Z-Brush : zbrush hakkinda

zbrush hakkinda
Peter SalvatorePeter SalvatoreAvatar

merhaba arkadaslar,

Modelimi maxte yapip uvsini actiktan sonra zbrusha export ettim daha sonra orda sublevel 4 e kadar sculpt ettim yanliz normal mapi almaya gittigimde normal map dumduz cikiyor yani hic birdetaysiz acaba orda maxteki actigim uvyi zbrushindami gormesini saglamam lazim

Peter


p.s
2013-02-25 22:40:25
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.psalvatore.com
{islemler}
bu ne simdi
Peter SalvatorePeter SalvatoreAvatar

bu ne simdi


p.s
2013-02-25 22:48:59
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.psalvatore.com
{islemler}
aynı sorunu ben de
arnagras

aynı sorunu ben de yaşıyorum uv mapı zbrush dan halletiğim halde displacement ve normal map bozuk veya düz bir görselde çıkıyor sorunu bilen varsa süper olur ben çözemedim:))


2013-02-26 00:43:02
  • Offline
{islemler}
sorun geometri değişiminden kaynaklanır.
CoDiEEngin EROLAvatar

sorun geometri değişiminden kaynaklanır. Base meshi maxde hazırladıktan sonra Zbrushda sculpt işlemi geometride geniş çaplı değişim dolayısıyla uv de de bozulma meydana getirir.

bunu kontrol etmek için zbrush da cheaker haritası ekleyip ,mapi kontrol edin. map de uzamalar ve gerilmeler meydana gelirse diğer maplerinizde de aynı gerilmeler meydana gelecek ve map sonuçlarınız bozuk olacak demektir.

çözümü ise zbrush da scuplt işlemini bitirdikten sonra retopology ile yeniden topology oluşturmak maxda veya başka programda kaplamak, sonra ikinci meshi project 1. meshe project etmek ve ondan sonra detaylandırmak.

uzun ama temiz bir çözümdür..

bunun dışında alternatif olarak zbrush içinde uvmaster ile uvyi yeniden oluşturmak.


https://www.facebook.com/grnt3d | www.grnt3d.com | http://codie1982.deviantart.com/ | http://nmo.cgsociety.org/
2013-02-26 01:04:43
  • Offline
  • Erkek
  • https://www.facebook.com/GrntAnimationStudio
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !