V-Ray : Vray İç Mekan Işık Sorunu

Vray İç Mekan Işık Sorunu
alex511ahmet koçhisarAvatar

Arkadaşlar merhaba. İç mekan render ile ilgili sorunlarım var. İlk resimdeki sorun pencere altındaki ve tavandaki aşırı ışık patlamaları. Özellikle de sol duvardaki tuğla ile duvar kesisiminin orada beyaz bir noktacık var. bazen 2-3 tane de olabiliyor. Ancak o anlamsız yuvarlak ışık noktası nereden ve nasıl geldi anlamıyorum. Nedeni ne olabilir? Ayarlar üst seviyededir. Şu sahnenin renderi 4 dakika civarı sürdü. Ayarları min. indirdiğimde o noktacık gidiyor. Fakat noiselenme ve özellikle pencere altındaki ışık patlamaları tuhaflaşıyor.

 

 

İkinci resimde ise gördüğünüz gibi duvarlardaki HDR ile gelen ışık patlamasını bir türlü çözemedim. Reinhard ile alınmış renderdır. HSV ve Diğer yolları da denedim. HSV ve exponantial de yanmalar azıcık da olsa azalıyor fakat sorun devam ediyor. Odayı ne yaptıysam bir türlü aydınlatamıyorum istediğim gibi. F number ıso yada shutter speed değerleri ile oynadığımda bu yanmalar bir benze gidiyor ancak bu seferde oda karanlık oluyor. Odaya tek bir yerden yani karşı camdan ışık giriyor. 1 Tane HDR ve Vray light var. Önünde de Skylight Portal koydum. Malum olmazsa olmaz. Ancak ışık patlamalarından dolayı tam istediğim gibi canlı ve aydınlık bir sahne yakalayamıyorum. GI olarak IRrediance map ve light cache kullanıyorum.

 

Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.


2016-01-25 12:23:14 Edit:2016-01-25 12:24:34
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
HDR
dRcnn

Öncelikle vray camera kullanmalısın.Vray cam`in ayarlariyla oynamasan bile Hdri ile iyi sonuç alabilirsin..

Camerayi ayarla:

İSO:100
SSpeed: 80

Daha sonra Mat.editörden atadığın HDRİ dosyasında ``render mult`` yazan değerleri yükselt. Kademe kademe içeriye almak istediğin etki kadar yap bunu.
Pencere genişliğinde adet plane light çiz değerini de 40 ver ve gizle ışığı.

Render ayarlarında ise, karanlık olan bölgeler için exponantial seçili iken ``Dark Mult`` olan kısmı yükseltirisen karanlık olan bölgeleri aydınlatmış aynı zamanda altında ki secenkte tam tersini uygular..

Bu arada GAMMA 1.0 çok önemli..


2016-01-26 20:39:34
  • Offline
{islemler}
Kamera olarak da elbette
alex511ahmet koçhisarAvatar

Kamera olarak da elbette Vray Phy. Cam. kullanıyorum. Söylemiş olduğunuz ayarların tümü zaten yapılı. Sadece Gamma 2.2 bende. Diğer söyledikleriniz neredeyse az çok benzer. Malesef tam sonuç alamıyorum.Ayrıca yormunuz için de çok teşekkür ederim.


2016-01-29 17:39:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Merhaba, Light cache in
velovis_7bilgen özçilAvatar

Merhaba,
Light cache in içinde, reconstuction parameters ın altındaki pre-filter ı aktifleştirmeyi deneyin bir de.
Kolay gelsin.


2016-01-29 18:03:37
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
hdri varsa skylight portal`a
nevermindevren öztürkAvatar

hdri varsa skylight portal`a ne gerek var anlayamadim? vray light ama hangisi? dome sphere plane? iceri de keskin bir golge istemiyorsun sanirim. butun isiklari kapat, 8`deki ve setup`taki environment dahil. sadece vray dome light koy. icine hdri atmayi pek tavsiye etmem cunku hdri`a gore etki ediyor sahneye. istersen rengini cok acik maviye cekebilirsin.
bunun disinda, camdan iceri isik etkisini almak icin arkadasin soyledigi gibi vray plane light koyabilirsin. isik subdiv`lerini arttir 24 gibi.
tabi bunlari yaparken exposure ayarlarini tekrar gozden gecirmen gerekebilir.
ilk gonderdigin resimdeki beyazlik GI lekesi gibi duruyor. irradiance veya light cache`i arttirsan duzelir gibi.


rock your body.
2016-02-03 00:18:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !