dokumanlardaki kafa kaplamadan problemim var

dokumanlardaki kafa kaplamadan problemim var

no_fear

şimdi ben bu kafa kaplama dersini takip ettim derste relax yaptık kafayı yumuşattık daha sonra problemler ortaya çıktı
1-uvw mapping den cylindirical niye yaptık bunu bi faydasını göremedim
2-daha sonra unwapr uvw ile kafayı editledik dersdeki kafa düz çıkıyor bendeki kafa ortadan kesik farklı çıkıyo zaten resimde göRülüyor di mi?
3-buna nasıl kaplama koyacaz ben metarial editorde uvw mape benzer bişey görmüştüm acaba onunla mı?
4-oluşturacagımız kaplama uvw´s de modelin görüldüğü gibi olacak dimi yani 2d yayılmış şekilde
şimdiden teşekkürler çalişmalarınızda başarılar dilerim

2005-10-14 17:17:49

Cvp:dokumanlardaki kafa kaplamadan problemim var

kalimba

1- UVW map default olarak cisme atanan malzemeyi planar (düz) olarak kaplar. Plananar uygulamasıyla Unwrap uygulaması çok zordur (hatta olmaz). Kafanın silindirik bir obje olduğunu düşünerek cylindirical seçilmiştir. Çünkü en uygun seçenek budur.

2- UVW mapten cylindirical seçmelisin (gizmosunu rotate etmen gerekebilir). Neden cylindirical çünkü 1. cevap.

3- Aslında bütün olay Unwrap ile oluşturulmuş şekilde. Render to texture seçeneği ile unwrap´ta oluşturduğun şekli render ediyorsun. Sonra 2d edit programlarında istediğini yapıyorsun. Maxden standart bir material objeye atadğın zaman, kaplamanın modele nasıl uygulanacağı daha önce belli olduğundan; birebir örtüşme oluyor.

4- Oluşturulacak kaplama unwrap ile açılmış halindeki gibi olacak.
-----------------------------

Ek olarak uvw map ve unwraptan önce relax uygulanması opsiyoneldir. Modele meshsmooth uygulandıktan sonraki haline mümkün olduğunca yaklaşmak için kullnılmıştır. Eğer dizilimde buna gerek yoksa uygulamayabilirsiniz.

2005-10-14 17:17:49