Z-Brush : displacement map

displacement map
AyTn

selamlar. zbrushta noise le kapartma yaptığım bir model var. bu modeli 3ds maxe aktardığım zaman çok fazla polygon görünüyo rahat çizim yapamıyorm bu polygonları azaltmak için ne yapabilirim... forumlarda gördüm displacement mapten bahsediliyor. ama displacement mapi nasıl kullancağımı bilmiyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler:)


2012-08-12 15:53:39
  • Offline
{islemler}
Merhaba, sitede Halil

Merhaba,

sitede Halil Kaya`nın ZBrush`tan Max`e normal map ve displacement mapin nasıl aktarılacağını anlatan videosu var. Video Türkçe olduğu için yabancı kaynaklara oranla çok daha kolay anlayabilirsin.

Not: Videoda modele uv map ayarları önceden yapılmış. Videodakileri yapabilmek için UV map ayarlarını yapmayı öğrenmeniz gerekli. Youtube`dan Uv Master plugin diye aratarak yabancı dersleri bulabilirsin.

http://www.tr3d.com/dersler/ders/1rb/


2012-08-12 16:00:56 Edit:2012-08-12 16:10:39
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok teşekkürler
AyTn

çok teşekkürler


2012-08-12 16:04:23
  • Offline
{islemler}
çok teşekkürler ama bu
AyTn

çok teşekkürler ama bu polygon azaltma olayının displacement dışında bi çözümü yok dimi? zbrushta gerçekçi kaya modelliorm mesela onu maxe atıp render alamıorm çok polygon gözüküyo sorun oluyo peki yapan nası yapıyo :)


2012-08-12 16:34:23
  • Offline
{islemler}
Arkadaşım hareketsiz bir obje
harunaksuharun aksu

Arkadaşım hareketsiz bir obje kullanacaksan ProOptimizer Modifierı kullanabilirsin


Harun AKSU www.harunaksu.com
2012-08-12 23:30:11
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
birebir aynı detayı yakalamak
HALOXOrcun Halil KayaAvatar

birebir aynı detayı yakalamak için:

dynemesh ile yaptıysan nesneyi, sahneye bir sphere cagırarak onun üstünden
retopology yapman lazım. yani onun üstüne daha geniş ve az olacak şekilde polygon örmen lazım.

ardından uv master ile uv map ini ayarlaman lazım. bunuda ayarladıktan sonra sağ menüdeki displacement ve normal map ve hatta varsa texture map ini cıkarıp ondan sonra max e atman gerekli.

youtube a (ingilizcen varmı yokmu bilmiyorum ama sorunda diil zaten sonucta görsellik üzerine bir eğitim izliceksin)

zbrush retopology tutorial
zbrush uv master tutorial

bunları bul ve izle... 1-2 kere yaptktan sonra bunları cok kolay teknikler oldugunun farkına varırsın zaten.

daha sonraki max teki displacement ve normal map ayalarını sitedeki zbrush eğitim bölümünde paylasmıstım

kolay gelsin


https://www.behance.net/OrcunHalilKaya
2012-08-13 11:59:20
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok teşekkürler ama zbrushta
AyTn

çok teşekkürler ama zbrushta displacement map yapamıorm kaplama yaratılamadı yüksek poligon hatası verio nası düzeltebilirm bunu


2012-08-17 12:17:10
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !