Batıl inanç :) programda beklenmedik hatalar

Batıl inanç :) programda beklenmedik hatalar

huseyinoz

evet bulabildiğim tek kelime bu. (gerçi bu durumlar için bu kelimeyi kullanan bir arkadaştan arakladım) :)

sizcede garip değilmi:

örneğin elimizde bir biped sistem var ve atıyorum bir kemiğinde bir animasyon var. ben bunun key ini time line dan kaydırmaya çalışıyorum ve %99 sorun çıkmamasına rağmen bazen garip bir biçimde bi ton alert yazısı çıkıyor. ve kemik saçmalıyor ve mesela ayağı o kareden sonra ta kafasına kadar rotate oluyor. (undo yapmak imkansız) başta bu bir sorundu ama farkettimki aynı max dosyasını tekrar açınca aynı işlem sorunsuz oluyor.

max arada bak dosya büyük autoback inide kapatmışsın kaydet yoksa çözecem der gibi arada bir duraksıyor ve kaydetmemi hatırlatıyor. bilmiyorum hep mi denk geliyor kaydetmezsem çat 1 salise sanki kendini açarken ram e hiç bir şey yüklememiş uçup meşhur mavi masa üstünü açıyor. :)

sonra yine biplerde ortadaki COM bip i rotate yaptığımda (kendi in place modun da) daha sonra tekrar rotateye izin vermiyor ama yeni bir dosyada açıp denediğimde sorun yok.

bazen karakterin preview rendereni aldığımda haraket eden sadece gözleri oluyor ve meshsmooth unu off-on yapınca ilginçtir sorun kalmıyor.

sonra nasıl oluyosa bozulan max dosyaları vardır ya hani açınca max çöker (bu arada ben çözüyorum diye yazı çıkan tek yazılm herhalde :) ) taze bir max dosyasına o bozuk max dosyasındaki tüm obje vs. merge edip kaydedince sorun olmuyor.

bir tane daha aklıma gelen, bazı max dosyalarını (genelde çok büyük olanlar) windowsun explorer inde üstüne mouse gider gitmez (tıklamaya bile bazen vakit kalmadan) cuvvv explorer çakıp sonra tertemiz tekrar açılıyor. ama maxten open deyince hiç sorun yok.

tabi bunların hepsini birçok farklı bilgisayarda yaşadım.

daha aklıma şimdi gelmeyen 10larca var.
eee bunları nasıl açıklayabiliriz. bazı batıl inançlar geliştirmeden üstesinden nasıl gelebilirim. he he he :)

sizde de buna benzer şeyler oluyormu?

2004-04-15 09:09:48

Re:Batıl inanç :)

Graf

Vah Hüseyinim, bu aralar çok çalışıyorsun, dikkat et demiştim, motoru yakmışsın sonunda oy:))) Sen kendini üzme hiç, tez zamanda crack olmayan bir max a ulaşırsan bunların yarısı düzelir. Kalan yarısı da Max yakasını windows dan kurtarırsa düzelir. Bekle ki Max Linux da çalışsın:))

2004-04-14 04:36:49

Re:Batıl inanç :)

drekon

Bi nokta.

*Bir kutuya önce poly cismine çevirin.
*Split modifieri ile ikiye bölün
*Poly ayarlarından meshsmooth özelliğini açın.
**iterations 2 yapın

????

kutuda hiçbir yuvarlak kenar oluşmuyor. bunun üstüne eğer cut ile kesme yaparsanız oluşan yeni kenarlar meshsmooth olayından etkileniyor. Fakat Slice ile kesilen kenarlar kesinlikle dik köşeli oluyor.

Noktaları inceledim köşeler tek nokta. nasıl olupta dik köşe olarak kaldığını anlayamadım. help dosyalarında böyle birşey yok. işin kötüsü bunu kullanma imkanı olsa harika bir modelleme tekniği olacak hem köşeli hem smooth. fakat sorun şu ki split modifierinin hangi köşeleri dik bırakacağını kontrol edemiyorum.

bende bunu açıklayamadım ?

2004-04-14 09:13:58

Re:Batıl inanç :)

mengler

Mu ha ha ha...

2004-04-14 09:56:36

Re:Batıl inanç :)

sekocan

korktum ben

max:[x:D]

2004-04-14 21:01:14

Re:Batıl inanç :)

xLess

necmi abi garip bir şey değilki o dadiğin.poly toolun en güzel özelliklerinden biri bu zaten.yani seçili olan edge lere msmooth uygulayabiliyosun.sen slice yapınca direkt msmooth uygularsan oralar seçili kaldığından dolayı sadece o kısımlar smooth oluyo.istersen slice yaptıktan sonra slice yaptığın edge leri değilde kenardaki edge leri seç aynı şey bu sefer seçtiklerin için uygulanacak.abi yapmayın böle ben korkmaya başladım sizin için.bu kitab işini sen biraz ertele bence.önce bi tatile çık abi sağlık önemli...[;)][:J][:D][:P]

2004-04-14 21:27:42

Re:Batıl inanç :)

huseyinoz

dahası da var,

modelleme yaparken tuttuğum vertex in viewport uzayının bilmem neresine uçup gözden kaybolması.

yada modelleme yaparken bir vertexi çekiştirirken diğer vertexlerin adeta dans eder gibi kıpırdanmaları ama renderda bozulmamaları. (bu en ilginçlerinden) :)

ha bu arada viewportun limitlerinin bu kadar problem yaratacağınıda bilmiyordum. görmeyenler için söyleyim default viewport limiti 1.000.000 birim sonrasına çıkamıyorsunuz. böyle bir komplex sahnede zoom olayı biriyor. nesnelere ancak scrool ile zoom in-out yapabiliyorsunuz. birde bu sahnede küçük nesneleriniz varsa vay halimize.

birde (anlaşılacağı gibi CS ile başım dertte) bir kemiği tutup rotate deniyorum yok oynamıyor. sonra başka bir kemiğe tıklayıp tekrar oynatamadığım kemiğe tıkladığımda rotateye izin veriyor. :)

he he.
evet graf motordan alevler çıkıyor bu sıralar.

2004-04-15 01:49:05

Nasıl yani ??

drekon

[quote=1535]necmi abi garip bir şey değilki o dadiğin.poly toolun en güzel özelliklerinden biri bu zaten.yani seçili olan edge lere msmooth uygulayabiliyosun.sen slice yapınca direkt msmooth uygularsan oralar seçili kaldığından dolayı sadece o kısımlar smooth oluyo.istersen slice yaptıktan sonra slice yaptığın edge leri değilde kenardaki edge leri seç aynı şey bu sefer seçtiklerin için uygulanacak.abi yapmayın böle ben korkmaya başladım sizin için.bu kitab işini sen biraz ertele bence.önce bi tatile çık abi sağlık önemli...[;)][:J][:D][:P][/quote]

- xLess Sanırım anlatamadım. Dediğim olayda yumuşatma olmuyor. kutu gibi dik köşeler oluyor . Slice´dan sonra seçili kenarları iptal etsen bile bu olay gerçekleşiyor. Ben smooth ile "Use Nurms Subdivision" seçeneğini kastettim. msmooth düğmesi değil.

yukarda söylediğim işlemi uygula göreceksin. Yumuşama olmuyor. bıçak gibi keskin köşeli oluyor. seçili kenarları iptal etsen de farketmez.

[img]http://www.tr3d.hostturkiye.com/what.gif[/img]

şimdi bu olayda "şu kenarları dik bırak diğerlerini yumuşat" demek için ne yapacağız ?????


tatil konusunda haklısın aslında. iyi bir tatile ihtiyacım var. yakında kafamdan vidalar yaylar falan fırlayacak. monitör bakmaktan yakında gözlerim de dört köşe olacak.
[x:H]

2004-04-15 09:09:48