Line uzunluğu

Line uzunluğu

güven

Herkese Merhabalar
Daha önce böyle bir soru sorulduysa özür dilerim ama ben bulamadım.line de çizgi uzunluğunu nasıl ayarlıyoruz.Yani AutoCaddeki gibi çizerken isteğimiz uzunluğu nasıl belirtiyoruz edit spline modifierde değer girebileceğim bir yer yok.Cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler.
güven

2005-01-11 18:31:46

Re:Line uzunluğu

drekon

o konuda max autocad gibi gelişmiş değil maalesef. her ne kadar bu tip şeyler programcılar için zor olmasa da pazarlama tekniği midir nedir Max içine koymuyorlar bir türlü.

en kolay yol grid kullanırken ölçüleri iyi belirlemek gerektiğinde de autogrid kullanmak.

2005-01-10 21:36:09

Re:Line uzunluğu

kalimba

Line veya her hangi bir max objesi oluştururken create yapılacak obje seçildikten sonra alt kısımda kapalı olarak Keyboard Entry kısmı yer alır. Bu kısımda seçilen objenin özelliklerine ait text alanları vardır.

Line objesini parametrik olarak oluşturabilmek için drekon´un da belirttiği gibi grid(ızgara) çizgilerinden faydalanılabilir. Grid and Snap Setting(customize münüsünde) de grid point işaretli ise ızgaraların kesişim noktalarına tıklayarak line objesini oluşturabilirsiniz. Grid aralıklarını grid and snap settings deki home grid sekmesinden ayarlayabilirsiniz.

İkinci bir yöntem ise yazımın başında belittiğim keyboard enty yöntemidir. Line ölçüleri daha önceden biliniyor ise keyboard entry kısmından oluşturulacak olan noktaların XYZ koordinatları veridikten sonra add point ile noktalar oluşturulabilir.

Daha önceden oluşturulmuş bir objenin ölçüleri grid yöntemi ile yaklaşık olarak bulunabilir. Daha kesin çözüm ise create>helpers>tape nin kullanılmasıdır. Bu yardımcı mause yardımı ile oluşturulabilir. Başlangıç ne bitiş noktaları ölçülecek ulaklıklara align tools>align yapılarak hassas bir ölçüm yapılabilir. Tape aracını başka bir yerden import edilmiş objelerin ölçümünde, kendi özelliklerini korumayan objelerde (örn. box>edit mesh), scale edilmiş ancak gerçek değerini koruyan ancak yalancı bir değer sahip objelerin ölçümünde kullanabiliriz.

İyi çalışmalar.

2005-01-10 22:45:49

Re:Line uzunluğu

Cheetah

Selamlar bende yeni yeni uğraşıyorum 3d max ile. Benimde benzer bir sorunum var. Böyle komplike bir programın bunu yapamıyor olması ilginç. Neyse sorum şu: elimde bir dörtgen var 2 boyutlu yani düz bir yüzey bu. Ancak bu dörtgen dikdörtgen değil. Ben dikdörtgen yapmak istiyorum bunu. Normal olan şudur yada beklediğim. Editable poly den edge i seçerim. "Bir yerlerden" bu kenarın uzunluğunu cm olarak okurum. 37 cm imiş. Şİmdi alt kenarı seçerim okurum 34 cm imiş. Hemen bu kenarı 37 cm yaparım. (Zaten sorun burda-nerden nasıl yapıcam) Benzer şekilde sağ ve sol kenarları da bu şekilde eşitlerim. Böylece simetrik bir dörtgen elde ederim. Sonra köşe açılarını 90 derece yaparım. İşte size dikdörtgen. Şimdi idyeceksiniz e kardeşim yaratacaksan plane den yarat bi tane. Mesele o değil. Elimde zaten 2 boyutlu ve 100 küsür poly den oluşan bir yüzey alanı var ve ben her bir poly nin dikdörtgen olmanı istiyorum. Ve maalesef kenarların boyutunu okuyamadığım için ve gene maalesef köşe açılarını değiştremediğim için sizin de dediğiniz gibi göz kararı yapmak gerekiyor. Hayret böyle sofistike bir program bunu nasıl düşünmemiş. Yada ben çok basitim bilmiyorum. Eğer bu konuda yardım edebilirseniz müteşekkir olurum.

İyi çalışmalar

2005-01-10 23:15:36

Re:Line uzunluğu

kalimba

Ben şu şekilde çözüyorum;
Vertex´lerden yola çıkarsak. Her vertex XYZ koordinat düzleminde farklı bir konumdadır. referans olarak bir vertex seçildi diyelim. Y eksenine 50 birim uzaklıkta. Eğer bu vertx´leri Y eksenin hizalamak istiyorsam. Diğer vertex ´in Y eksenine uzaklığını 50 yapmam yeterli olacaktır. Aynı şeyler diğer eksenler içinde geçerli. Ekranın hemen alt kısmında Key butonunun solunda belirtilen değerler seçilen şeyin kooodinatlarıdır. Buradan kolayca değiştirebilir. Veya transform type-in kullanabilirsiniz.

Konuyu anlayamadıysam lütfen geri dönün..

İyi çalışmalar.

2005-01-10 23:49:50

Re:Line uzunluğu

Cheetah

Aslında benim burdan bunu neden yapmak istediğimi anlatmam nerdeyse imkansız. Yani anlatırım ama çok zorlanırım. Mesele kabaca şudur. Biz bir uçak simulasyon oyunu (Falcon 4) için havaalanı yapıyoruz. Bu havalanının taxi yolu 3d max da 2 boyutlu yüzey olarak yapılıyor. Yani hacim yok. Bu yüzey yüzlerce poligondan oluşuyor. Her bir poligon doğal olarak üçgenlerden oluşuyor. Ancak biz başka bir program yardımıyla bazı poligonları üçgenden dörtgene çeviriyoruz. İşte sorun burda. Biz bu dörtgenlerin tümünün "dikdörtgen" olmasını istiyoruz. Bu texture için şart. Diğer yandan yolların kıvrımları için de standart 30 derecelik üçgen poligonlar kullanmamız gerekli. Neyse anlatması çok zor. Bu nedenle 3d max da bu standardizasyonu yakalamaya çalışıyoruz.

Daha iyi anlamak açısından lütfen şu linke bir göz atın. Özellikle forum kısmına. Teşekkür ederim ilginize.

www.anatoliansun.net

2005-01-11 00:20:09

Re:Line uzunluğu

Pulsar

Ölçülü çizim için bir tüyo da ben vereyim.Line ı yaratın ölçü filan takmadan.Sonra diyelim bunun noktalarından biri ile öbürü arası 50br olacak.Noktalardan birini olması gereken yerde kabul edin ve öbür noktayı snap kullanarak tam olarak diğerinin üzerinde çakıştırın sonra move tuşuna basıp f12 ye klavyeden basın açılacak olan menü de x,y,z için girilebilecek uzaklıklar yazar.Bizim nokta öbüründen x yönünde 50br ötede olacaktı bu nedenle x in karşısına 50 yazılır-->enter ve nokta artık 50 br ötede.Aksi yönde taşımak isteseydik -50 yazacaktık.

2005-01-11 18:26:49

Re:Line uzunluğu

Pulsar

Cheetah>İlgili doya ile ilgili bir resim yollasanız sadece bu probleme özgü de olsa bir yanıt bulunabilir sanıyorum.Şöyle iyice bir görelim ne nedir.

2005-01-11 18:31:46