V-Ray : Render Elements - Passes

Render Elements - Passes
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Arkadaşlar
Sahnemde arkaplan, objeler vs. var. Bütün ekrandaki seçtiklerimi ayrı layerlarla 1 kerede render almak istiyorum. Yaklaşık 4-5 layer ediyor. ObjectID ve MaterialID de antialising seçeneği olmadığı için işimi görmüyor. Alpha ile de 2 layer üzerinde çıkamıyorum. Scriptsiz bu olayın çözümünü bilen paylaşırsa sevinirim.


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-08-10 14:16:15
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Beni ignor mu ettiniz
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Beni ignor mu ettiniz yahu =)


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-08-10 16:56:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Tunç yazdıkların görünmüyor. Lütfen
no_fearYusuf ESAvatar

Tunç yazdıkların görünmüyor. Lütfen daha sonra tekrar denermisin? :P

Şaka şaka :) Joke joke :)

Render elements kullandığın render motoruna göre çok farklılık gösteriyor. Ben genellikle render elemntesi def. scanline ile birlikte kullanıyorum.
Vray`de ise vray properties`den "alpha contribution" ayarları ile kullanıyorum.

Ama çok komplike bi şey yapmıyorsan tek kare render`daki elementleri ayrı ayrı almak için "render selection" butonuda kullanılabilir.

Render elements çok karışık :S


yusuf.es | blog.yusuf.es | yusufes.turbosquid.com | vimeo.com/yusufes
2011-08-11 10:44:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
=) Buna da şükür
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

=) Buna da şükür =)

"alpha contribution" dan kastın zaten anca alpha mantığı değil mi? Onda arkalı önlü 3-4 modeli ayırabiliyor musun?


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-08-11 10:55:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Hayır değil. Alpha contrübution
no_fearYusuf ESAvatar

Hayır değil. Alpha contrübution ile biraz sabırlıysan 4-5 elementi ayrı ayrı render edebilirsin :) Her render edilecek obje için -1 verilip invert selection yapıldıktan sonra diğer objelere 1 verilerek` de ayrı ayrı render pass alınabilir. Yada vice versa :)


yusuf.es | blog.yusuf.es | yusufes.turbosquid.com | vimeo.com/yusufes
2011-08-11 18:07:38 Edit:2011-08-11 18:10:08
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Render elements gölgeyi, renkleri,
murataksay

Render elements gölgeyi, renkleri, alfayı, zdepth vb. gibi özellikleri ayırmaya yarıyor.
Alpha contribution bir objenin alfa kanalına nasıl render edileceğini ayarlar.
Alpha contribution 1 -> olduğu gibi alfaya render edilir.
0 -> Alfada görünmez olur, arkasındakini gösterir
-1 -> Obje alfayi tamamen keser. Arkasıda boşluk gibi olur.

Benim tavsiyem script kullanmak istemiyorsan. ( PSD Layerlı olarak render pluginleri vardı galiba.) Her Layer`ı Tif ve PNG olarak ayrı render etmek.

Kolay gelsin..


2011-08-11 18:53:14 Edit:2011-08-11 18:55:38
  • Offline
{islemler}
.rla
kajaxatakan şıkoğluAvatar

object id veya metarial id vererek tek bir resim dosyası halinde çıktı alabilrsiniz.

*.rla veya *.rpf uzantılarını deneyin. parametreleri inceleyin. isterseniz z-depth ve daha birçok resim kanal bilgisinide tek bir dosyada export edebilirsiniz.


vefasız hedef kitle
2011-08-11 21:32:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
atakan`ın dediği gibi rpf
pitposumSerdal ErtasAvatar

atakan`ın dediği gibi rpf bu işi çok iyi yapıyor. tek sıkıntsı dosyalarının büyük olması. obj id-mtl id- zdepth gibi bilgileri dosya içinde saklıyabiliyor. after effects ile de istediğin obj`ye direkt müdahale edebiliyosun. ae`de effect bölümünde 3d / matte id yanlış hatırlamıyorsam. burdan istediğin modelin id`sini seçerek sadece o id`deki modelleri işleyebilirsin. ayrıca maxteki kamera bilgileri de saklar bu format.


http://pitposum.deviantart.com/ www.serdalertas.com
2011-08-12 10:37:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
arkadaşlar bahsetmiş olduğunuz konuyu
3dimaginationErhan YILDIZAvatar

arkadaşlar bahsetmiş olduğunuz konuyu biraz daha açmanız mümkünmüdür.ne işe yarar bu anlattıgınız seyler yani ben gibi bu konuda bilgisi olmayanlarda merak edıyordur inanın.

kolay gelsin...


yildizmax Hayatım 3d olmuş....
2011-08-12 11:05:15
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
en basit mantıkla render
pitposumSerdal ErtasAvatar

en basit mantıkla render aldığın modellerin üstünde işlem yapmanı sağlar. modelleri layer olarak ayırabilirsin. mesela tek kare render aldığın bir resim üstünde ps ile modelleri ayırmak baya bir iştir. katmanlara ayırmak için camera to visible ile render alıp bir sürü işlem yapman gerekebilir. bahsettiğimiz yöntemle tek bir dosyada pek çok özelliği kullanıp. istediğin objeyi tek başına işleyebilirsin. bilmem ne kadar anlatabildim...


http://pitposum.deviantart.com/ www.serdalertas.com
2011-08-12 11:25:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !