UCS nasıl taşınır?

UCS nasıl taşınır?

MindSteaK

Ben iyi bir Autocad kullanıcısıyım, bundan olsa gerek ki Autocadda yapılan ve uygulanan komutları max da da arıyorum. Autocadda bir move ucs komutu ile kullanıcı koordinat sistemini herhangi bir line üzerine taşıyıp değiştirebiliyoruz, bunu maxda birtürlü yapamadım. Sürekli sabit olan viewportta sol alt köşede duran xyz işaretli yön çubuğunu herhangi bir line doğrultusunda tanımlamak istiyorum kısacası, biraz Autocad bilenler hemen anlıyacaktır demek istediğimi.

2005-12-24 19:42:56

Cvp

snap

Eğer max kullanmaya yeni başladıysan autocad´de kullandığın komutların benzerlerini araman normal:)
Dediğin move ucs ´ye benzer birşey aklıma ilk gelen nesnenin merkez noktasını taşımak olabilir.Bunu nesne seçiliyken Hierarchy altından affect pivot only işaretleyerek yapabilirsin.Pivotu yani eksenlerin olduğu merkezi taşırsın,sabitlemek için de affect pivot only´i kapatırsın.
Ya da transformasyonların yanındaki açılır listeden eksenlerin nesneye göre koordinatlarını değiştirebilirsin.
Kolay gelsin....

2005-12-19 00:57:34

Cvp

MindSteaK

Bunu zaten biliyorum ama çok ciddi olarak takıldım bu konuda, autogrid bile buna çözüm olamadı. Özellikle tekrar Autocad ve max bilen arkadaşlardan yanıt bekliyorum. Bir örnek verecek olursam, uzayda bir düzlemde bulunan piramit şeklinde bir cismin herhangi bir edgesi doğrultusunda (edgelerin hiçbiri hiçbir düzleme paralel değil) bir silindir çizmek istiyorum. Autocadde bunu çok kolay UCS taşıyarak yapıyorum ama maxda olmuyor...

2005-12-19 11:10:40

Cvp

ihtiyarmimar

İşinizi görür mü bilmiyorum ama şöyle bir yol da var;
piramiti oluşturduktan sonra , 3dsnap toggle-vertex yardımıyla, uçlar arasında düz bir çizgi yaratabilir ve bu çizgiye, modify`den kalınlık verebilirsiniz. Bu sayede istenen edge`in doğrultusunda silindirik cisim elde edebilirsiniz. Eğer illa ki standard primitives`in altındaki silindirden istiyorsanız, üstte bahsettiğimiz malum çizgi-silindiri editable mesh haline getirebilir ve silindirin autogrid sekmesini tıklayarak, tam o düzlemde bir silindir üretebilirisiniz. Böylece pivot noktası hareketlerine de sahip olabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla max`te UCS değiştirme gibi bir özellik yok, zaten autocad`deki ucs değiştirme mantığı da , 3boyuta hakimiyeti kolaylaştırmak içindir. Çalıştığımız program; adı üzerinde "3D"maxtir. Yani 3boyuta hakimiyet programıdır ve UCS değiştirmeye ihtiyacı yoktur. Ama böyle bir özellik varsa da öğrenmek isterim doğrusu. İyi çalışmalar.

2005-12-24 19:42:56