yol yapmanın en iyi yolu?

yol yapmanın en iyi yolu?

Seke

Bir otoyol yapıyoruz ve loft ile yapılıyor fakat uzun ve yorucu bir işlem çizilmiş linelardan otoyol çıkmanın en kolay ve kullanışlı yolu nedir teşekkürler.

2008-07-04 12:53:09

Cvp

emrah gRD

loftla neden yaptığınızı anlamadım?

basit bir yol örnek alalım, iki çizgi diye düşünelim ve bunu da autocadden import ettiğimizi söyleyelim

aslında autocad dosyasının şekline göre yöntemler değişiyor.
Adam gibi maxe uygun bir çizimse her yerini kapalı bi eğri haline getirip, direkt kullanır extrude edersin.

yine basit yol örneğine devam ederek eğer ki z ekseni bozuk bir yol ise ki şöyle adam plandan yolu yapıyor , front olayına left olayına veya perspektif olayına girmediğinden z ekseninde çizim ne alemde ya da çizgiler birbirine girmişmi pek umruna takmıyor. Böyle bir halde çizim birbirine o kadar çok girmiş ve rezil bir hal alıyor ki yolu tekrar çizmek zorunda kalabiliyorsun maxde.

Temiz bir autocad dosyası ve z kordinatları sağlam ise dosyadaki yolun, yapacağın yöntem yukarıda da bahsettiğim gibi import ettiğin lineları direk kullanıp line uçlarını kapatıp extrude etmektir.

Fakat ben soruyu çok kapalı buldum cevabımı yazarken yanlış anlamış olabilirim lütfen biraz daha soruyu detaylı yazarak sorun. Screen shoot felan da atarsanız cevabınıza daha çabuk ulaşabilirsiniz.

2008-07-04 17:33:08

Cvp

herbap

direkt extrude edince mappingini nasıl halletmeyi planlıyorsun?

benim yöntem... line çiz yada import et farketmez >>> minor bir extude >>> shell, in ve out değerlerini abart... mappingi üstünde cillop gibi yol

eğer araziye fit edecek esen

2 adım geri git... line´dan sonra (peter watje / conform modifier) conform modifier ile araziye fit et... gerisi diğeri ile aynı, minor extrude + yüksek oranlarda shell

2008-07-04 17:55:54

Cvp

emrah gRD

Konunun saçma sapan yerlere kayamasını istemiyorum ama,

"direkt extrude edince mappingini nasıl halletmeyi planlıyorsun?"

şimdi bu da ne demek oluyor ?

Uslubunuzu biraz kontrol edebilirmisiniz?

yani amacı da anlamadım ??

Line çiziminden extrude edilen kapalı bir nesneye map uygulanabilir. (rectangle mesela basit bir yol diyebiliriz, yukarıda da demek istediğim gibi) Bunu ben yaklaşık 15-16 senelik max hayatımdan bilirim. Hangi amaca yönelik bu cümleyi kurmaya gayret ettiğinizi anlamaya çalışıyorum pardon ???

2008-07-04 18:43:16

Cvp

Seke

Arkadaşlar artık tr3de kavga etme olayını bitirsek çok iyi olacak yani soru sordum kavga etmek zorunda değilsiniz.Teşekkürler emrah cevabın için.

2008-07-04 19:18:50

Cvp

ETezer

Dostlar kusura bakmayın yarıdan dalıcam işe ama bence de gerçekten eğer direk extrude edilirse mapping problemi olabilir diye bir düşüncem var. Mesela yol çizgileri. Planar mapping felan yemez sanırım. Ne dersiniz? Veya detay girilecekse Asfalt biraz zorluyabilir, direk derinlik verirseniz, diye düşünüyom. Bu arada Herbap´ın kötü bi niyetinin olmadığına yemin bile ederim. Çok eski bi dostum ve onun "Yoğurt Yemesi" bu şekilde :) Birbirimizi hoşgörmemiz lazım...
Saygılarımla,
Ergin Abi

2008-07-04 19:45:42

Cvp

herbap

anlatmaya çalıştığım, yolu direkt kuşbakışı çizip olduğu gibi uvw map verirsen zahmetli bir yöntem

yolun mappingi yol ile beraber uzamalı ve şekillenmeli...

yoksa bütün yola 4000x4000 ebadında resim kaplaman gerekir... bide map üzerinde çiziklerle, yol kenarları ile uğraşacaksın... vs ama mappinig doğru ayarlar isen tile eden küçük bir doku ile çözümlersin meseleyi

15 küsür senelik max geçmişine saygı duyuyorum diyeceğim bişi yok, ama yazarak anlatamadım ise kısa bir video çekeyim kendi metoduma ilişkin...

/ / /

bu arada yükselen bir tansiyon yok arkadaşlar neden araya girdiniz yaw? fikirlerimizi kıyaslamayacak isen burada toplanmanın amacı nedir?

anlatmak istediğimi, kısa zamanda ve olduğu gibi yazdığım için çok bilmişlik gibi algılanıyor...doğrudur, buna bişi diyemem... bildiğim yegane şey daha öğrenecek çok şeyim olduğudur

küçük bir anektod... arkadaşımızın yanlış algıladığı yazıyı ofiste iken, servisin kalmasına 6 dakika kala yazmıştım :) (bilgisayarı kapayıp, 3 kat aşağı inip durağa kadar yürümem gerekiyor idi)

2008-07-04 23:48:16

Cvp

mateus

[url]http://www.taskisla.net/tca_g_07.html[/url]

2008-07-05 08:53:25

Re:Cvp

herbap

[quote=41370] Yazan: mateus

[url]http://www.taskisla.net/tca_g_07.html[/url][/quote]

pek verimli bir metod değil... geri dönüşümü yok... yolu değiştirmek istersen herşey sil baştan

birde yol ortasındaki çizikleri nası halletti?

şimdi kendi metoduma dair kısa bir video çekiyorum...

2008-07-06 07:05:51

Cvp

herbap

çektim :)

[url]http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak1_transcoded.avi[/url]
buda max sahnesi... [url]http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak1.rar[/url]

video xvid´dir... ~3mb / 4 dk
sahne, max2009 projesidir

/ / /

ek bilgi,

- standart araçlar kullanılmıştır... önceki sürümlerlede yapabilirsiniz
- esnek yol, uyumlu mapping üzerinde... yolu sonradan değiştirebilirsiniz... araziyi sonradan değiştirebilirsiniz (videoyu çekerken unuttum ama arazinin şeklinide sonradan değiştirebilirsiniz... yol anında güncellenecektir...)
- kalınlık verebilirsiniz... vs
- yol çizgilerini... vs yolda detayı döşenebilir bir mapping ile anında halledebilirsiniz... bu detaya girmedim

faydalı olur umarım...

2008-07-06 07:47:27