Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki ve

Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki ve

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/dH9rf86iQ.jpg[/img]


Arkadaşlar şekilde görülen spline´a sub object vertex düzeyinde kontrol imkanı sağlayan,,,bezier kontrolü görülmekte ki bu bezier kontrolü´nün iki ucunda ki tutamaçlarla spline´da ki kontrol gücüm artmakda...


şimdi ben bu spline´daki vertex kontrol düzenekleri(bezier,corner vb.) ´ni konu başlığında dediğim gibi editable poly,editable mesh,editable patch,nesnelerinin vertex alt düzeylerinde uygulayabilirmiyim...yani böyle bir şey varmı....eğer yoksa;editable poly,patch,mesh nesnelerinin vertex düzeyindeki bu eksikliği gidermek için başka bir komut,modifier,vb. bir şey var mı?

yani alttaki resimde y harfinin bulunduğu kısımda az aşağıya
çekilmiş olan vertex´i... bezier kontrolü ile spline´ı kontrol ettiğim gibi...kontrol edebileceğim bir yöntem varmı..?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.




[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/iBRl28cWG.jpg[/img]

2006-01-30 11:58:18

Re:Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki

kalimba

Editablepoly polygon mantığı ile çalışan bir sistem. Editablepoly ile belirttiğin şeyi yapman mümkün değil.
İstediğin şeyi; patch, surface (surface´de patch modellemeye benzer), nurbs tekniği ile yapabilirsin.

Kolay gelsin.

2005-06-09 13:39:11

Re:Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki

orhan1071

gerçekten üzüldüm. keşke böyle bir şey olsaydı,kalimba..ama patch dedin... patch´den kasdın editable patch değil,,,quad patch falan doğrumuyum....?

2005-06-09 13:44:13

Re:Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki

kalimba

Evet. Patch modellemede polgon olayından farklı olarak, yüzeyi oluşturan noktalara müdahele ederek arayüzeyler oluşturabiliyorsun. Polyde keşke olsa diye bişey yok. Zaten yok diye Patch çıkarmışlar. Surface veya nurbs ilede yapılabilir. Çalışma mantığı olarak surface ile patch aynıdır.

Daha önceki bir konuda belirttiğim örnek.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/OVY4YkVu0.gif[/img]

2005-06-09 13:51:55

Re:Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki

orhan1071

abi sağolasın editablepoly ile editable mesh arasında çok az bir fark gördüğümden dolayı, bu zamana kadar.Editable mesh ve editable poly´i hep, çok az bir farkla aynı kabul etmiştim..işin gerçeği patch´e çok az bakmıştım... patch hakkında ki bilgim face´lerden oluşan yüzeylerin ötesinde değildi..bu soru ile patch modellemenin nerelerde gerekli olduğunu anlamış oldum sağolasın....mesela eğer bir gün insan yüzü modelleyim dersem patch kullanmak zorundayım..ama ezber değil nedenini de biliyorum artık..


fakat bu takılmış olduğum probleme bir çözüm ararken şöyle bir şey geldi aklıma.. sadece böyle bir şey yapılabiliyormu yapılamıyormu onu merak ediyorum.


......????altta görülen eğrisel yüzeyin eğriliği...... polygon´a izdüşürülüp,,,,,, polygon´a bu eğrisellik kazandırılabilir mi ?...?????

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/UKn6gI78l.jpg[/img]

bu arada konuyla alakası fazla yok ama.. üstteki resimdeki eğrisel yüzeye gözlerinizi ayırmadan bakın... beyin iki görüntü arasında gelip gitmekte.... beyin bir türlü doğru görüntünün hangisi olduğuna karar verememekde..bununla ilgili bir kitap okumuşdum..ne demek istediğimi anlamadıysanız.... resme bir süre dikkatlice bakın,,,ilginç olan beynin sonsuza kadar iki görüntü arasında gidip geleceği,,,,, doğru olanın hangisi olduğunu asla bulamayacağı.....hangisinin doğru olduğunu ben biliyorum fakat siz bilmiyorsunuz.. :)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/GF54v2IJW.jpg[/img]

2005-06-09 14:17:14

Re:Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki

kalimba

Hangi modellemetekniğini nerede kullanacağını kendin belirleyeceksin ona bişey diyemem.

Aşağıdaki bir surface denemesi. Spline´larla örülerek oluşturulmuştur. Bu aradaki yüzeyleri aynen patch gibi düşünebilirsin. Patch ilede yapsam sonuç değişmez. Patch yüzeylerini senin yaptığın gibi oluşturmak çok saçma. Poly´deki gibi örerek gideceksin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/EC3NdGf4l.gif[/img]

2005-06-09 14:52:59

Re:Spline´daki bezier,corner,smooth,bezier corner kullanımlarının editablemesh,patch,poly...´lerdeki

orhan1071

abi sağolasın çizdin gönderdin.. tamam.. splinelar´la oluşturduğum kafese surface modifieri uygulayacam...bunu az biraz uygulamıştım daha önceleri,,,niyeyse bana uzun ve karmaşık gelmişdi...sadece editable poly düzeyinden böyle bir sonuca ulaşabilirmiyim diye düşünmüştüm..

---editablepoly düzeyinde böyle bir deformasyona ulaşamam..
---bu tip nesneleri spline´larla ördüğüm kafese,,, surface modifierini uygulyarak yapacam...


abi teşekkür ettim.. sağolasın..

2005-06-09 14:59:50

Cvp

mach

arkadaşlar ben bunu tam kavrayamadım bana öküman bulabileceğim bi yer söylermisiniz

2006-01-28 15:28:05