nasıl kalp yaparım? - sayfa: 2

Cvp

mokambo

sisin ps deki nasıl kalp istediginiz gorunmüyor.

ben kabaca line ile kalimba nın anlattıgını sekil ile göstermek istedim ama istediginiz bu tür bir seymi bilemem.



[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/h953iS2qq.gif[/img]
line ile cizilmiş hali


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3q5pu891j.gif[/img]

surface modifyeri verilmiş hali


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/OThT83Myc.gif[/img]

render edilmiş hali..

burda tek dikkat etmeniz gereken yüzeyler 4 yada 3 köşeli olmalı.ve tam birbirinin üzerinde olmalı.
sanırım bunun nasıl yapılacagını biliyorsunuzdur...
kolay gelsin.

2006-01-28 23:33:53

Cvp

mach

aslında tahmin ediyorum ama emin değilim arkadaşım ve yardımından dolayı sana gerçekten teşekkür ederim zahmete girip izyi anlamam için resimde eklemişsin sağol:) bi anlatırmısın vertexleri nasıl birleştiricem

2006-01-29 00:48:49

Cvp

mokambo

anlatmaya calışayım,
line gereci ile normal olarak kalbin ana seklini cizgikten sonra,
y eksenindekileri çizmek için yatay eksende çizdigin çizginin üzerine refine ile vertexlerin birlesecegi noktalara vertex ekle.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/VqdgON37M.gif[/img]


sonra perspektiv ekranında(frontta olur ama pers bana daha kolay geliyor)
kalbin(line)modify sinden creatline kısmına bas.
bunu kalbin ust ve alt noktalarından çizgiyi deam etmek için kullanacagız.
ama burda sorun su nasıl tam olarak önceki vertexten baslanacak.
bunun için snaps kullanmalıyız.(mıknatıs şekli)
3 yazan snaps i sag tıkla cıkan listeden vertex i işaretle ve kapat.
ondan sonra 3d snap i aç.
şimdi perspektiv ekranında kalbin üst noktasına(creatline basmayı unutma)tıkla. zaten snap sayesinde vertex kendiliginden o noktaya yapışır. (mavi artı işareti)
sonra diger ucunada devam et.
front yada left penceresinden son çizdigin line nı bezier kolları yardımı ile istedigin sekle getir.(bliyorsundur ama yinede yazayım vertex e sag klik yapınca bezier kollarının çesitleri ayarlarına gidilir.)

aynı işlemi aynı vertex noktalarından alt taraf içinde yap.
bundan sonra daha önce koydugum ilk sekildeki gibi olması için gereken yerlere vertex ekle ve tekrar 3d snap acıp line ekle.
burda dikkat edilecek olan yüzey örüldükten sonra sorun olmaması için yüzeyin 3 yada 4 köşesi olması lazım.
en son olarakda modify den surface ekle.
bunu öncedende ekleyip calışmanda ki anormallik varsa surface ye gelip kontrol ede ede line ekleyebilirsin.

umarım anlatabilmişimdir.

2006-01-29 02:07:07

Cvp

mach

akadaşım ben sana çok teşekkür ederim uğraşmışsın ama benim bu vertexleri birleştirme ile ilgili bi sorunum var aslında bu örme işini yapamıorum sen banaa tr bir döküman bulabilirmisin

2006-01-29 02:08:47

Cvp

mokambo

acelen yoksa ben sana bu konuda dökümanı kendim hazırlarım. bana göre bulmaktan daha kolay.
aslında mantıgı cok basit ama bikere tam kavramak lazım..
neyi tam anlamadıgınıda belirtirsen daha fazla yardımcı olmaya calısırım.

ayrıca bu link de işinize yarayabilir.

http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>teknik>>surface

görüldüğü gibi aradıgınız bu sitede tr olarak mevcut ve oldukca iyi bir anlatım. azcık daha arastırmacı olmak lazım galiba..
bu arada sunuda belirteyim bu bacak modelleme teknigi ile kalp modelleme teknigi aynıdır. aslında farklı olan sadece sekillerin kesit görünüşleridir.yöntem aynıdır.


kolay gelsin.

2006-01-29 02:16:20

Cvp

jeffreyy

yav benim anlamadığım splineların bu şekilde olacağını ( yani nasıl aralarında bu şekilde bir yüzey oluşacağını) nasıl kestiriyorsunuz..? deneyerek mi yapıyorsunuz?yani surfcace modundan çıkmadan önce üzerinde ayarlamalar yaparak mı? yoksa 3d boyutlu düşünüp "haa ben spline ı bu şekilde yaparsam ancak böyle bir yüzey oluşur" mu diyorsunuz? sanırım yaratıcılık şart en başta..

2006-01-29 12:20:45

Cvp

mach

peki wertexi nasıl eklicez

2006-01-29 14:07:51

Cvp

mokambo

line ´i seçip o line nin modify panelinde refine denen bir dügme var. line ´i seçip vertex moduna gelince (kırmızı noktalar´a bas)
refine tuşuna basıp line´nın neresine tıklarsan oraya vertex eklenir.

2006-01-29 14:13:44

Cvp

mokambo

birde söyle bir fikir verebilirim.
kalbin üst görünüsünü top ekranında çizin.
yandan gorunusunude çizdiginiz kalbin duruş sekline göre front yada left penceresinde çizin.
bunlar sizin referans çizgileriniz olsun(blueprint gibi)
sonra bu çizgilerin kesistigi noktalara refine ile vertex ekleyin.
( her iki seklede aynı noktalara gelecek sekilde vertek ekleyin,tam üst üste eklemeniz gerekmez zaten 3d snap ile sonra bu vertexleri tam üst üste getireceksiniz.)
yanlız unutmayın bu iki çizgi birbirinden ayrı ayrı çizgiler olarak yaratıldıgından birini seçip attach ile birleştirip tek bir line haline getirmek lazım.son olarak birleşim yerlerine eklenen vertexleri tam üst üste getirebilmek için 3d snap acın ve ve gerekli noktaları kaydırarak(move ile) üzst üste getirin.
en sonda surface ekleyin.

ilk çizdiginiz şekiller nasılsa kalp öyle cıkacktır. beyenmediginiz yerler var ise modify de geri dönüp(vertex secerek)
line seklinde istediginiz degişikligi uygulayablrsiniz.
koly gelsin.

2006-01-29 14:24:46

Cvp

mach

peki vertexleri weld ile birleştirmemiz gerekmez mi?

2006-01-29 14:35:47