Acemi Köşesi : 3ds Maxte smooth modunda doğru seçim

3ds Maxte smooth modunda doğru seçim
Efe_3dEfecan Soysal

Merhaba arkadaşlar,
3ds Max ile Edit Poly modundayken, Open Subdivs veya Editable Poly içerisinde NURMS modunda iken polygon seçiminde problem yaşamaktayım. Maya ve Modo'da smooth modunda iken, smooth edilmiş geometri üzerinde direk oynama yapabiliyoruz. Ama 3ds maxte çalışırken smooth edilmiş polygon'a etki eden polygonu bulmam gerekiyor.
Resimde de açıklamaya çalıştığım gibi, beyaz nokta benim mouse'um. İlk görseldeki mavi alanı seçmek üzere tıklıyorum ama sarı çizgilerle belli olan kafes modeldeki polygonu seçiyor. Maya veya Modo'daki gibi smooth durumdayken, smooth polygona etki eden polygonu seçmenin bir yolu var mı acaba?
Teşekkürler


https://hizliresim.com/BSkPac


Yüksek Mimar.
2020-10-05 14:33:22 Edit:2020-10-05 14:34:58
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Smooth üzerine “edit poly”
portoDeniz ErtanAvatar

Smooth üzerine “edit poly” modifieri atıp seçebilirsin. Ama geriye dönüp değişiklik yaptığında “edit poly” ile yaptıkların değişebilir.


2020-10-05 17:09:03
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Merhaba, cevap için teşekkür
Efe_3dEfecan Soysal

Merhaba, cevap için teşekkür ederim.
Edit Poly modifier'ı attığımda geometrinin tanımı değişiyor. face sayısı artıyor ve istediğim smooth işlemi imkansız hale geliyor.
Eklediğim resimde ise geometrinin smooth ve normal halindeki face sayısı aynı, matematiksel olarak imkansız değil aslında

maya'daki şu örnek daha açıklayıcı.
https://www.youtube.com/watch?v=o9l4NfO7VFA


Yüksek Mimar.
2020-10-05 17:14:17
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !