3ds Max : telsiz anteni simule etmek

telsiz anteni simule etmek

Merhaba bir tekne çiziyorum ve teknede anten olucak şu telsiz antenleri gibi . Ancak sorun bunu gerçekçi şekilde sağlanmasını nasıl saglayabilirim? Reaktörlerden hangisini nasıl kullanmam gerekiyor ?

(anten geminin hareketine göre gerçekçi olarak sallanıcak)


2011-07-03 14:35:37
  • Offline
  • Erkek

Tekrar merhaba bir kaç denemeden sonra bu işin SOFT BODY ile yapılabileceğini keşvettim belki başkalarının işine yarayabilir :=)


2011-07-03 14:47:53 Edit:2011-07-03 14:48:12
  • Offline
  • Erkek
no_fearYusuf ESAvatar

Ercan bunu daha kolay yapmak için flex modifierini veya oluşturacağın dummylere motion panelinden spring controller uygulayabilirsin.

Çünkü reactor içerisinde bu hafif esnek çubuğun hesaplanması epeyi sıkıntılı olabilir :)


yusuf.es | blog.yusuf.es | yusufes.turbosquid.com | vimeo.com/yusufes
2011-07-03 15:26:27 Edit:2011-07-03 15:26:44
  • Offline
  • Erkek

hımmm, teşekkürler bunuda deniyorum hemen


2011-07-03 15:30:56
  • Offline
  • Erkek

Dediğiniz modifiere baktım ama sanırım bu durumda antene bir anımasyon vermek gerekicek yada dışardan bir FORCE kuvvet vs. gerekicek.
Ben gemiyide reaktörle yüzdüreceğim için geminin hareketine görede antenin sallanması gerekiyor o yüzden sanırım reaktor daha uygun olucak.

Ama bu söylediğiniz modifieri ilkkez denedim ve baya işime yarayacak birşeye benziyor özelliklle karakterlerde ;=)


2011-07-03 15:54:27
  • Offline
  • Erkek
no_fearYusuf ESAvatar

Ercan gemiyi reactorle yüzdürüyorsan ve antenide gemiye linkliyosan herhangi bi problem çıkmamalı.

Bende flexi çok önceden 3dsmaxın example dosyalarının içerisinde görmüştüm. :) Dediğin gibi karakterlerin sarkan kısımlarında kullanılabilir.

Ben modellediğim külhabeyi karakterinin saçında ve bıyığında kullanmıştım. Gayet de güzel oluyor :)


yusuf.es | blog.yusuf.es | yusufes.turbosquid.com | vimeo.com/yusufes
2011-07-03 22:34:24 Edit:2011-07-03 22:35:33
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !