3ds Max : render penceresinde görünen ile kaydedilen resim farkı

olayı şu şekilde tom
secretwallMustafa Avatar

olayı şu şekilde tom olarak çözdüm arkadaşlar bu arada max 2012 64 bit için söylüyorum.rendering menüsünden gamma/lut setup a girin ve orda ki
enable gamma/LUT corection işaretli ise kaldırım..bu bende sorunu çözdü artık kaydederken de frame buffer den kopya alırkende sorun kalmadı gerçi bu şekilde çözülür ama çözülmezze son çare olarak standart frame buffer kullanmak.


2012-04-02 17:44:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok sağolun Mustafa bey.
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

çok sağolun Mustafa bey.


25524
2012-04-02 20:22:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
devam
soneday7Soner ÇakırAvatar

devam

Sorunu çözemedim, dediklerinizi yaptım ama olmadı.. Şu farka bi bakarmısınız!!!

 

 


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-04-07 12:34:43 Edit:2012-04-07 12:53:57
  • Offline
  • Erkek
  • http://lycinteraktif.com
{islemler}
soner kardeşim max in
secretwallMustafa Avatar

soner kardeşim max in kendi frame bufferı ile de mi aynı yoksa orda normal mi ona bak istersen yani başka nasıl çözümlersin bilemiyorum da işin aslı...


2012-04-07 13:00:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
..
soneday7Soner ÇakırAvatar

Vray frameden kaydettiğimde, soldaki gibi ceset gibi çıkıyor,soldakide zaten maxın kendi frame bufferi,vrayda kaydettiğimde soldaki gibi çıkıyor yani, psde az oynama yaparak düzeltebiliyorum fakat ham render kadar güzel olmuyor..
Benim tek istediğim vray frame deki gibi direkt kaydetmesi. bir animasyon projem var, o proje başlayana kadar bu sorunu çözmem şart..


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-04-07 13:16:08
  • Offline
  • Erkek
  • http://lycinteraktif.com
{islemler}
..
soneday7Soner ÇakırAvatar

Sorunu çözeibilen varmıydı?


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-04-10 12:22:51
  • Offline
  • Erkek
  • http://lycinteraktif.com
{islemler}
arkadaşlar gamma and
advertisarTurhan TosunAvatar

arkadaşlar

gamma and lut aktif
input 2,2
output 1,0
color mapping gamma 2,2 olursa eğer frame bufferde sRGB işaretli olmuycak
eğer color mapping gamma 1 değerinde olursa sRGB işaretli olcak bende doğru olan color mapping gamma 1 değerinde olması ve sRGB işaretli olması

alınan renderi kaydederken şu yapılmalı ek olarak;
override 2,2 yapılmalı.


2012-05-17 12:31:40
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bence çözüm
fazliifazlı varna

herhangi bir ayarla oymanıza gerek yok sadece yapılması gereken,
render alırkenaçılan pencerede sol altta bulunan ikonlardan sekizinci ikon sRGB ikonuna tıklayın işlem tamam


2012-11-21 18:46:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sorun devam ediyor
beauxEmre Sarar

Anlatmış olduğunuz ayarlamaların hepsini denedim ancak sonuç yine hüsran...Frame Buffer da çıkan görüntü ile kaydettiğim görüntü arasında bariz farklar var (gerçeğe yakınlık,keskinlik,renk v.s...)

2012 kullanıyorum.2009 kullanırken bu tür bir sorunla karşılaştığımı hatırlamıyorum. Acaba tekrar 2009u kurup denesem mi?

Gama ayarlarından bahsediliyor ancak frame buffer da ki görüntüyü de kaydettiğimiz görüntüyü de aynı monitörden görüyoruz...

Neyse alternatif tavsiyeleri olan varmı arkadaşlar ?


design for body
2013-12-22 16:03:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Çözüm bulundu mu?

Merhaba, konunun üzerinden çok geçmiş.... Sorunu başka bir yöntemle çözen var mı acaba? Bende de render penceresinde görüntü istediğim gibi olurken, kaydettiğim zaman bol parazitli ve dağınık köşeli bir görüntü oluyor. Burada yazan bütün çözümleri denedim olmadı.


2017-08-17 12:16:54
  • Offline
  • Bayan
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !