Irradiance Map Bucket veya single mod´u save etmek ne işe yarar ?

Irradiance Map Bucket veya single mod´u save etmek ne işe yarar ?

togi

merhabalar arkadaşlar,

Çeşitli tutorial´larda buna benzer şeyler gordum ozellikle light cache uygulamalarında mesela once 100 ile yapıp save edip sonra 500 le save li dosyayı gostererek render almak gibi ancak tutorial´ler hep hızlı hızlı geçtiğinden ya da kimse orayı detaylı anlatmadığından (ya da ben bu detaylı anlatımlar varsa kaçırdığımdan) konuyu tam anlayamadım...

render´ı light cache 100 le yapıp save leyip...vs(yukarıda anlattığım gibi) mi yapacağız ?, bunu sahneyi her değiştirişimizde ya da yeni obje veya yeni materyal eklediğimizde yine ilk adımdan mı yapacağız ? eğer sahneyi hiç değiştirmediğimizde bunu kullanacaksak yuksek kalite son render ı almak icin mi hız açısından avantaj yaşayacağız ? biraz detaylı bir anlatabilen olursa çok sevineceğim şimdiden teşekkür ediyorum.[:)]

2006-11-22 22:16:51

Cvp

kalimba

Map oluşturan render engine´ler sahnenin o anki durumuna göre map oluşturuyorlar (tek karede). Yani bir objenin yer değiştirmesi, sahneye ışık konması, ışığın şiddetinin değişmesi GI unsurlarını etkiler. 100 (çok düşük) ile kaydedilmiş bir light cache dosyası "from file" ile çağırıldığında light cache map oluşturmayla alakalı ayarlar ne olursa olsun kaydedilmiş kaynağı kullnır. Zaten dosyadan çağırıldığında hesap yapmadığını görebilirsin.

Eğer tek kare çalışma alacaksanız bunun hızlısıda yavaşıda single frame modlarıdır.

Olayın kilit noktası sahnedeki material ve ışıkları ayarlarken mümkün olduğunca hızlı ve sonuca çok yakın değerler görebileceğiniz düşük ayarlar kullanmaktır. Zaten yapılan çalışmaları inceleyecek olursanız final renderdeki ayarların [u]neredeyse standart [/u]olduğunu, bazı detayları elde edebilmek için render süresine katlanmak gerektiğini göreceksiniz.

2006-11-22 17:47:50

Cvp

reymcc

peki ben şunu sorayım ozaman ne işe yarıyo bu ´´from file´´ olayı
yani kullanım alanı nedir

2006-11-22 20:56:07

Cvp

kalimba

"From file" oluşturulan bir GI(irradiance,LC,photon) veya Photon map (caustic) ´i daha sonradan kullanmanı sağlıyor. Animasyonlarda sahnenin farklı kısımalrından biriktirilmiş irradiance mapleri bir araya toparlıyorsun. Normal tek kare çalışmalarda ise GI´a bağlı olmayan QMC ile kontrol edilen kısımlarda değişiklik yaptığın zaman irradiance map´i tekrar hesaplatmak zorunda kalmıyorsun ve aynı map´le daha yüksek çözünürlükte render alabilirsin.

Daha çok çoklu kareler için kısacası.

2006-11-22 22:16:51