V-Ray : düz boyalı yerlerdeki lekelenmeler

düz boyalı yerlerdeki lekelenmeler
erenminareciEren MinareciAvatar

özellikle tavan gibi beyaz yerlerde bi türlü engel olamıyorum.hemis. subd. 50de.herhangi başka bi yolu var mıdır bunu düzeltmenin?

http://i52.tinypic.com/4hr2i8.jpg


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2011-08-24 09:30:54 Edit:2011-08-24 09:33:20
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.studyof9.com/
{islemler}
Işık miktarını ve ışığın
aylmzabdullah yılmazAvatar

Işık miktarını ve ışığın ayarlarında ki subdivision değerlerini arttırmayı deneyin.


Bildiklerimiz kadar bilgili, bilmediklerimiz kadar cahiliz. //aylmz
2011-08-24 10:14:31
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
secondary bounce`u brute force`a
sehircy

secondary bounce`u brute force`a getirin.


2011-08-24 10:21:55
  • Offline
{islemler}
global subdivisionı 2 yapıyorum
erenminareciEren MinareciAvatar

global subdivisionı 2 yapıyorum fakat yetmiyo sanırım.bi dahaki sefere dediğinizi deneyim.


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2011-08-24 10:21:57
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.studyof9.com/
{islemler}
brute force daha önce
erenminareciEren MinareciAvatar

brute force daha önce hiç kullanmadım uzun sürüyor diye.onu da denerim


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2011-08-24 10:22:52
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.studyof9.com/
{islemler}
ışığın yetersiz kalıyor
kadir-156kadir üklimek

ışığın yetersiz kalıyor


2011-08-24 11:25:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Birbiri içinden geçen veya
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Birbiri içinden geçen veya üst üste binen yüzeyler olduğu zaman da lekeler oluşuyor.

Bunun dışında arkadaşların da dediği gibi ışık sekme değerlerini minimum 60-40 olarak kullanmanı öneririm. Ayrıca render kalitesi en az "low" olursa daha iyi sonuç alırsın.


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-08-24 11:48:50
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
8de kullanıyorum ya onları.irridiance
erenminareciEren MinareciAvatar

8de kullanıyorum ya onları.irridiance map highda şu an zaten.25hemsph. sub. 20 interpolation var.global subdivision 2de.vray ligthın subdivlerini arttırıp denicem.ızdırap her renderda tavanın lekeli çıkması


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2011-08-24 11:59:05
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.studyof9.com/
{islemler}
Rendering kısmından Gamma/LUT Setup...
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

Rendering kısmından Gamma/LUT Setup... aç. Enable Gamma LUT Correction işaretle resimdeki gibi
http://i52.tinypic.com/2ex0s47.png

Render Setup-->Color mapping den aşağıdaki ayarlamaları yap.
http://i56.tinypic.com/691euq.png

Frame buffer` aç.
http://i54.tinypic.com/9ro8lk.png

Böylece sahnen daha aydınlık olacak. Eğer hala leke sorunu devam ederse Irradiance map ayarlarını HSph Subdiv:80 Interp. samples:30 şeklinde yüksek değerlerde render almayı dene.

Hala olmazsa ışık kaynağını arttır.

İyi çalışmalar!


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2011-08-24 16:30:31
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Özcan güzel öneriler bunlar
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Özcan güzel öneriler bunlar ama bence leke ile pek ilgisi yok. Genel olarak sahne parlaklığı renk ve ışık dengesi için bu yazdıkların. Ortam karanlık da olsa o duvar sıfır hata ile render edilebilir.


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-08-24 16:57:20 Edit:2011-08-25 08:17:54
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !