüğünü biliyordu. Buna yemin edebilirdi.
2012-07-28 03:39:38
  • Offline
  • Erkek
hazır yeri gelmişken, matarial
soneday7Soner ÇakırAvatar

hazır yeri gelmişken, matarial editorde önceden A tuşuna bastığımda matariali direk objeye uyguluyordu, ama artık oluyor. neden olabilir


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-07-28 09:40:02
  • Offline
  • Erkek
Buradan bulabilsin ve aynı
ulasdenizulaş deniz

Buradan bulabilsin ve aynı

Buradan bulabilsin ve aynı zamanda istediğin kısayolları buradan atayabilirsin.

2012-07-28 12:49:18
  • Offline
  • Erkek
3D MAX KISAYOL EL KİTAPÇIĞI
AreaHakan D.Avatar

Ana Menü
Ctrl+O: Dosya açma
Ctrl+s: Dosya kaydetme
6: Particle flow menüsü
8: Environment menüsü
0: Render to Texture
Edit Menüsü
Ctrl+Z: Son işlemiGeri alma
Ctrl+Y: Son işlemi ileri alma
Delete: Silme
Ctrl+Alt+F: Fetch(melt,noise,turbosmooth gibi modifierları
silmeye yarar bütün çalışmadan)
Ctrl+V: Kopyalama(copy,instance,reference)
W: Move(x-y-z kordinatlarında hareket)
E: Rotate(döndürme)
F12: Move-rotate-Scale komutlarından biri açıkken hareket
ettirmeyi yarayan menüyü açar
Ctrl+A: Tümünü seçer
Ctrl+D: Tümünü bırakır
Ctrl+Q: Benzerleri seçer(ayni isimdeki,gruptaki)
Ctrl-I: Tersini Seçer
H: Sahne listesini açar
Tools Menüsü
Alt+Q: İsolation Selection(Viewportta sadece seçili nesnelerin görünmesini sağlar)
Alt+A: Align(bir nesneyi başka bir nesnenin merkezine veya x-y-z kordinatlardında hizalamaya yarar)
Shift+A: Quick Align(Align menüsünde son yapılan işlemi
tekrar eder)
Shift+I: Spacing tool
Rendering Menüsü
Shift+Q: Render(Render menüsü kapalı iken render almaya
yarar)
F10: Render Setup(render ayarları)
8: Environment ve exposure control ayar menüsü
0: Render Texture(Kaplamayı render eder)
M: Material editör
F11: Max script(Script menüsü)
F9: Render
Diğer
7: Sahnedeki polygon,vertex sayısını ve fps yi gösterir.
Q: Seçim işlemini değiştirir(Yuvarlak,dikgörtgen,serbest seçim gibi)
R: Scale ayarlarını değiştirir.
L: Sol görünüş
F: Ön görünüş
B: Alttan görünüş
T: Üstten görünüş
U: Orthograpic görünüş
P: Perspektif
X: Gizmoyu gizler ve açar
Ğ: Yakınlaşma
Ü: Uzaklaşma
Ü: Uzaklaşma
A: Angle Snap toggle
S: Snaps toggle
G: Grid açma-kapama
Z: Sahnedeki bütün neseneleri gösterme
C: Kameralara geçiş
V: Sağ-sol-perpektif gibi görünümü değiştirmeye yarayan MENÜ
N: Auto key(otomatik key atama)
İ: Set key
;: 1 frame geri
: : 1 frame ileri
End: Son frame
Home: İlk frame
1-2-3-4-5: Obje oluşturulduktan sonra modify bölümüne
geçmeye yarar
Space: Objeyi kilitlemeye yarar
F3: Wireframe mod
F4: Edge mod
Alt+W: Seçili olan viewport büyütür ve küçültür
Shift+C: Sahnedeki kameraları gizler
Shift+L: Sahnedeki Işıkları gizler
Shift+G: Sahnedeki Geometri leri gizler.(box,cylinder gibi)
Shift+S: Sahnedeki çizgileri gizler(spline,rectangle gibi)
Shift+4 : Sahnedeki Işıkların listesini verir.
Ctrl+X: Expert mod(Uzman modu)
Ctrl+Alt+H: Sahne görünümü İlk haline çevirir(Mesela sağ görünümdeyken maxin ilk açıldığındaki perspektif görünümüne geçer)
Shift+Z: Viewporttaki son işlemi geri alır
Editable Poly
1: Vertex mod
2: Edge mod
3: Border mod
4: Polygon mod
5: Element mod
Shift+Ctrl+B: Bevel komutu
Shift+Ctrl+C: Chamfer komutu
Shift+E: Extrude komutu
Ctrl+Pageup: Grow selection
Alt+I: Seçili kısmın tersini gizler
Alt+H: Seçili nokta-çizgi ve yüzeyleri gizler
Alt+U: Gizli yüzeyleri geri getiri
Ctrl+I: Seçili yüzeyleri tersine çevirir
Ş: Son işlemi tekrar eder
Shift+Ctrl+W: Target weld komutu
Edit poly
Ctrl+F: Affect Backfacing(soft selection)
G: Align to grid
V: Align to view
Shift+Ctrl+B: Bevel komutu
Ctrl+B: Bevel menü
Alt+P: Cap
Shift+Ctrl+C: Chamfer komutu
Alt+Ctrl+C: Chamfer menü
Ctrl+N: Connect edge setting(iki çizgiyi birleştirme menüsü)
Shift+Ctrl+E: Connect (birleştirme)
C: Create(oluşturma)
Ctrl+d: Deattach
E: Extrude komutu
Ctrl+E: Extrude menü
Ctrl+L: Hinge from Edge Settings
Shift+Ctrl+I: Ignore Backfacing in Selections
Shift+I: Insert Vertex Mode
I: İnsert komutu
Ctrl+I: İnsert menüsü
P: Make planar
Ctrl+M: Mesh smooth menü
M: Mesh smooth
Alt+S: Reset Slice plane
Shift+Ctrl+T: Retriangulate
Shift+Ctrl+W: Target weld komutu
Ctrl+S: Use soft selection
T: Tessellate
Ctrl+W: Weld menüsü
Unwrap UVW
Ctrl+B : Break Selected Vertices
Ctrl+D : Detach Edge Verts, D,
Ctrl+E : Edit UVW’s
Alt+F: Filter Selected Faces
Ctrl+F: Freeze Selected
Alt+Shift+Ctrl+F : Get Face Selection From Stack
Alt+Shift+Ctrl+P: Get Selection From Faces
Ctrl+H : Hide Selected
Alt+Shift+Ctrl+L : Load UVW
Space : Lock selected vertices
Alt+Shift+Ctrl+N : Mirror Horizontal
Alt+Shift+Ctrl+M Mirror Vertical
Alt+Shift+Ctrl+J : Move Horizontal
Alt+Shift+Ctrl+K : Move Vertical
Enter: Planar map faces/patches
Alt+E : Show Seams In Viewport
Ctrl+S : Snap
NumPad -, - : Texture Vertex Contract Selection
NumPad +, : Texture Vertex Expand Selection
W: Texture Vertex Move Mode
E : Texture Vertex Rotate Mode
R : Texture Vertex Scale Mode
Ctrl+W : Texture Vertex Weld Selected
Ctrl+T: Texture VertexTarget Weld
Ctrl+O : Unwrap Options
Ctrl+U : Update Map
Z: Zoom Extents Selected
Alt+Ctrl+Z: Zoom Extents
Ctrl+X : Zoom Region
Shift+Space : Zoom To Gizmo
Alt+Z : Zoom
Diğer
A: ssign Material to Selection
Alt+U: Auto Update Selected Previews
Alt+Ctrl+U: Enable Global Rendering
H: Hide Unused Nodeslots
L: Lay Out All
C: Lay Out Children
O: Material/Map Browser
Alt+C: Move Children
N: Navigator
Alt+P: Pan to Selected
Ctrl+P: Pan Tool
P: Parameter Editor
F2: Rename
Ctrl+A: Select All
Ctrl+C: Select Children
Ctrl+I: Select Invert
Ctrl+D: Select None
S: Select Tool
Ctrl+T: Select Tree
G: Show Grid
U: Update Selected Previews
Z: Zoom Extents Selected
Alt+Ctrl+Z: Zoom Extents
Ctrl+W: Zoom Region Tool
Alt+Z: Zoom Tool
Material Editor
G: Get material
B: Background(arka plan değişimi)
L: Backlight
X: 3X2, 5X3, 6X4 (slot sayısını değiştirir)
P: Make a preview
O: options


Evine Bile Hükmedemeyen İLERİCİ! 3 KITA 7 DENİZE HÜKMETMİŞ ECDADINMI Gerici?
2012-07-28 15:04:13
  • Offline
  • Erkek
çok teşekkür ederim bilgilerinizi
galan

çok teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız için...:)


2012-07-28 16:46:30
  • Offline
Kısa yollara Uzun cevaplar.
ETezerErgin TEZERAvatar

Kısa yollara Uzun cevaplar. Yerinizde olsam 3D ye başladığım ilk bir kaç sene kısayol kullanmam... Tecrübeli Birinden basit bir tavsiye sadece...
Saygılarımla,


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2012-07-28 20:36:11
  • Offline
  • Erkek
peki çalışma tavsiyeleriniz neler.Aslında
galan

peki çalışma tavsiyeleriniz neler.Aslında tam olarak ne yapmak istediğimide bilmiyorum yani endüstri ürünleri tasarımı okudum fakat 3dmax de çizebildiklerim kaba şeyler masa sandalye avize lavabo.hangi işte çalışabilirim ve neye yönelebilirim bilmiyorum bu konuda sizce nerden başlamalıyım ne çizsem daha iyi olur.


2012-07-28 23:10:52
  • Offline
Ne yapmak istediğini bilmiyorsun
ETezerErgin TEZERAvatar

Ne yapmak istediğini bilmiyorsun çünkü bugüne kadar ne yapman gerektiği sana söylenmiş. İlk defa sana ne yapman gerektiğini söylemeyecek biriyle şu an konuşuyorsun. Bunu Yapıyorum, yani sana ne yapman gerektiğini söylemiyorum. Çünkü: Bu defa Kendini dinle genç Dostum. SEN, evet SEN NE YAPMAK İSTİYORSUN ?

Diğer Taraftan organik modellemeyi öğrenmen gerekliliği de ortada. En basitinden. Bir Spline düşün. İnsanların düştüğü en büyük hata, Vertexleri Corner olmayan bir spline in düz olduğunu zannetmeleridir. Hayır, Vertexleri corner olmayan her segment veya spline bir doğru değil eğridir. Eğrilerin oluşu ise Organik Modellemenin temelini anlamak için iyi bir başlangıçtır.


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2012-07-29 02:46:43 Edit:2012-07-29 03:09:12
  • Offline
  • Erkek
tasarım yapmak istiyorum çünkü
galan

tasarım yapmak istiyorum çünkü ilginç ve iyi çözümler üreten projelerim var bunları 3dmax de çizmekde zorlanıyorum hoş çizsem de bunları kime sunabilecegimide bilmiyorum neyse organik modelleme dediğiniz tam olarak nedir bana bunu da açıklayabilrmisinz


2012-07-29 17:33:58
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!