3ds Max : segment sayısı ile ilgili bir soru

segment sayısı ile ilgili bir soru
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

arkadaşlar selam segment ile ilgili bir sorunum var´da size sorayım istedim

örnek spline çizdim rasgele bişey kenarları yumuşak şekilde bu spline´ı mesh´e çevirdim ve extrude uyguladım belli bir yükseklik verdim

yumuşak kenarlar tırtıklı görünüyor ben oraların yumuşak geçmesini istiyorum ama yapamadım extrude uyguladıktan sonra segment sayısını yükselttiğimde yatay olarak segment sayısı artıyor ben istiyorum dikey bir şekilde artsın dolu video izledim yapan birine rastlayamadım

nasıl yapabilirim ?

resimdeki gibi araları çoğaltmak istiyorum tırtıksız bir şekilde


http://oi53.tinypic.com/358t7ra.jpg


2011-07-12 21:39:08
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
legolastDemo

kenarlardaki yatay segmentleri saçip sağ tıklayarak connect deyin dik segmentler istediğiniz gibi oluşacaktır .


2011-07-12 21:46:22
  • Offline
{islemler}
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

verdiğiniz bilgi için teşekkürler çok basit bişey aslında size göre ama aradım durdum yok bulamadım :) yardımcı video felan´da izliyorum ama işte arada takılıyorum
teşekkürler tekrardan :)


2011-07-12 22:36:59
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
legolastDemo

rica ederim bazen herkesde oluyor böyle takılmalar ;) İyi çalışmalar.


2011-07-12 22:41:40
  • Offline
{islemler}
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

pardon ben oldu zannettim segmentleri çıkınca ama tırtıklar yine duruyor dediğiniz gibi yaptım segmentleri çoğalttı çoğaltmasına ama tırtıklar yine duruyor tırtıkların komple yok olmasını istiyorum pürüzsüz bir şekilde eğimli geçsin ben yanlışmı anlattım acaba sorunumu dediğinizi yaptım


2011-07-12 22:47:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
legolastDemo

meshsmoth veya turbosmoth modifier kullanmayı denedinizmi ?

meshsmooth uyguladığınızda bozulmalar meyadana gelecektir fakat meshsmooth un parameters altmenüsünden surfaca paramerts bölümündeki smoothing groups seçeneğini işaretleyin bu şekilde tam yuvarlaklığı elde edebilirsiniz.


2011-07-12 22:53:32 Edit:2011-07-12 23:00:31
  • Offline
{islemler}
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

size örnek bişey çizdim ona bakabilirmisiniz yaptığınız aşamaları bana söylerseniz daha iyi anlamış olurum

editable poly´e çevirdim ve eğimlerdeki polygon´lar seçili iken meshsmooth uyguladım komple bozuldu

bi bakın isterseniz

http://hotfile.com/dl/123861647/dcb8a3e/test.max.html


2011-07-12 23:09:51
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

yazdığınızı aceleden eksik okumuşum kusura bakmayın kafam dalgın gerçekten şimdi düzeldi tamamen :)

teşekkür ederim saolun


2011-07-12 23:16:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
aylmzabdullah yılmazAvatar

Editable spline modunda extrude çekmeden önce spline menüsü altında "interpolation" altındaki değeri yükseltip sonra extrude yapın. Sorununuz çözülür.


Bildiklerimiz kadar bilgili, bilmediklerimiz kadar cahiliz. //aylmz
2011-07-12 23:48:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
kunthMesut Cemil ASLANAvatar

veya extrude ettikten sonra üstüne smooth atın gene düzelir


do:hayat = hayat + 1:bilgi = bilgi + calisma:loop ___________________/\__
2011-07-16 12:31:05
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.mesutaslan.com.tr/
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !