su akışı nasıl yaparım
su akışı nasıl yaparım
arkadaşlar spray kullanarak veya başka bir yolla çizdiğim bir line üzerinden istediğim yönlere nasıl akış sağlayabilirim?
Re:su akışı nasıl yaparım
[quote=23548]arkadaşlar spray kullanarak veya başka bir yolla çizdiğim bir line üzerinden istediğim yönlere nasıl akış sağlayabilirim?[/quote]
bunun için max in glu 3d plug ininden yararlanabilirsin akışkanlar konusunda gayet iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim.
[url]http://www.glu3d.com/[/url]
Cvp
create panelden space warps´a gelin.
açılır kutudan forces´i seçin ve sahneye bir tane path follow çizin.
modify panele gidin, pick shape object´e tıklayıp yol olmasını istediğiniz line´ı seçin.
yukardaki undo / redo tuşlarının sağına doğru olan bind to space warp aracını kullanarak, path follow nesnesinden spray´inize doğru bağlantı kurun. animasyonu oynattığınızda partiküllerin yolunuzun geometrisine uygun bir yol izlediklerini görüceksiniz.
Cvp
sağolasında su yoğunluğu ile görüntüsünü nasıl verebilirim
kolaygelsin
Cvp
maxte bu neredeyse imkansız. Yani maxin standart araçları ile yapmayı düşünüyorsan usta bir kullanıcı olman gerek. Aksi taktirde yapamazsın. Kaldı ki bilgisayarın kitlenir eğer particuller ile yapmaya kalkarsan
Bunun yerine glu3d pluginini satın alman gerek. Biraz yukarda arkadaş söylemiş.
Yada maya kullan...
Cvp
materiallede animasyon vererek yapabilirsin
Re:Cvp
[quote=23576]maxte bu neredeyse imkansız. Yani maxin standart araçları ile yapmayı düşünüyorsan usta bir kullanıcı olman gerek. Aksi taktirde yapamazsın. Kaldı ki bilgisayarın kitlenir eğer particuller ile yapmaya kalkarsan
Bunun yerine glu3d pluginini satın alman gerek. Biraz yukarda arkadaş söylemiş.
Yada maya kullan...[/quote]
eleştirimi kırıcı bulmayın kesinlikle ; bence kesin emin olmadığınız bir konuda insanları caydırıcı yönlendirmemelisiniz.
create panel altında, blobmesh adında bir araç var. blobmesh ile partikül sistemini ilişkilendirerek, ve partikül sisteminin ayarlarını kurcalayıp bu suyu dağınık ve kütle olarak elde edebilirsiniz. kaldı ki, max´in içinde praticle flow var. bence drekon´un hazırladığı particle flow derslerini okuyun.. ve blobmesh´e bi göz atın. blobmesh´in ayarlarından hangi partikül sisteminde blobmesh çıkasını istiyorsanız blobmesh´e ekleyerek çözebilirsiniz. bir de blobmesh´in bölümleme katsayıları var. viewport ve render işlemi için ayrı ayrı. bilgisayarınızı zorluyorsa viewport´taki seviyesini kısarsınız olur biter.
http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=18
Cvp
max´te Nurbs ile de karakter yapılabilir ama yapan var mı? Nedeni açık çok zor. Yani tabi o dediğiniz ile yapılabilir ama sırf bu iş için oluşturulmuş araçlar varken ne gerek var kasmaya diye düşünüyorum. Hem ne derece gerçekçi olacak???
Profosyonel bir prodiksiyonda hiç kimse bu yolla su yapacağını sanmıyorum. Ha zevk içinse buyurun sonuna kadar... Ama prof bişeyler çıkar mı???
Buz devri animastonunda bile suyu maya ile yapamadılar başka program ile yaptılar. Neden? Maya ile de yapılamazmıydı? Tabiyki yapılırdı ama profosyenel bir prodüksiyon onların ne düşündüğünü bilemeyiz ama tahmin ediyorum ki amaç gerçekçi bir su yapmaktı...Saygılar...
Cvp
Elbette Metin bey.
elbette bazı işlemler için güçlü pluginler kullanmak gerekir. ama güçlü sistemler, işe hakim ustalar için kolaylıktır. bu konuyu açan arkadaşımız benim öğrencim. seviyesini bildiğimden dolayı, ve bu forum yeni başlayanlara yönelik olduğundan, yada yeni başlayan kişilerin kafasını karıştırmamak için bence temelden gitmesi gerekir. zaten sorunun soruluş tarzından kişinin seviyesini tahmin edebilirsiniz. mesela klasikleşti artık, ben brazil kullanırım. ama ilk önce default renderer ile iyi birşeyler çıkartabiliyor olmak lazım ki, brazil´i kullanmanız bir anlam taşısın ve brazil bir işinize yarasın. yoksa direkt brazille render olayına başlayıp da usta olabilecek insanlar otomatik olarak dahi sınıfında sayılır bence. öte yandan daha max´in kontrol sistemlerini bilmeden glu3d ile yada realflow ile mükemmel sular yapsanız bile sizi bir filmin yapımına almazlar.
öte yandan, sırf insan figürleri oluşturmak için tasarlanmış poser adında bir program var ama, animasyonda demoreellerinizde lütfen poser karakterleri kullanılmamış kesitler kullanınız diye başlıklar geçer profesyonel sektörün iş ilanlarında. madem amaç profesyonel sektörse, işi temelinden tavanına kadar doğru sırayla öğrenmek gerekir. çünkü profesyonel olmak demek, farklı durumlarda, bir problemle karşılaştığınızda elinizdeki bütün araçları değerlendirerek sorununuza nasıl bir çözüm bulabileceğinizi, başka sorunlar türetmeden kurgulayabilmek demektir.
yada şöyle demek lazım. önce çekiç ve keski ile heykel yontmaya iyice hakim olmalısınız ki, motorlu testere kullanırken kafanız karışmasın.
yada şöyle demek lazım, önce karakalemde istediğinizi çizebiliyor olmalısınız ki, max ile modellerken eliniz kendiliğinden kaysın vertexlerin etrafında.
yada farklı sorunlara çözüm üretebilen bir profesyonel yerine bir iki plugin´in operatörü olabilirsiniz tabiki. seçimler size kalmış.
Cvp
Kadir bey.
Yaklaşımınızı destekliyorum. Söylediğiniz şeyler doğru. Sanırım ben biraz fazla uçtum. Öğrenciniz için şimdilik benim söylediğim gereksizdir. Söylediğiniz gibi önce yürümeyi öğrenmek gerekir. Ben de henüz koşamıyorum...
Saygılar (kaybedenler çabuk pes edenlerdir)