V-Ray : Parazitli, grenli görüntüye dair

Parazitli, grenli görüntüye dair
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

Parazitli, grenli görüntüye dair

Merhaba arkadaşlar, bir iç mekan projesi renderımda ufak tefek sorunlar var. Konuyu araştırdım, deneme yanılma yoluna gittim, çok az farklılıklar var ama genel olarak soruna çözüm bulamadım. Şöyle ki, ekte vermiş olduğum renderda sol tarafta; yan duvar ve tavanda; kolon, kiriş kısımlarında parazitlenme var, siyah lekeler, grenli bir yapı; bu sorunu tam olarak çözebilmiş değilim. Bu görüntü için; v-ray render ayarlarım: Çözünürlük: 1280x960 (sonuçta baskı almayacağım için ideal gördüm) Adaptive DMC Min: -1 / Max: 2 Catmull-Rom Indirect Illimination: Subdivs: 8 Irradiance Map / Medium Light Cache / Subdivs 1000 V-Ray Physcal Camera, F: 5,6 Shutter: 10 İso: 100 V-Ray Light değerleri: Subdivs: 8 Material Editor`da: Reflection Subdivs: 40 (Bilerek çok yüksek yaptım) Ortam ışığı mı yetersiz? Gerçi bende kişisel olarak İES lerin falan ortaya çıkmasını istedim. Yani sizce ne gibi bir sorun olabilir: kolon kiriş kısımlarındaki grenli siyah lekeli doku için ? Şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

- eRtanKaRayapı -
2011-12-23 10:29:28 Edit:2011-12-23 10:33:42
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
İndirect ilimunation da Hsph.
TalikaOkan EyüpAvatar

İndirect ilimunation da Hsph. subdivs: 50 İnterp. semples: 50/30 yaparsanız sorununuz çözülebilir yada kaplamada vermiş olduğunuz glossines değerinden de kaynaklanabiliyor bir deneyip sonucu söylerseniz bire reflection subdivs 40 olması render süresini uzatmıyor mu ?


- Hiç...
2011-12-23 10:58:43
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Okan Bey, refl. subdivs:
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

Okan Bey, refl. subdivs: 40 olması kesinlikle çok fazla uzatıyor, belki reflection subdivs`den kaynaklanan bir sorundur diye düşünüp abarttım, çok fazla uzun sürdü ama sonuç çok az değişti.. dediğiniz gibi hsph. subdivs `i ve interp. samples`a tekrar bakayım..
evet, bu arada duvar dokusu için; glossines 0,65 `e çekmişim, sanırım bundan kaynaklandı, tekrar deneyeyim. Çok teşekkürler..


- eRtanKaRayapı -
2011-12-23 11:04:42
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
nekadar çeksenizde siz 40tan
TalikaOkan EyüpAvatar

nekadar çeksenizde siz 40tan indirin onu boşuna sürenizi uzatmayın dediğim ayarı yapın deneyin sorununuz çözülmezse başka şeyler deneyelim Ertan bey


- Hiç...
2011-12-23 11:11:50
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sevgili ertan değinmek istediğim
black_iceFırat BeşerAvatar

Sevgili ertan değinmek istediğim konu noiseler değilde etrafa hakim olan ve çok rahatsız edici ışık tonlamaları mevcut bununda senin ışıklarından olacağını sanmıyorum herlde masalarda zeminde ve sandalyelerdeki renklerin sıçramaları ile duvar ve mekandaki ışık kontrastı çok garip bir hale gelmiş diyebilirim kaplamalarında overrideMtl kullanman gerek diye düşünüyorum...


Allah Vermek İstemeseydi. İstemek Vermezdi... www.3dfikirler.com - www.mymusc.net
2011-12-23 11:14:03
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
16`ya indirdim.. ama zaten
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

16`ya indirdim.. ama zaten laptop kullanıyorum; sistemim de çok yavaş; bir iki saat sonra biter; değişen ayarlarla yapılan sonucu tekrar söylerim ya da yeni renderı yüklerim buraya, duruma göre bakarız.


- eRtanKaRayapı -
2011-12-23 11:19:17
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Fırat Bey, evet, çok
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

Fırat Bey, evet, çok haklısınız. dediğiniz gibi overrideMtl de deneyeyim. Bu arada VRay Physcal Camera`da Custom Balance değerini; genel görüntüye hakim çok çok hafif yeşilimsi sarı renge çekmem lazım; uğraşayım bakayım, teşekkürler..


- eRtanKaRayapı -
2011-12-23 11:23:49
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok geç döndüm ama
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

çok geç döndüm ama

çok geç döndüm ama en azından konu yarıda kalmasın.. sanırım bu ve buna benzer diğer tüm render sorunları için; ışık, kamera ve vray ayarları arasındaki kombinasyonu, dengeyi çok iyi kurmalıyız.. aynı projenin tekrar tekrar renderlarını aldım; son renderım ekte verdiğim yeni görüntüdür. tam olarak noise ve grenli görüntü yok olmadı, gölgede kalan bölgelerin ekstra ışıklandırılması lazım kanımca; bu sefer de doğal bir görüntüden uzaklaştı render; biraz da her yere eşit dağılmış soft bir ortam yaratmak istedim; ama ies`lerin de estetik etkisini de gözardı edemezdim. ilk verdiğim renderdaki hatalı renkleri düzeltmek ve beyaz etkisini yakalamak için custom balance ayarını kullandım ve sahneye ekstra ışık verdim; tabii bir de daha doğru bir açıya geçtim.. bu haliyle ilkinden daha iyi bir render olduğunu düşünüyorum. katkılarınız için teşekkürler.

- eRtanKaRayapı -
2011-12-25 21:49:40
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
İnanın çok daha iyi
TalikaOkan EyüpAvatar

İnanın çok daha iyi olmuş ertan bey evet grenler tam gitmemiş ama ilkinden çok daha iyi bir görüntü


- Hiç...
2011-12-25 23:12:01
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Vraylight`ın resimde gösterdiğim yere

Vraylight`ın resimde gösterdiğim yere

Vraylight`ın resimde gösterdiğim yere tik koymadığını düşünüyorum. Tik`li halde render ettiğinde grenlik yok olacaktır.

İnsanı Yaşatan Tasarımları ve Yaşattıklarıdır, Neyi Yaşatacağın ise Seni Sen Yapar... tarikkocaer.wix.com/tarik
2011-12-28 14:03:05
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !