3ds Max : Saçakta süsleme

Saçakta süsleme
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Merhaba arkadaşlar. Başıma hiç gelmemiş bir durumla karşı karşıyayım.
Aşağıdaki linkteki süslemeyi diğer linkteki saçağın altına içeri doğru 10cm girdikten sonra 60 cm kalınlığında saçağın alttan etrafını dolandırmam gerekiyor ve bunu yaparkende köşelerde düzgün bir birleşim olması gerek. Bunu nasıl yapabilirim.

Bir sorum daha var ben çatı modelimi Revit te yapıp FBX olarak export edip 3D Studio Max e merge ettim. Şöyle bir sorunum var merge ettiğim objemim uzunluk anlayışı maxte çizdikelrimle aynı değil. Mesela maxte bir boxun yüzeyini 1 birim extrude ettiğimde normal ama bunu merge ettiğim nesnenin bir yüzeyinde yapınca çok fazla extrude oluyor. Nedenini ben anlayamadım ? yardımlarınızı bekliyorum.

http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/6754.jpg
http://b1108.hizliresim.com/11/8/23/6761.jpg


2011-08-23 12:22:46 Edit:2011-08-23 12:26:18
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
fbx revit dosyalarında bu
ulasdenizulaş deniz

fbx revit dosyalarında bu problemi ben de yaşıyordum. dwg export etmeyi dene.
revit dosyaları eğer modifikasyon yapacaksan maxte çok kullanışlı olmuyor. ben bu yüzden artık revit kullanmıyorum. sen de eğer modifiye edeceksen herhangi bir objeyi, en azından o objeyi maxte yeniden yapsan daha verimli olur. extrude, inset bevel gibi işlemlerde, dosya ölçü birimin her ne kadar aynı olsada şaçma sonuçler çıkarıyor. dwg formatında bu olmayabilir bir bak.


2011-08-23 12:35:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sadece çatıları revitte yapıp
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Sadece çatıları revitte yapıp maxe atıyorum geri kalanını ben çiziyorum. Çatıları atmamın sebebide batzal roof designeri kullanırken kremitlerin akış yönünü tam oturması. Dİğer türlü ben çizdiğimde kırılmalar falan oluyor beceremiyorum. dwg olarak bir deniycem umarım problem yaratmaz.


2011-08-23 12:39:50
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
birinci sorunun çözümü için
ulasdenizulaş deniz

birinci sorunun çözümü için de aklıma bir yöntem geldi. biraz uğraştıracak ama, yine de yapılabilir. o deseni line olarak çizip bir diktörtgen boyunca sıralayabilir, ve hepsini attach edersin. sweep ile şekli verirsin. yani sanki saçağın bir kare imiş gibi. ( polye çevirrirsin ) sonra her bir görünüşten, saçak hareketleri olduğu yerlerde ( saçağın içeri doğru girdiği yerler ya da çekmelerde çıkmalarda diyeyim) yaptığın diktörtgen halindeki şekli kesip saçağa dogru itersin ve hizalarsın. bu şekilde tüm saçak dönülmüş olur. kestiğin yerleri 45 açılarla kesersen daha iyi olur, birleşimler kusursuz olur. umarım anlata bilmişimdir. olmasaa şeklen göstereyim.


2011-08-23 12:45:22 Edit:2011-08-23 12:46:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sveep hiç kullanmadığım için
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Sveep hiç kullanmadığım için pek anlayamadım. Şeklen göstermen mümkünse çok iyi olur.


2011-08-23 12:47:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7391.jpg http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7397.jpg http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7406.jpg
ulasdenizulaş deniz

http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7391.jpg
http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7397.jpg
http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7406.jpg

burada sadece hazırlanmış objeyi nasıl saçağa hizalayacağını anlattım. 3. şekil herşeyi daha iyi gösteriyor. ortsadaki nesneti çatı tablası farzet, kenardaki obje de saçak olsun. kırmızı yerlerden slice ile keseceksin ( polye çevirip slice plane uygula, onuda oradaki açılarla düzgünce keseceğin şekilde ayarlarsın. split komutu ile ayırıp ayrı obje yapacaksın. )

o çekli nasıl sweep edeceğini anlatmadım. biraz zaman alacak. biraz araştır, yapamazsan o zaman yardım edeyim


2011-08-23 13:08:49
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ben pek anlayamadım. Sanırım
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Ben pek anlayamadım. Sanırım istediğim şeyi tam olarak ifade edemedim o yüzden eksik bir yer kalıyor. Benim tam olarak yapmaya çalıştığım aşağıdaki resimde kırmızı ile çizdiğim şekilde saçağın altında içe doğru bir derz olması ve saçağın altını o desenin tamamen dolanması. Bu anlattığın yöntemden yola çıkarak farklı birşey deneyeceğim.
Farklı fikirlerin varsa onlarıda paylaşırsan sevinirim.

Yardımların için çok teşekkürler.

http://a1108.hizliresim.com/11/8/23/7618.jpg


2011-08-23 13:23:20
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bu arada dwg olarak
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Bu arada dwg olarak export etmek işe yaradı =)


2011-08-23 13:24:25
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
http://b1108.hizliresim.com/11/8/23/7742.jpg http://b1108.hizliresim.com/11/8/23/7746.jpg sweep
ulasdenizulaş deniz

http://b1108.hizliresim.com/11/8/23/7742.jpg
http://b1108.hizliresim.com/11/8/23/7746.jpg

sweep nasıl yapacağını kabaca gösterdim. önce motifini line ile çiz. sonra tekrar edecek şekilde bu motifleri çoğalt ve uc uca ekle. attach ile birleştir. verteks modunda iken tüm verteksleri secip 1 cm değer vererek ayrı dıran vertexleri birleştir. sonuçta uzun tekrar eden motifin elinde. sonra modifier sekmesinde bu motifi seçerek sweep uygula. sweep parametrelerinde profil seçimini yap ( section type kısmında profillerden seçebilir ya da kendi profilini çizerek custom profile seçer ardından pick ile profilini işaretler uygularsın) elinde 2. resimdeki gibi bir obje oldu. sonra onu daha önce anlarrığım şekilde saçak boyunca sıralayıp diktöregen şekle sok. ( bu arada motifini editable poly yapmayı unutma) sonra daha önce anlattığım gibi kesme bileştirme uygula. kolay gelsin.


2011-08-23 13:32:32
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
revit 3d akışı konusunda
ulasdenizulaş deniz

revit 3d akışı konusunda sorun olursa yardım ederim her zaman

bu arada bilgin olsun, mümkünse hep dwg seç. poligon sayısı daha düşük olur.
ayrıca revitte yuvarlak hatlı objele fbxte korkunç çıkar o zaman dwg farkını gerçekten hissedersin. fakat eğer 2012 revit kullanıyorsan bazı objeler maxe gelmiyor ( korkuluklar gibi)


2011-08-23 13:33:13 Edit:2011-08-23 13:39:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !