3ds Max : Kaplama formatı ve klasörleme hakkında

Kaplama formatı ve klasörleme hakkında
xantiergürkan yılmaz

Selam arkadaşlar.Hazırladığım modelin dosyalama konusunda görüşe ihtiyacım var.

İlk sorum;Hazırladığımız modelin texture formatı standartı nedir?Tga tiff png ?
3D Modeling Standart for Game Developers yazısını okudum.Orada tga diyor.Tga standart mıdır?Modeli turboya atmayı düşünüyorum.Hangi formatta export alayım?Birden fazla format dosya yükleme açısından zor olur diye düşünüyorum.

2.sorum;Dosyalama standartı kaplamaların ve formatın bir dizinde olması.Peki farklı boyutlarımız varsa.Örneğin ben 4096x4096-2048x2048-1024x1024 versiyonlarını ekliyorum.Örneğin klasörleme akışım;(her format için ayrı ayrı)
Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
Klasör adı-2048x2048-format ve textureler gibi.
Ancak png,tga gibi farklı texture biçimleri de olunca işler karışıyor.
O zaman örneğin;
TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
PNG-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler şeklinde olacak.

Tabi birde farklı formatlar var.FBX-OBJ-3DS diye.
FBX-TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
OBJ-TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler diye gidiyor.

Aşağıdaki videoda ise ;
FBX-format ve textureler diye basit bir dizilim var.
https://youtu.be/IymFmydK2mQ?list=PL41B16751380DFD94

Ancak yine 3D Modeling Standart for Game Developers yazısında 'alt klasörler olmamalı' diyor.
Bir yerde bir yanlış yapıyorum.Görüşünüz nedir?Teşekkür ederim.


2020-10-26 11:56:23 Edit:2020-10-26 17:24:50
  • Offline
  • Erkek
turbosquid için görüşlerimi belirtecem;
htuncayabuzer rendercigil

turbosquid için görüşlerimi belirtecem;

1. turbosquid sertifikaları için (stemcell) 8bit png istiyor. 256x256 yada 4096x4096 olması önemli değil ama texture setin tek ölçeklenmiş olmasını istiyor.

örnek; blabla diye bir modelin var bunun diffuse, specular normal vs. kaplamalarının hepsinin aynı ölçüde olmasını istiyor.(2048x2048) yani benim specular kaplamam boş tek renk bunu 256x256 yapayım diyemiyorsun.

- sertifika işine girmeyeceksen formatın önemi yok. kaplamalarını istediğin formatta çıkış alabilirsin. ama yinede benim tercihim png olur.

2. kaplamaların (relative path) olacak, yani dizin yolu olmayacak. bunu kullandığın programdan ayarlayacaksın.

klasöre gelirsek; bütün kaplamaların Textures isimli klasörde toplanacak

formul şu şekilde; Textures + model.obj = model.zip

son olarak turboda en çok tercih edilen iki 3dformat var. .OBJ ve .MAX

fbx, alembic vs eklenebilir ama gerekte yok gibi

tabi bu dediklerim başka programların formatları kötüdür demek değil turboda müşteriler için ilk tercih bunlar


2020-10-26 23:56:02
  • Offline
  • Erkek
Bu da kafamı karıştırdı.Normalde
xantiergürkan yılmaz

Bu da kafamı karıştırdı.Normalde

Bu da kafamı karıştırdı.Normalde format ve yanında textures klasörü olur,format kaplamayı textures den çeker.

2020-10-27 00:32:14 Edit:2020-10-27 00:33:13
  • Offline
  • Erkek
Ancak Videoda kaplamaları formatla
xantiergürkan yılmaz

Ancak Videoda kaplamaları formatla

Ancak Videoda kaplamaları formatla aynı dizine atıyor,ayrı bir textures klasörüne değil.Bu ilginç geldi bana.

2020-10-27 00:33:24
  • Offline
  • Erkek
10 yıllık video
htuncayabuzer rendercigil

10 yıllık video

10 yıllık video https://resources.turbosquid.com/stemcell/stemcell-submission-process/preparing-3d-models-stemcell/

2020-10-27 00:52:25
  • Offline
  • Erkek
Tamam.Aradığım buydu.Teşekkür ederim yardımınız
xantiergürkan yılmaz

Tamam.Aradığım buydu.Teşekkür ederim yardımınız için.


2020-10-27 15:13:13
  • Offline
  • Erkek