Spline modellemede poligan sayısını düzenlemek
Spline modellemede poligan sayısını düzenlemek
Ben spline modelleme tekniğiyle bir model yarattım. Benim sorunum, modelin low poly olmasını istiyordum ve buna göre az sayıda noktayla çalıştım.Ancak noktaları birleştirip surface yarattıktan sonra yüzeylerin kendi içinde alt bölümlere ayrıldığını gördüm. Dolayısıyla modelim high poly oldu. Sadece yarattığımız yüzey kadar poligon olmasını nasıl sağlayabilirim. Subdivision ayarlarıyla ilgili bir sorun mu var ?
Cvp
Convert to editable mesh den sonra poly e çevirin, poligon sayısı aynen duracaktır.
Cvp
evet poly objelerin çoğunu optimize edebiliyo
hatta polye çevirmeye gerek yok direk edit poly de oluyo
yaşasın poly ;)
ama sadece senin istediğin amaç için de bir modifiyemiz elimizde mevcut
italyadan ithal edip getirdik[:J]
"MULTIRES"
uygulayıp generate butonuna basın ve vertex percenti düşürün
obje giderek "low" olacaktır
Re:Spline modellemede poligan sayısını düzenlemek
[quote=28893]Sadece yarattığımız yüzey kadar poligon olmasını nasıl sağlayabilirim. Subdivision ayarlarıyla ilgili bir sorun mu var ?[/quote]
Surface >> [patch topology] Steps >> 0
Eğer oluşturduğun kadar yüzey istiyor isen patch mantığında (surface modifier) çalışarak vaktini boşuna harcama. Polygon araçlarıyla çalış.
Re:Re:Spline modellemede poligan sayısını düzenlemek
[quote=28947][quote=28893]Sadece yarattığımız yüzey kadar poligon olmasını nasıl sağlayabilirim. Subdivision ayarlarıyla ilgili bir sorun mu var ?[/quote]
Surface >> [patch topology] Steps >> 0
Eğer oluşturduğun kadar yüzey istiyor isen patch mantığında (surface modifier) çalışarak vaktini boşuna harcama. Polygon araçlarıyla çalış.[/quote]
Teşekkür ederim aradığım tam olarak buydu.Fakat poligon araçlarıyla insan yüzü modellemenin pek pratik bir yöntem olmadığını düşünüyorum. Spline´a surface modifier yaparak daha kolay oluyor sanki.