3ds Max : Gölge hakkında bir soru?

Gölge hakkında bir soru?
alcaponeHüseyin CanAvatar

şimdi bayadır burdan derslerine bakıyorum baya bir şeyler öğrendim ama ışıklandırma ve gölgelendirme sıfır hangi derslere baktıysam bişey yapamadım.Şimdilik sorum şu ışıklandırmayı geçtim.şu şekilde bir gölge nasıl verebilirim. http://www.hizliupload.com/di-ZPAE.jpg yani o kalemin altındaki gerçekçi gölgeyi nasıl oluşturucam.Vray var lisanslı.acil yardım lütfen.arama yapıcaktım ama ne diye arattırıcam bilemedim.


2011-07-27 12:16:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
gökyüzünü beyaz yap hiç
delikediÜmit ÜLKER

gökyüzünü beyaz yap hiç ışık koyma render´a bas


2011-07-27 12:20:12
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
koydugun ışığın bias size
3dimaginationErhan YILDIZAvatar

koydugun ışığın bias size dens gibi ayarlarıyla oyna gerçeğe yakın gölge elde edebilirsin.


yildizmax Hayatım 3d olmuş....
2011-07-27 12:22:32
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Her türlü ışıkta doğru
Querorz

Her türlü ışıkta doğru ayarları kullanırsanız bu gölgeyi elde edebilirsiniz bildiğim kadarıyla. Gölgenin gerçekçi olması için GI primary bounce ve secondary bounce ayarları önemlidir.
En basit bir şekilde bu gölgeyi yakalamak isterseniz bir objenin üzerine vraylight koyun(vraylightta "cast shadows" açık olmazsa gölgeler oluşmaz). Primary bounce "Irradiance map" ve secondary bounce "light cache" olsun. Ve render alın.

Nedense öğretim setlerinde ve online tutoriallarda ışık ve gölge derslerinin eksikliğini hissediyorum ben de.


2011-07-27 12:34:48
  • Offline
{islemler}
dediklerini yaptım fakat çok
alcaponeHüseyin CanAvatar

dediklerini yaptım fakat çok uzun sürüyor render neden böyle oluyoki?bir plane bide çaydanlık koydum.12 dk diyo


2011-07-27 12:52:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Light Cache´deki subdivisionlar çok
Querorz

Light Cache´deki subdivisionlar çok yüksek olabilir. Planede kaç tane segment var? Sahnede ışık ve plane olmadan kaç dakika sürüyor çaydanlığın renderi?


2011-07-27 16:32:01
  • Offline
{islemler}
default GI ayarlarıyla böyle
anarchydronebaşar bostancıAvatar

default GI ayarlarıyla böyle bir sonuç çıkar. Indirect illuminationu aktif yap, primary bounceu irradiance map yap ve ayarını low a çek. secondary bouncu da light cache yap. onuda 200 falan yap. vray global switchesta default lightı kapa. enviromenti beyaz yap. altada bir vray plane koy direk bu imaj çıkar :D ışık az gelirse vrayin plane lightlarından koy .. onlarda keskin gölge düşürmez. (no decay tikli değilse) bu ayarlada render 12 dk sürerse makinan tost makinası demektir : D


http://basarbostanci.blogspot.com/
2011-07-27 16:34:10
  • Offline
  • Erkek
  • http://basarbostanci.blogspot.com/
{islemler}
şimdi denicem dediklerinizi ayrıca
alcaponeHüseyin CanAvatar

şimdi denicem dediklerinizi ayrıca makina:
6 gb ddr2 ram 1gb ati hd4650 intel core 2 duo 2.5ghz 500gb hdd


2011-07-27 17:09:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
anarchydrone teşekkürler dediklerini yapınca
alcaponeHüseyin CanAvatar

anarchydrone teşekkürler dediklerini yapınca 1dk sürmedi ama şimdide çok soluk çıkıyo renkler karanlık yani.dediğin gibi ışık koydum bu sefer de gölge bozuldu


2011-07-27 17:24:42
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
vray light dome kullan
eminiboEmin IbrahimovAvatar

vray light dome kullan


eminibo
2011-07-27 19:39:39
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !