3ds Max : Cinema 4D`ye Geçmeli miyim?

Eyvallah Seke :)
yazruzgazriEmir Yıldız

Eyvallah Seke :)
bi ara bende öyleydim. max den nefret eder olmuştum. diğer programlara araştırınca yüksek milyonluk poligonlu sahnelerde max in daha da iyi olduğunu gördüm.

bide max in en sevdiğim özelliği interaktif obje yaratabiliyosun. Ama blender ve cd4 de bi plane yapmak istediğinde sahneye tık diye atıyor.


2017-11-21 10:30:48
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Arkadaşlar 8 yıllık 3ds
okitoErdem TürkoğluAvatar

Arkadaşlar 8 yıldır 3ds Max kullanan, yüzlerce saat mesai harcamış adam chamfer modifier`ı bilemeyecek kadar yeni değildir herhalde. Okuduğumuzu anlayabiliyor muyuz?

Hayır uzun uzun sıkıntımı anlatmışım, neyi neden öyle düşündüğümü söylemişim bana youtube chamfer modifier videosu gönderiyorsunuz. Chamfer`ı attın, edit poly ekledin, üzerine ffd koydun kompleks bir obje yarattın. Alsana o kenar yumuşatma değerini geri, ya da parametresini değiştirsene! O edit poly`ye dönünce neler oluyor bakalım.

Hay Allah`ım ne desem bilemedim.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-21 13:07:13 Edit:2017-11-21 13:19:29
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ffd verdin, edit poly
yazruzgazriEmir Yıldız

ffd verdin, edit poly ile obyedi değiştirdin vs değişiklikler yaptın. sonrasında tek yapman gereken chamfer modiferini en üst modifere taşımak. yapamazsan team id şifre ver yardımcı olabilirim.


2017-11-21 13:36:49
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Chamfer`dan oluşan yeni yüzeylere
okitoErdem TürkoğluAvatar

Chamfer`dan oluşan yeni yüzeylere edit poly içinden müdahale ettikten sonra yukarı taşısan ne, cebine koyup eve götürsen ne!..
Biz ne sorduk siz ne anlatıyorsunuz!!!

Hayır konunun buraya geleceğini bildiğim için rica ettim "Not: Fanatik taraftar gibi savunma sataşma ortamı olmazsa süper olur. Müspet ya da menfi makul açıklamalar çok makbule geçer." diyerek.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-21 13:47:19 Edit:2017-11-21 13:48:39
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
kardeşim fanatiklik değil cidden
yazruzgazriEmir Yıldız

kardeşim fanatiklik değil cidden . max dayımın oğluna ait değil. yada cd4 düşmanımın şirketi de değil. cidden bilmiyosun. arkadaşca söylüyorum ukalalık olsun diye değil. teamviewer id şifre ver bağlanıp anlatayım göstereyim. bahsettiğin şey çok basit bi konu


2017-11-21 13:51:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Haklısınız Emir Bey bilmiyorum.
okitoErdem TürkoğluAvatar

Haklısınız Emir Bey bilmiyorum.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-21 14:03:37
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
abi niye gurur yaptın
yazruzgazriEmir Yıldız

abi niye gurur yaptın ya. belki de yanlış biliyorumdur. merak ettim. Chamfer modifierinde olmayan şeyi ?


2017-11-21 14:09:13
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
edit poly
emreşanEmre ŞanAvatar

Bu yazışmada geçen "edit poly" bir modifier değil. "Convert to editable poly" işlemini uyguladıktan sonra geri dönüş yok. Siz ise "modifier" olarak uygulayıp onu bir değiştirici niteliği ile kullanmaktan bahsediyorsunuz. Bir objenin topolojisini dahi değiştirecek değişiklik yapmışsanız tekrar "modifier" olarak atanan edit poly sekmesine döndüğünüzde tüm süreci sıfırlamış oluyorsunuz ve max malesef bu tür durumlarda düşünmek yerine kendini kapatmayı seçiyor. Ama bu konuda haksız değil çünkü hepsi birbirini besleyen ve birinin sonucu diğerini ilgilendiren bir hiyerarşide değişiklikler ypamışsanız geriye döndüğünüzde sonucu kestirmek mümkün değil. Parametrik objelerden alt nesne düzenleme moduna geçtiğiniz anda (Cinema 4D için "make editable" ve Max için "Convert to editable Poly") baz nesnenin niteliklerini sıfırlamış oluyorsunuz. Chamfer düzenlemesini artık bir değer girerek yapamazsınız. Tüm katı modelleme ve/veya poligon modelleme programlarında sistem böyle çalışır. Buradaki anlaşmazlık sanırım "edit poly" modifier olarak anlatılan şeyin "convert to editable poly" işlemiyle karıştırılmış olması diye düşünüyorum.


https://emresan.net
2017-11-21 15:12:00 Edit:2017-11-21 15:13:13
  • Offline
  • Erkek
  • http://emresan.net
{islemler}
Emre Bey, bahsettiğiniz sorun
okitoErdem TürkoğluAvatar

Emre Bey, bahsettiğiniz sorun dönüştürme (convert) değil, değiştirici (modifier) ile de yaşanıyor. Edit Poly (bir modifiyer olarak) içerisine yapılan değişikliklerden sonra oluşan yeni yüzeyler ne topolojik olarak ne de parametrik olarak bire bir aynı olamıyor. Noktaların, kenarların ve yüzeylerin birbirine olan mesafesi, koordinatı değiştiği anda ilk etapta verdiğiniz modifier ile olan ilişkisi hiyerarşide yukarı çıktıkça kopuyor.

Benzetme yapmak gerekirse, çocuğunun doğumundan sonra çekip giden 20 sene sonra dönen baba ile çocuğunun ilişkisi kadar oluyor. İlk etapta babası olmak dışında bir önemi kalmıyor ilişkinin.Komplikasyona da oldukça açık. Max`te de mantık çok benzer. Daha sonra sağdaki modifier stack (yığın) içerisinde sıralamayı değiştirdiğiniz anda o yığının tepesine döndüğünüzde neyle karşılaşacağınızı bilemiyorsunuz.

Emir Bey gurur yapmak ile alakası yok. Gerçekten böyle bir kesin bir çözüm varsa, ya basit bir video çekin paylaşın ya da özel mesaj yoluyla anlatın kurtulalım bu sıkıntdan.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-21 15:53:22 Edit:2017-11-21 15:57:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
isterseniz siz bana bağlanın
yazruzgazriEmir Yıldız

isterseniz siz bana bağlanın .


2017-11-21 15:56:43
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !