cellular78 Son Forum Mesajları

    aklıma başka bir şey

    aklıma başka bir şey gelmiyorşu an..başka

    2018-02-26 16:21:47

    sahnede ışık olup. off

    sahnede ışık olup. off konumda olabilir. onları on yap buda bir yöntem.

    2018-02-26 16:21:14

    1. yöntem Aklıma ilk

    1. yöntem Aklıma ilk gelen oydu , yıllardır kullandığım bir teknik var benim. sıfırdan bir box yapın,sonra editpoly yada edit mesh convert edin, attach diyerek sahnedeki tüm objeleri attachlayın mesh hatalı ise düzelecektir.

    2.yöntem obje muhtemelen materyalli sendede o render motoru yok damlalıkla material editörden seçersen en azından hangi materyal ile alınmış görürsün, eğer sende o render engine maeryali yoksa, yükle düzelir.

    2018-02-26 14:47:45

    modifiers bölümünden tüm objeleri

    modifiers bölümünden tüm objeleri seçip normal butonuna bas.

    2018-02-26 12:32:22

    Hangirendermotorunu kullandiniz

    Hangirendermotorunu kullandiniz

    2018-02-23 08:15:06

    Bump icin photoshop csde

    Bump icin photoshop csde otomatik bump butonu var kendisi yapiyor. Rgb resimden bump uretebiliyorsunuz. Deserature yapmadan.

    2018-02-22 17:16:35

    Zbrushcuların en büyük yanılgısı

    Zbrushcuların en büyük yanılgısı retopo yapmaya gerek duymuyorlar. high model sadece detaya bump olur o kadar , onu optimize edemedikten sonra bi işe yaramaz,sadece yüksek seviye bakar bakar durursunuz. o model düşünsenize onun içinde bir adam alacaksınız maliyete bak..

    2017-02-13 22:02:25

    Topoloji için isterseniz max1

    Topoloji için isterseniz max1 kullanın isterseniz 1mb lık program kullanın farketmez. örgü stili diyim ben size, Çok iyi modelleme high level zbrush central`daki gibi bilipte topoloji bilmeyen adamlarla çalışınca ne demek istediğimi anlarsınız, poligon sayısını düşürmek değil düzgün topoloji yapmak anlatmak istediğim bu. sizin model animatik olmayacaksa topoya grerk yok tek kare al gitsin animasyon hazırlığında ise topo düzgün ister. mesela süper bir zbrush yaptınız cok detaylı bunun animasyonu yapılacak topo bilgisi yoksa o karakteri riglerken uwsini açarken ekstra zaman harcarsınız onu demek istedim. birde filmlerin vfx videolarına bakın karakterleri wire görebiilrseniz videolarda poligonların ne kadar düzgün örülmüş anlarsınız.

    2017-02-13 21:58:07

    http://polycount.com/discussion/80005/face-topology-breakdown-guide konuyu

    http://polycount.com/discussion/80005/face-topology-breakdown-guide


    konuyu incele istersen

    2017-02-11 00:57:04

    topoloji mantığı bilmeden retopo

    topoloji mantığı bilmeden retopo yapmak bişey ifade etmez, yani animasyon yapacaksanız topoloji olayını gerçekten iyi seviyede öğrenmek lazım zbrush`da otomatik 10 sn`de çıkartıyor ama iş o değil göz lazım birazcık iyi bir topoloji için düzgün topo yapılmazsa uvwrap`de çok zorlanırsınız...Kötü örülen her mesh kendi planar yüzeyini oluşturacağı için unwrap`ta kaymalar olacaktır. mesh yogunlu olan yerlerde keskin yoğunluk düşük olan yerlerde bulanık boyama olacaktır.kutucukları hepsini eşit boylarda hemen hemen yapmakta fayda var gerçi relax`la eşitliyorsunuz bu seferde photoshop tarzı program kullanıyosanız boyamada o sorun çıkartabilir.

    2017-02-11 00:48:37

    http://www.tr3d.com/up/forum/site/1154.jpg yukaradaki örnek

    http://www.tr3d.com/up/forum/site/1154.jpg

    yukaradaki örnek mesh örgüsü zannedersem 3d print için uygun. ama animastikte bi işe yaramaz sadece donuk tek kare render alınabilir. Animatikte böyle bir modelin üzerinden çok güzel retopo yapabilirsiniz.

    2017-02-11 00:45:45

    merhaba öncelikle güzel bir

    merhaba öncelikle güzel bir konu açmışşsın. Topoloji nedir?. Öğrenmesi profosyonel seviye`de yaklaşık 1 yılını alır. Her karaktere göre modellemen lazım realistic insan topolojisi hemen hemen aynıdır. Yüz topolojisi farklı vücut topolojisi farklı. kıyafetide animasyona fiziksel simulasyonsuz haraket ettireceksen yani bodye attachlı kıyafetide uygun yapman lazım. Örneklere gelince internette bol bol dökümanlar var. önce kalemkagıtla modelledeğin objenin üzerinden kabaca çizgiler çekerek kafanda nasıl topoloji yaparım kurgula kestiğin yerler büküm yerleri olacak yani kol kısmı kıvırırken açma hareketi yaparken koltuk altının tam ortasından geçir edgeyi saga ve sola kayarsa animatikte baya sıkıntı çıkarır. kalitesiz yapımlara bak animasyon ne dediğimi anlarsın

    2017-02-09 22:02:29

    Ben Post Prodüksiyon çalıştığım

    Ben Post Prodüksiyon çalıştığım için bilmiyorum mimari piyasayı...Genel olarak konuşuyorum

    2013-12-02 17:49:47

    yazdıklarımı okusaydınız zaten bunları

    sayın tuna yazdıklarımı okusaydınız zaten bunları yazmaya gerek kalmayacaktı.

    2013-12-02 17:28:52

    ya ben model satan

    ya ben model satan bir adamım hazır objeye kimse bişey demez, animasyon hazır rig eğitim için bende kullandım kaçkere, gidipte işimin arasına sokmadım ihitiyacaım olmadı,yukarıda yazmak istediğim bu zaten, Sanki genel process benim elimden çıkmış havası var.

    Eğitim için kullananlara zaten bişey demiyorum ben, Ticari para kazananada lafım yok, Ekmeğini kazansın banane bundan sadece eksik bilgi vererek yada hiç bilgi vermeyerek burda kendini pr`ını yapmasına karşıyım hepsi bu.

    Site derki ya benim tarzım bu ben bişey diyemem artık.

    2013-12-02 16:45:04

    Evet aynen öyle

    Evet aynen öyle

    Daha önce yazdım site için diyorum ben sadece tr3d için.ticari işe karışamazsınız zaten yorum yapmak mallık diye yazmıştım, hazırları renderlayıp pr yapmaya sitede avatajlı konuma geçmeye çalışması gerekli bilgi vermeden sadece olay bundan ibaretti...

    2013-12-02 16:40:18

    Fransada ve ingilterede gerçekten

    Fransada ve ingilterede gerçekten o dalga geçtiğini yapıyorlar.Her konuda sadece 3d`de değil. işletim sistemi bile yazılıyor yerine göre..tabi bilmek lazım bazı şeyleri..

    2013-12-02 15:20:46

    valla işi dalgaya vuracaksanız

    valla işi dalgaya vuracaksanız bişey yazmayalım..yani, sunum olarak yapmadım onu demek istedim..

    2013-12-02 15:18:46

    Ok.

    Ok.

    2013-12-02 14:52:24

    TR3d ile ilgili

    TR3d ile ilgili yazıyorum ben bunları, benim anlatımımım piyasa ile ilgili değil, müşteri ne ister ne istemez adam ne koyar umrumda değil,zaten ona bişey demek mallık olur. sadece hazır modelleri kullanıp galeride doğru düzgün info vermeden ben yaptım iyiyim havasını atan adamlara sitemim ...

    2013-12-02 14:45:29

    HAYRİ İSTAY

    HAYRİ İSTAY

    2013-12-02 14:28:35

    hırsız demiyorum zaten kimseye.

    hırsız demiyorum zaten kimseye. Site yönetiminin yeni bir sistem düşüneceğini umut ediyorum.

    2013-12-02 14:20:02

    bir tepki / fikir

    bir tepki / fikir paylaşmak için, buraya bir sürü post yada iş mi göndermek lazım!!! bilelimde ona göre konuşalım...

    2013-12-02 14:04:43

    takip ediyorum siteyi uzun

    takip ediyorum siteyi uzun zamandır üyeyim, bazen yorum yazıyorum, illa gediklisi olmaya gerek yok demi...

    2013-12-02 14:03:42

    ya ben tepkimi dile

    ya ben tepkimi dile getiriyorum sadece averaj yakalamasınlar hepsi bu..Yoksa banane bundan adam kazansın ama promosunu bu ortamda yapmasın

    2013-12-02 13:40:45

    Ben işi alırsam süre

    Ben işi alırsam süre isterim genelde freelance model yapıyorum, yaptığım modeller daha ilk oluyor genelde neyse, mimari iş yapacaksam zaten sadece kendi çizdiğim hazır objeleri kullanırım tabi. Beleşte verilse başka model hakketen beni çok rahatsız eder, benim prensiplerime aykırı ben 17 senelik hayatımda hiç model kullanmadım, boş zamanımda ağaç çizerim kendi ağacımı kullanırım onda bir problem yok, internetten beleş indirip setupları hazır olan işi, ben bunu yapıyorum çok güzel oldu bu avantajı kullanan uyanıklara sözüm,

    2013-12-02 13:37:59

    hazır sahneleri elbette herkes

    hazır sahneleri elbette herkes kullanabilir sadece bunun avantajını kullanılmasını ve ben yaptım gibi sunulması beni rahatsız eder, Gerçek emekçilerin önüne geçilmesi + averaj yakalaması

    2013-12-02 13:32:48

    acemi köşesi açılmalı belli

    acemi köşesi açılmalı belli bir rate gelen tasarım ordan çıkmalı birde high expert köşesi olmalı neyin ne olduğu belli olsun, elit yerler yani sitenin vitrini olmalı "editörün köşesi o kadar kötü bir tasarımki inanın 6 ay sonra farkettim böyle bir yer olduğunu, sitede bir tezatlık var acilen site yönetimi.

    Site yönetimi acilen bu konu üzerinde durmalıdır. yoksa her önüne gelen buraya post atacak ve diğer hakkıyla emek veren arkadaşlarımıza haksızlık olacak.

    2013-12-02 10:34:14

    hazır model renderciliği

    Arkadaşlar bu sitede özellikle çok görüyorum modellerin çoğunu hazır model kullanıp, sadece render tuşuna basarak bunu yaptım 20 dakika sürdü yok 15 dakikada koca film bitiririm gibi yakarışmalar beni hem şaşırtıyor hemde ciddi anlamda kızdırıyor. Başta burda emek veren her modeli ve tasarımı kendi sahnesini komple ,model,materyal,kaplama,presets,effects,post procces render işlemlerini yapan arkadaşlara haksızlık yapıldığını düşünüyorum. 2 saatte yaptım diyor, ama yerdeki dergiler ingilizce ne hikmetse plugin olduğu belli ,bari texture yap türkçe otohaber falan koy ne bileyim, yani geçin bu işleri...3d`den çok iyi anlarım 1996 yılında 3ds4 Dos versiyonu ile başladım. Doğru düzgün uw açamaz adamın kendi modelleri çok kötü ama meyveler sebzeler harika görünüyor. düzgün uw açarsan düzgün modellersin, modellemede bir sürü hata var.

    burda hazır model kullananların haksız rekabet yaptığına inanıyorum sitede bu tarz girişimleri engelleyen bir denetmeleme mekanizması olmalı.
    Fikri olan buyursun ben bu konudan çok rahatsızım ...

    2013-12-02 10:27:34

    Benim sana tavsiyem ,java,c#

    Benim sana tavsiyem ,java,c# bunları öğrenmen 20 sene önce c ve c++ yada jva derdim, günümüzde windows programı yazmak pek para kazandırmıor gibi. ağırlık olarak web ve mobil. su an. Eğer oyun motoru kullanaksan tridicisin muhtemelen ve bu sitede takılıyorsun unreal için c++ , unity için javascript yada c#, Para kazanırsın bunlarla daha rahat front-end .takılabilirsin eger ben back-end takılacam diosan embedded system java me,java ie,c++, vb dilleri ögreneilirsin.

    2019-06-21 12:51:47