max den import ve animasyon silme

max den import ve animasyon silme

3d-anim

Bir modeli Max´den obj olarak export edince poligonlar arası geçişlerde siyah dan açık renge doğru(kasttiğim sanki yüzeyde flip ler tutmuyor gibi , belkide bir yuzey iki üçgenden oluşuyor ya , bir üçgen bir üçgen ile sanki aynı düzleme bakmıyor gibi) bozuk duruyor.

[img]http://img171.imageshack.us/img171/5493/46006643vh6.jpg[/img]


Diğer husus:
Key animasyonunda ;karakterin tüm kontrolculeri seçip keylerini nasıl sileriz.

Yani animasyon bilgisini silme işlemi.

Teşekkürler.
[img]http://img243.imageshack.us/img243/5995/68003594br7.jpg[/img]

2008-10-29 22:27:54

Cvp

MindSteaK

İlk sorunun poligon smoothing id lerinin aynı olmasından kaynaklanıyor, maya da normals-set to face yaparsan düzelir, ikinci soruda tüm keylenmiş kontroller seçili iken curve editor u açarsın ve oradaki tüm eğrileri seçip silersin.

2008-10-29 02:14:15

Cvp

ozgunzumrut

selamlar, ilk soruna MindSteaK cevap vermiş,
ikinci problemin içinse bir ipucu vereyim;

rig controllerini oluştururken isimlerine önek ve sonek koyarsan (örneğin cont_parmaklar_cont), daha sonra status bar´daki quick select´ten "cont*cont" yazarak tüm kontrollerini seçebilirsin.

(sonunada ek koymanın sebebi , kontrol eğer birşeye "constrained" ise , maya constraint node´unun isminin başını constraint eden nesnenin ismi yapıp sonuna (*_constraint) koyuyor. bu nedenle quick selectten seçince onlarda seçiliyor eğer sadece başına ek konursa)

bu arada tüm controlleri (küp şeklinde de olsa) curve yapmak iyi bir çözümdür.

bu arada curve editörü açmadan, time slider´da shift+mouse ile keyleri seçip sağtuş menüsündeki "delete" ile de silebilirsin.

onun dışında eğer "driven key" yoksa sahnende outliner ´ı açıp (dag objects only pasif olucak) eğri grafiğine benzeyen ikonlu node´ları seçip silebilirsin.

yada şu script ile driven key node olmayan tüm animCurve node´larını silebilirsin (sahnedeki tüm keyleri siler yani)

string dolaranimCurves[] = `ls -type "animCurve"`;
string dolari;
for(dolari in dolaranimCurves)
{
string dolartype[] = `ls -st dolari`;
if (substring(dolartype[1],1,10) == "animCurveT") delete dolari;
}

2008-10-29 22:27:54

Cvp

3d-anim

çok teşekkürl ederim arkadaşalar

Sağolun

2008-10-31 13:13:32