3ds Max : Skin ile riglenmiş ekskavatör modelide deformasyon

Skin ile riglenmiş ekskavatör modelide deformasyon
portoDeniz ErtanAvatar

Skin ve bone kullanılarak riglenmiş bir ekskavatör hazır modelini yeniden riglemem gerekti. Önce bone’ları silip sonrasında skin modifierini collapse ettim. Ardından hareketli parçaları ayrı parçalar halinde detach ettim. Pivot noktalarını ayarladıktan sonra point helper ve dummy de kullanarak HI IK Solver ile bağlantılarını kurdum. Ancak modelde daha önce karşılaşmadığım bir durum gördüm. Bazı parçaları hareket ettirince bağlantılı parçaların en boy orantıları değişiyor.


2020-10-08 15:10:43
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Örneğin ekskavatörün bomunu ileriye
portoDeniz ErtanAvatar

Örneğin ekskavatörün bomunu ileriye doğru uzatınca pistonların iç parçası genişleyip dış parçasının içinden çıkıyor.
Sanki select and squash toolu ile scale ediliyormuş gibi. Çözüm bulamayınca en sonunda sorun yaratan parçaları tekrar modelledim ve günü kurtardım. Ancak neden böyle olduğunu hala merak ediyorum. Bilen varsa yardımcı olabilir mi?


2020-10-08 15:15:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Skin normalde organik modelleri
Seke

Skin normalde organik modelleri bind etmek için kullanılır.Fakat mekanik modeller için skin çok doğru bir yöntem olmayacaktır.Bunun yerine attach kullanmak çoğu zaman yeterli olacaktır.


2020-10-13 17:47:05
  • Offline
{islemler}
Ben de neden skin
portoDeniz ErtanAvatar

Ben de neden skin kullanılmış anlayamadım zaten. Deformasyonun nedeni hakkında bir tahminin var mı Seke?


2020-10-13 23:22:49
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !