3ds Max : uvwmap

uvwmap
vinonna

merhaba arkadaşlar;
ben bir sıva harcı paketi kaplamaya çalışıorm.
kütleyi box tan yola çıkıp şekillerndirdim. yumuşak görünüm için editable poly içerisinde USE NURMS u kullandım.
kaplamayı multisub object ten ID lere göre kapladm. ama kaplama dönüşlerde oturmuyor.bari ayrı ayrı kapliim diyip objenin her bir boyutunu detach ladım. yine oturmuyor. aceba nerde hata yapıyor olabilirim??


2011-07-28 13:30:49 Edit:2011-07-28 13:31:01
  • Offline
{islemler}
eğer tek bir görselle
alpgonzalestevfik serezAvatar

eğer tek bir görselle kaplayacaksanız uvwmap kullanın cismin formuna göre mapping seçersiniz.


TEVFİK SEREZ ÇİZ İZLE ÖĞREN ÇALIŞ
2011-07-29 12:26:58
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
aslında sorun şu ki
vinonna

aslında sorun şu ki texture tasarımcı tarafından doğal olarak düzgün bir form da yapılmış ancak ben ortası basık (çay bardağı gibi düşünebiliriz) şekilde bu texture ı kaplamaya çalışıyorum. UVW map in gizmo sunun formunu kaplayacağım objenin formuna getirebilir miyim. böyle bir yol var mı?


2011-08-01 13:57:09
  • Offline
{islemler}
unwrap kullan veya viewportta
ETezerErgin TEZERAvatar

unwrap kullan veya viewportta (tools/viewport canvas´ta) kendin otur boya ;)
Sayılarımla,


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2011-08-01 14:57:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
gizmonun alacağı formlar bellidir
enterasanKerim YıldırımAvatar

gizmonun alacağı formlar bellidir silindir yuvarlak ve plane bunun dışında olmaz yapman gereken, modeli unwrap ile açmak çok karmaşık değilse çok uzun sürmeyecektir. ve kaplamanın üstüne oturtmak gerek açtıktan sonra, işlem bu . kolay gelsin.


www.grafikerim.info
2011-08-01 18:36:57
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Murms subdivision ı kapatın,
ArkondeRAlper SözenAvatar

Nurms subdivision ı kapatın, modele arkadaşların da dediği gibi Unwrap UVW modifier ekleyin. Modifier ın kendi araçlarıyla yerleştirmeyi yapın. Max in help dosyalarında nasıl kullanılacağı az çok yazıyor. Bir sorun olursa buradan da yardım alabilirsiniz. En son modele turbo smooth uygulayın. Low poly halindeyken uv açıp sonradan smooth vermek bu gibi durumlarda çoğu zaman en iyi seçenektir.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-08-01 19:11:13 Edit:2011-08-01 19:15:05
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
teşekkür ederim. aynen yazdığınız
vinonna

teşekkür ederim. aynen yazdığınız gibi sonuca ulaştım. ama bence bu tarz durumlar için 2013 de unw map gizmonun obhenin formunu almasına yaricak bir eklenti yapılmalı!!! :) sonuçta bu probleri chemfer olan her yüzeyde devamlılığı olan kaplamalarda yaşıyoruz.. en azından ben yaşıyorum :)


2011-08-02 10:35:28
  • Offline
{islemler}
süper fikir elbette, keşke
enterasanKerim YıldırımAvatar

süper fikir elbette, keşke yapsalar :)


www.grafikerim.info
2011-08-02 15:13:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !