3ds Max : Renderimdeki sorun ne ?

abicim çok teşekkür ederim
darkeagle56Mert BacloAvatar

abicim çok teşekkür ederim haklısın renkleride direk beyaz yapmıstım ben suyun rengini onada tekrardan bakıcam


2018-07-03 16:40:06
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
evermotion archmodel 163 te
farhat20Ahmet Ad

evermotion archmodel 163 te guzel agac modelleri var burdan link paylasmamda bir sakincasi yoksa paylasirim forum kurallarini bilmedigim icin birde bu seri haliyle parali :)


2018-07-04 03:08:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Umarım ilk cümlede söyleyeceklerimi
okitoErdem TürkoğluAvatar

Umarım ilk cümlede söyleyeceklerimi yanlış anlamazsınız.

-Sorduğunuz soru forumda çok sık soruluyor. Benzer sorularda da çok fazla cevap var. Ama bence doğru soru şekli bu değil. Nedenini, detaylıca ve dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.

Çünkü, tümdengelim tarzında bir soru: "Render`ım neden gerçekçi değil ya da gerçek durmuyor. Yardımcı olur musunuz?" doğru soru şekli değil bu sektörde. Özellikle 3 boyutlu grafik / render işinde `3D Generalist` olmak için en az 3-4 farklı uzmanlığı bir arada toplamak gerekiyor. Nedir bunlar?

1- Modelling / Modelleme (Program hakimiyeti)
2- Texturing / Doku Giydirme (Gözlem ve malzeme bilgisi)
3- Lighting / Işık (Aydınlatma Mühendisliği)
4- Kamera - Render (Fotoğrafçılık ve Sunum Bilgisi)

Yukarıdaki başlıkların her birinde de en az 2 tane olmak üzere oldukça fazla alt başlık var.

Şimdi, üzerinde çalıştığınız konu, farklı bir sürü uzmanlığı bir arada toplarken, render`da sorun ne, neden gerçekçi değil diye sorarsanız, bir sürü dağınık cevap alırsınız. Aldığınız tüm cevaplar doğru ama eksik / yetersiz olacaktır.

"E peki arkadaşım öyle diyorsun da doğrusu ne?" diye soracak olursanız. "Bence" Doğrusu tümevarım yöntemi ile soruları disiplinler içinde doğru şekilde ayırmaktır. Bunu da en kolay nasıl yaparsınız? Kabaca anlatayım.

http://talcikdemovicova.com/wp-content/uploads/2016/02/N58_2.jpg

Yukarıdaki linkteki örnek görseli açın ve çok benzeyecek şekilde taklit etmeye çalışın. İlk sorunlarınızı modelleme konusunda yaşayacaksınız ve doğru sorular, doğru zamanlamasını bulacak. Örneğin kapılardaki ahşap detayları yakalamak için sorduğunuz sorularla sweep, bevel profile cevabı karşınıza çıkacak. Sonra yataktaki kumaş ve örtü kıvrımları için how to / nasıl yaparım soruları sizi cloth modifier`a ya da farklı bir modelleme aracı olan marvelous designer`a götürecek. Tüm bu objelerin daha gerçekçi görünmesi için doğru topolojinin (geometrinin) dörtgen (quadrify) olduğunu göreceksiniz. Çünkü her poligon 4 yüzeyden oluşmazsa turbosmooth uyguladığınızda yüzeylerde bozulma olduğunu, yanlış yansıma yarattığını göreceksiniz.

Modellemeyi atlattıktan sonra sıra gelecek doku / texture oluşturmaya. Zemindeki ahşap kaplamanın nasıl tekrarsız döşenebilen bir doku halinde oluşturacağınızı soracaksınız. Sonra mat-parlak ve yarı parlak yüzeylerde glossy /specular map`ler nasıl oluşturulur, nasıl çalışır onu öğrenmek için araştırmaya gireceksiniz. Yataktaki kumaşlar nasıl bu kadar gerçekçi görünüyor diye sorduğunuzda ise composite texture kavramına, mikroyüzey detayına, normal bump oluşturmaya gidecek iş.

Texture işini atlatınca, örnekteki yumuşak gölgeli, doygun ve homojen sabah gün ışığını nasıl oluşturacağıma gelecek sıra. HDRI mı kullanmalıyım, Güneş+Gökyüzü mü yoksa üçünü kombine mi edersem en yakın sonuca ulaşırım diye soracaksınız. Bu sefer aydınlatma ile araştırma işine girişeceksiniz.
Kamerada doğru açı nedir, insan gözüne en yakın sonucu nasıl alırım 18mm`de çok distorsiyon / açıda bozulma oluyor. Önüne nasıl geçerim? Depth of Field (Alan derinliği) nedir? Net alan derinliği mi sağlamalıyım, yoksa odak uzaklığıma göre, mi hareket etmeliyim. Bu örnekte kapıdan bakışta oda net iken balkon / teras kapısı nasıl flu olmuş, bunu nasıl yaparım diye sora sora gitmeniz gerekir.

Hepsini çözdüğünüzde örnek render`dakine çok yakın, GERÇEK ANLAMDA GERÇEKÇİ sonuca ulaşacaksınız.

Yani gerçekçi sonuca ulaşmak için gerçekçi bir render`ı taklit edin. Her farklı disiplinde sorunlarla karşılaştığınızı göreceksiniz. Her sorun, sizi, öğrenme sürecinde doğru soruyu sormaya yönlendirecek.
Kısacası keşke hap şeklinde tek bir cevabı olan bir soru olsa sorduğunuz. Sizi, ilk noktada istediğiniz tüme ulaştıracak sonuç için doğru yöntem; uzun uzun anlattığım şekliyle, tümü oluşturan parçalarla ilgili doğru soruları nasıl soracağınızı bulmak.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2018-07-04 15:11:58 Edit:2018-07-11 09:39:17
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Erdem arkadaşımızın yazısını herkes
bermanErman B

Erdem arkadaşımızın yazısını herkes hergün 1 kere okumalı, ders niteliğinde sorgulayıcı ve anlatıcı olmuş, bence erdem arkadaşımızdan bu yorumunu biraz daha detay ve herkese hitap edecek şekilde çok değiştirmeden düzenlemesini rica edip 3d`ye giriş olarak anasayfada yer verilmesi taraftarıyım.

Verdiği linkteki örneği kesinlikle uygulamanızı öneriyorum ayrıca 2-3 örnek daha eklemekte fayda var (dış mekan, salon)

Böylelikle forumda daha doğru sorular dolaşacağını düşünüyorum.


4930K - GTX 780 - 32GB - 3dsmax 2014 - Vray 3.6
2018-07-05 16:17:50
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
 Erdem güzel anlatmış. 
drekonNecmi DemirkeserAvatarDükkan sahibi

 Erdem güzel anlatmış. 

 Erdem güzel anlatmış.  smiley 35

iyi Render : sadece aperatif yiyecek değil, baştan sona ziyafet demektir. smiley 26


Game maker
2018-07-05 16:41:13 Edit:2018-07-05 16:42:15
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.gamikro.com
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !