Z-Brush : retopoloji topogundan sonra

retopoloji topogundan sonra

merhaba zbrushta high modeli obj olarak topogun a atıyorum ve daha sonra ördükten sonra benim ördüğüm model low poly oluyormu başka işlemler yapmam gerekiyormu yani topogunda ördükten sonra ne yapmalıyım rica etsem bilen bir arkadaş cevaplayabilirmi aşamalarını


2014-04-23 18:11:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Topogun kullanmadım fakat başka
enversenEnver ŞenAvatar

Topogun kullanmadım fakat başka bir programda hazırladığın topolojiyi kullanmak için:

(o anki durumuna göre hangisi kolaylık sağlayacaksa birisini seçersin. Her birisi farklı şekilde düzenleme yapmana imkan sağlıyor. Ayarlarına dikkat edersen, oanki kullanımında ne seçeceksin daha rahat anlarsın.)

Yöntem 1:
- Kullanacağın modeli Obj olarak dışarı aktar.
- Zbrush da topolojisi değişecek modelin subtool da seçili iken subd1 e in (subd1 deki poligon sayısı çok fazla düşükse, gereksiz poligon olacaksa son seviyede, istediğin bir subd de durup düşük subd leri sil)
- tools menüsünden yeni topolojiyi import et.


Yöntem 2:
- kullanacağın modeli obj olarak zbrush a al.
- bu gelen modeli, topolojisini değiştireceğin modele subtool olarak ekle.
- subtool da üst sıraya al (gereksiz şeyleri gizle. Gizlemek gerekiyormu emin değilim. Bunu kullanmadım fakat ne olur ne olmaz diye not düştüm)
- üstdeki modeline (yeni gelene) dvide (subd) ekleyip, subtool menüsünden "Project > ProjectAll" de. Daha sonra istediğin detayı ve poligonu yakalayana kadar bunu tekrarla.

not: projectall da sorun yaşarsan eğer, o kategorideki ayarlara bakarsın. Eğer halen sorun devam ediyorsa (örneğin yeni topolojinde poligon çok düşükse ve bu yüzden hatalar oluşuyorsa) altdaki subtool un subd seviyesini düşürüp projectall de. Daha sonra üstdeki ve altdakini birlikte bir üst subd ye geçirerek tekrarlarsın.


Yöntem 3:

- Zsphere eklersin sahneye.
- Tool menüsünden "Adaptive Skin", "Rigging" ve "topology" kategorilerini açarsın.
- Rigging > Select Mesh den topolojisi değişecek moedli seçersin.
- Topology > Select Topo dan uygulamak istediğin topology yi seçersin (topolojiyi yüzeylere yakın yapmadıysan sorun oluyorsa çözümü burada)
- Adaptive Skin den ise kaç subd olacağı, ön izlemesini vs. ayarlarsın.


ek bilgi:
Dikkat etmen gereken şeyler: Harici bir programda çalışırken, modelin boyutları ile oynamamış olmak. Eğer kullanacağın 2 inci programda boyutlar ile ilgili sorun yaşıyorsan, çalışırken belli katlarda büyütüp, işin bitince ufaltmak. Yada import export ayarlarını ona göre ayarlamak.

dipnot: açık poligonlarda sorunlar oluşursa eğer maskeleme yöntemi ile oraların etkilenmemesini sağlayabilirsin. Yada daha sonra o bölgelere fırça ile biraz smooth atarak düzeltebilirsin.


2014-04-23 19:11:49
  • Offline
  • Erkek
  • http://enversen.blogspot.com
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !