V-Ray : Store in irradiance map nedir ?

Store in irradiance map nedir ?
Ufuk şenufuk şenAvatar

Store in irradiance map nedir ?

Arkadaşlar vray ligt içinde bulunan store in irradiance map nedir ? Hangi amaçla kullanılır ?

http://www.ufuksen.com http://www.sketchupturkiye.com/
2011-12-27 22:32:11 Edit:2011-12-27 22:32:50
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.sketchupturkiye.com/
{islemler}
Muhtemelen İrradiance cache kayıt
ulasdenizulaş deniz

Muhtemelen İrradiance cache kayıt demektir. Her renderda tekrar tekrar irradiance cache hesaplamamak için kaydediliyordur. yaptığın ufak değişiklikler bu map üzerine ilave ediliyordur. böylelikle bir defa render aldığında hesaplanan İrradiance cache ( ya da map ) bir sonraki renderlarında kullanmak üzre kaydediliyor. Böylelikle zamandan kazanırsın, ve render alırken o sahne için bir daha irradiance map almaz, direkt render işlemine geçer. ( bunlar tahmini cevaplardır, Vray bilmiyorum) Ayrıca bu mapi kullanmak için de özel durumlar vardır. sahnenede nesnelerin ya da kameranın yerinin değişmemesi gibi. bunları araştır.


2011-12-27 22:55:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Teşekkürler, araştırıyorum.Çoğu iç meken
Ufuk şenufuk şenAvatar

Teşekkürler, araştırıyorum.Çoğu iç meken render denemelerinde bu kısmı işaretleyerek render alıyorlar.


http://www.ufuksen.com http://www.sketchupturkiye.com/
2011-12-27 22:57:46
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.sketchupturkiye.com/
{islemler}
tam hatırlamıyorum ama
PMBlntBülent Taşdelgen

render daki kumlanmayı gidermek için kullanıldığını hatırlıyorum...
yani antialiasing yerine veya yanına kullanılıp çok daha hızlı sonuç alınan bir alet veya edevattı...
yanlışta hatırlıyor olabilirim, emin değilim :)


2011-12-28 00:01:49 Edit:2011-12-28 01:14:39
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
VrayLight`ın irradiance map bağlantısını

VrayLight`ın irradiance map bağlantısını kurar ve tik`li halde iç mekan renderlarında gren`liği kaybeder. Tik`siz halde render alındığında , ilk başlarda beyaz duvarlar olmak üzere tüm resminizde grenlik hakim olur.

Ben gernlik etkisini severim ve bazen kullanırım ama net bir render için tik koymayı unutmayınız.

kolay gelsin.


İnsanı Yaşatan Tasarımları ve Yaşattıklarıdır, Neyi Yaşatacağın ise Seni Sen Yapar... tarikkocaer.wix.com/tarik
2011-12-28 14:10:44
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Tahmin ettiğim gibi. İrradiance
ulasdenizulaş deniz

Tahmin ettiğim gibi. İrradiance mapin mantığı, render öncesi sahneye yerleştirilen noktalardır. Bu noktaların her birinden parametrelerle sayısını ayarlayabildiğimiz ışınlar yayılır ve sahnedeki objelere çarpar. yansır. Bu GI için oldukça yardımcı olur. MR deki FG points gibi. Fakat sanırım bu FG de farklı. FG görünüş bağımlıdır. Fakat irradiance map uzay bağımlı. Eğer doğruysa bu, irradiance map 3 boyutlu uzaydaki ışık noktaları. FG ise yalnızca kamera karesinde konuşlanan 2 boyutlu maptir. Bu durumda Vray Mray den çok daha kullanışlı çünkü kamera animasyonlarında sahne için tekrar bir İrradiance map hesaplamak zorunda kalmaz. Fg ise tam tersi her görüntü için farklı FG map oluşturur. Noktalar uzaya yaılmadığından. Bu konuda bilgisi olan var mI? Gerçekten merak ettim.


2011-12-28 17:40:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Teşekkürler Arkadaşlar.
Ufuk şenufuk şenAvatar

Teşekkürler Arkadaşlar.


http://www.ufuksen.com http://www.sketchupturkiye.com/
2011-12-29 14:53:10
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.sketchupturkiye.com/
{islemler}
şurda detaylı anlatımı var
Ufuk şenufuk şenAvatar

şurda detaylı anlatımı var arkadaşlar

http://vray.us/vray_tutorials/vray_tutorial_irradiance_map1.shtml


http://www.ufuksen.com http://www.sketchupturkiye.com/
2012-01-02 00:06:28
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.sketchupturkiye.com/
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !