bir elemente path oluşturma

bir elemente path oluşturma

3dmania

Merhaba arkadaşlar after da mesela null object e bir ( 3d )path atamak istiyorum bunun için bir solid yapıp daha sonra dairesel bir ( maskla ) path oluşturuyorum ve bu katmanı 3d yapıp sonra açısını değiştiriyorum camera ekleyip bakış açımda daieresel olan bu path katmanımı elipsoid olarak görüyorum.
Solidimdeki mask ımı ctrl+c ile kopyalayıp 3d ye dönüştürdüğüm null objectimin position kısmına ctrl+v ile yapıştırıyorum.
Kamera ile çevirdiğimde path yolu atanmış olarak görülüyor ancak rotasyonları çok farklı yani solidimin path i istediğim düzlemde iken null objectin hareket yolu çok ayrı bir düzlem de bunu nasıl düzeltebilirim.Teşekkürler ...

2009-01-06 16:31:34

Cvp

3dmania

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/uNy9FhH5L.jpg[/img]


bir screenshot ile göstermek istedim durumu ...

2009-01-06 16:46:46

Cvp

ferhatozyurt

Merhaba Cemil, kopyalama yaparken Mask1 i değil, onun alt bileşenindeki mask path ı seçmelisin ve bunun için distort-transform efekti uygulamışsın, buna gerek yok, direkt olarak null object in position parametresine yapıştır, kolay gelsin.

2009-01-07 00:44:22

Cvp

3dmania

merhaba ferhat ,
Ben zaten aynen senin söylediğin gibi yapmıştım ama buna rağmen yukardaki screensoot ta görüldüğü gibi sonuç böyle oluyor maalesef ...
Dediğin gibi mask ı seçip kopyalarsan path olarak değil mask ı kopyalamış oluyoruz.
Benim söylemek istediğim şey screenshootta görülüyor.
Oluşan path görüldüğü gibi null üzerinde , 3d derinlikte oluşması gereken path (3d ye çevirmiş olmama rağmen ) XY düzleminde oluşuyor.Ama benim kopyasını aldığım path bir 3d element haline gelmiş olan (stroke efekti ile belirtmiş olduğum katman) ve açısı eğilerek yaklaşık XZ düzleminde bulunuyor.
Sonuç olarak ben bir 3d ortamda XYZ eksenlerin denoktalar ihtiva eden bir path i aynı açısal değerlerde istediğim bir elemente path olarak kopyalayamazmıyım?
Bu şekilde yapılamıyorsa sence nasıl yapılabilir.

2009-01-07 20:16:28

Cvp

ferhatozyurt

dediğim gibi yaparsan oluyor, biryerde yanlış yapıyorsun, onu bulman gerek.

2009-01-07 22:01:06

Cvp

emreşan

en alttaki solid e "stroke" efekti vermişsin. Bunu bir maske kullanarak yapmışsın ama null objenin de bu maskyi takip etmesini, vesilesiyle bir objenn bu çizgiyi çizmesi gibi bir animasyon yapmaya çalışıyorsun ama malesef motion path vektörellerinin bspline yapısı maskelerdeki ile uyuşmadığından maskeler path olarak verilemiyor. Bunun için bir kaç script uygulaması var ama işini görmez. bu arada katman 3d olsa da maskesi yani üzerine çizdiğin vektör 3d hareket etmez, herhangi bir noktasının derinliği "z" ekseninde değişmez. Hali ile zaten sadece kendi lokal ekseninde x ve y si bulunan yüzey üzerinde ona yapışık olarak duran stroke üzerin efekt yapabilirsen yaparsın. benim tavsiyem, particular plugini ile emitter a verdiğin pos.x.y anahtarlarını aynı zamanda bir başka katmana linkleyebilirsin (expression ile kolayca yapmak veya basitçe linklemek mümkün) bu şekilde particle hem senin pozisyonu ile oynadığın daktirde parametrelerini dğeiştirisen iz bırakıcak sen de o emitter ile beraber hareket eden belki 3d başka bir katman (kalem gibi bir şey) ile sanki o katman tarafından çiziliyormuş gibi gösterebilirsin. Emitter olarak pozisyon bilgisini 3 eksende verebildiğinden sadece iki boyutlu bir düzlem üzerine hareket tme zorunluluğun da senin tarif ettiğin maske-path kullanımı gibi sorun olmayacak.

2009-01-07 22:18:11

Cvp

ferhatozyurt

Aşağıda örnek bir dosya hazırladım, istediğin bu şekilde birşey mi acaba, dosyada null object alttaki 3d layerdeki solid üzerine çizilmiş mask path üzerinde hareket ediyor, ama tabi 3d etkisini görebilmek için camera yı rotate yapmak gerekiyor.

http://rapidshare.com/files/180829032/path.zip.html

2009-01-07 23:09:08

Cvp

3dmania

Merhaba Emre hocam , sorduğum soruya uzman birinin cevap vermesi çok güzel :) ...
Dediğiniz olayı anladım pratik yaparak çözmeye çalıştım.
Yukardaki resimde benim ana objem (kalem olan objem) örnek olarak duman elementi.Bu elementin position değerini stanndart expression ile (alt klik ile) particle ın position XY sine pick whip ledim.
Particle ın hareket yolu ile bu duman benzer hareketler yapıyor bu durumda ama 4. resimde camera yı çevirdiğimde bu duman elementi Zekseninde geriye kaymış bu yüzden çakışmıyor.Position a da expressin verdiğimden hareket ettirip aynı düzleme getiremiyorum.
Bu bahsettiğiniz expression değerini belki hatalı yapmış olabilirmiyim.Farklı bir ifade ile mi bağlamam gerekirdi.
Belki de herşeyi yanlış yaptım :)
Zaman ayırdığınız içinde çok teşekkürler ....

2009-01-07 23:44:49

Cvp

3dmania

Merhaba Emre hocam , sorduğum soruya uzman birinin cevap vermesi çok güzel :) ...
Dediğiniz olayı anladım pratik yaparak çözmeye çalıştım.
Yukardaki resimde benim ana objem (kalem olan objem) örnek olarak duman elementi.Bu elementin position değerini stanndart expression ile (alt klik ile) particle ın position XY sine pick whip ledim.
Particle ın hareket yolu ile bu duman benzer hareketler yapıyor bu durumda ama 4. resimde camera yı çevirdiğimde bu duman elementi Zekseninde geriye kaymış bu yüzden çakışmıyor.Position a da expressin verdiğimden hareket ettirip aynı düzleme getiremiyorum.
Bu bahsettiğiniz expression değerini belki hatalı yapmış olabilirmiyim.Farklı bir ifade ile mi bağlamam gerekirdi.
Belki de herşeyi yanlış yaptım :)
Zaman ayırdığınız içinde çok teşekkürler ....

2009-01-07 23:50:31

Cvp

3dmania

http://img149.imageshack.us/img149/2526/pathco6.jpg

Resmin linkini buraya koydum .

2009-01-07 23:56:46