render

render

SALIH_ZKN

*render yaparken:"the following objects require map coordinates and my not render correctly" hatası geliyor. bu nasıl giderilir.

*ayrıca modeli anime ederken kaplama resmide kayıyor. nasıl sabitlenir map model üzerinde?

*viewport üzerinde fire effect eklediğimde sadece gizmo görünüyor .
ateş sadece render yaptığımda görünüyor. onu nasıl görüntüleyebilirim. viewport üzerinde.

bana bu konu hakkında mesaj göderirseniz sevinirim.

saygılar.

2005-10-19 14:16:00

Cvp:render

chrome_nickel

1. bu sorun, üzerinde uvw koordinatları belirtilmemiş nesneler oluşturduğunda ortaya çıkar. böyle durumlarda onların üzerine kaplama atıyorsan uvw map ayarlarını da yapmalısın.
nasıl yapılıyor sorusunun cevabı yarım kitap kalınlığında :)...

kaplamayı model üzerinde sabitlemenin yolu gene uvw map´den geçer.

viewport´da fire effect´i göremezsin. ancak render´da görme imkanın var. bu tür efektlerin render süreleri uzun olduğu için viewportta görüntülenmezler. çünkü viewportun takip edilebilmesi için max´in viewportları saniyede 20-25 kere render yapması gerekir. fire effect bu zaman dilimine sığdıralamaz. ancak viewport´unu activeshade adı verilen bakış açısına çevirirsen bu efektleri görürsün. tabi activeshade´in bedeli en azından çift işlemcili bir bilgisayardır.


daha uygun başlıklar yazmanı öneririm.

2005-10-19 03:56:40

Cvp:render

kalimba

Objelerin çoğu oluşturulurken kendi map koorinatlarıyla birlikte oluşturuluyorlar. Bu map koorinat, objeye material atanmasıyla material editörden kontrol edilebiliyor. Material editörden kontrol edilen sistemde çoğu şeye müdahele etmek mümkün olamayabiliyor. Bunun içinde objemize UVW map atamamız gerekiyor. UVW olayı XYZ olarakta düşünülebilir. UVW atandığında kontrol UVW Map değiştiricisinin eline geçer. Kendi içerisinde bir çok ayarları mevcuttur. Kaplamayı bir bütün olarak kabul ederek atandığı objeye uydurmaya çalışır. Eğer kaplanacak malzeme, UVW map ile seçilen kaplama türlerinden herhangi birisiyle uyumsuz ise veya obje UVW map ile seçilen kaplama türlerinden birisiyle uyumsuz ise istenmeyen kaymalar oluşabilir. UVW map Sub-object modunda gizmosuna transform işlemleri uygulayaran kaplama objeye oturtulmaya çalışılır.

Daha üst aşama olarak UVW map değiştiricisine ek olarak Unwrap UVW değiştiricisi uygulanabilir. Kendi içerisinde kaplamanın atanan obje üzerindeki konumlarını belirten panel mevcuttur. Bu panelden hassas bir şekilde kaplama işlemi yapılabilir.

1. sorunun cevabı cisme UVW map ataman olabilir. Genelde compound objelerde bu tarz şeyler olabiliyor

2. sorunun cevabının bir kısmı yukarıdadır

2005-10-19 14:16:00