boolean problemi

boolean problemi

yamaya

Selam;
Arkadaşlar bir düzey veya her hangi bir objeye bir booleans işlemi yapmak istiyorum. Mesela bir yazıyı bevelledikten sonra bir yüzeye boolean yapıyorum fakat seçtiğim her iki objede kayboluyor. Bu problemi nasıl aşabilirim. Veya nasıl bir alternatif yol uygulayabilirm .
teşekkürler..

2007-11-13 10:47:16

Cvp

Hazaro

Hmm Büyük ihtimal obejenin birinde açık yüzey vardır...onu kontrol edersen iyi olur...

2007-10-02 13:16:30

Cvp

yamaya

yok hocam açık her hangi bir yer yok. Zaten bevel yaptığım için açık kalması mümkün değil. cvp için sağol.. Şimdi uzun bir kelime text editörde yazıyorum. Mesela sadece "MAYA" diye bir text yazıp bevel + booleans yaparsam problem olmuyor. Ama uzun bir kelime yazdığın zaman ör: "MAYA ANİMASYON PROGRAMI" bunu hiç bir şekilde boolean yapmıyor. Başka bir yolda varmı bilmiyorum.

2007-10-02 13:55:05

Cvp

Hazaro

sanmıyorum alakasının olmaması gerekiyor..Sonucta Poly olduğu için..En fazla Hepsini ayırır öyle yaparsın..Boolean da bir çok şey sorun yaratabiliyor..Ters yüzeyler,çakışmış edgeler ...Bunlar a dikkat et bevel yaptığın sırada bir sorunla karşılaşıyor olabilirsin..dediğim gibi neden kısa yazıyorsun yaz kelimeni seperate(yzılışını unuttum:P..)(Ayır hepsini) veya harf harf yaz...Gerekli şekilde boolean uygula...Zaten Şu boolean denen araçtan odum olası nefret etmişimdir..Max,maya, ve diğer bütün programlarda aynı haltı yyior...Iyyy...

2007-10-02 14:39:02

Cvp

yamaya

Dostum cvp için sağol biraz geç döndüm kusura bakma. Sorunu çözemedim. Autodesk´e bile msj attım. o forumlarda tartıştım. Sorun şu yoğun poly bir objeyi yine yoğun bir poly obje ile boolean yaparsak bize teknik bir hata veriyor. Çünkü mayada boolean işlemi bir koordinattaki vertexten ona en yakın koordinattaki vertexi yakala ve onunla birleştir geri kalan vertexleri sil tarzında bir sistem ile çalışıyor. Buna yakın daha geniş bir açılımda yapıyor. Çok yoğun vertexlerde ise sistem bunu algılayamıyor. Yani mayada ve max te şimdilik öyle. Onun için booleans işlemi yapan arkadaşlara tavsiyem çok yoğun poly kullanmayın. Çünkü ne kadar boolean yaparsa yapsın bir limitte obje kayboluyor. İşi autocadte yapabilirsiniz. Onda böyle bir problem yok. Mimari bir yapıya sahip olduğu için istediniz kadar yapabilirsiniz.
saygılar.

2007-10-16 10:07:08

Cvp

derek82

yamaya bu arada başlık boolean ı cok gusel anlatmış. boolean ın kendisi bir problem zaten. hatta bi sitede (hangi site olduunu hatrlamıom ama google dan aratınca cıkar herhal) "boolean nightmare" die bi tutorial gormustum[G3]

ama dediğin gibi autocad in bu konuda bi sorunu yok. ancak max e import ederseniz sacma sapan edge ler cıkacaktır. ayrıca import ettikten sonra vertexleri cekiştirmeye calişinca cok egzantrik modeller oluştuğu tarafımca gözlenmiştir[G14] o yüzden import edecekseniz autocad te modelinize son halini verip öyle import etmeniz tavsiye olunur...

2007-10-17 14:10:24

Boolean problemi

simulacrum

Merhabalar,
Booleanda benim sıkça yaşadığım sorundu bu. bir obje diğerinin içindeyken border edgelerdeki tüm vertexlerin kapsayan objenin içinde olması gerekiyor. yoksa yok ediyor birleştirme ya da kesme sırasında. (intersectionda denemedim sanırım)
çok premature bir öneri oldu ama, belki işe yarar sende de??

2007-11-13 10:47:16