problem

problem

hypershade

Öncelikle merhabalar arkadaşlar herkese iyi çalışmalar dilerim. Maya da henüz tam olarak bilmediğim için karşıma çıkan bir sorun var, bunu size danışmak istedim. Sorunum şu;
örneğin bir objeyi bir obje ile parent olarak ilişkilendirdim fakat animasyonun ilerleyen zamanlarında bu objeyi eski parent inden kurtarıp başka bir obje ile parent durumuna getirmek istiyorum, bunu nasıl çözebilirim.
3ds max de "link constraints" ile bu durum çözülebiliyor fakat Maya da bunu çözemedim bir türlü, şimdiden teşekkürler, herkese tekrar dan iyiçalışmalar.

2006-10-27 14:09:55

Cvp

tankut

birden fazla locator yarat (null object olur kendisi). Bunlara point constraint (ve duruma gore orient de ekleyebilirsin) kullanarak objeni bagla. Constraint weightlerini keyleyerek istedigin gibi parent takasi yapabilirsin. locatorlari istedigin objelerin altina grupladin mi is bitmis oluyor zaten.
Diger bir yol ise objenin bir instance´ini yaratip, duruma gore visibility´lerini keylemek olabilir (eger orijinal animasyonu bozmamak gibi bir derdin varsa "yama" bir yontem oluyor bu).

2006-10-27 14:09:55