Oyun Yapımı : Untiy ve Unreal Engine 4 Kitapları

Oyun yapmayı öğrenmeden önce,

Oyun yapmayı öğrenmeden önce, oyun yapımı sürecinde nerede olmak istediğine karar vermen lâzım.

Üst seviye oyun motorlarıyla basit oyunlar geliştiren biri mi olacaksın, yoksa gerçek bir oyun yapım takımı içinde programcı, grafikçi, modelleyici, ses uzmanı gibi bir şey mi olmak istiyorsun, bunun kararını vermek önemlidir.

Kendi başına hobi, indie seviyesinde bir şeyler yapmak için Unity yeterlidir. Ancak dışarıdan yardım alman gereken oldukça fazla noktayla karşılaşacaksın. Zira işin içine ciddiyetle girince işlerin reklamlarda anlatıldığı gibi olmadığını göreceksin.

Temel olarak bir bilgisayar oyunu yapma işi, daha eğlenceli sonuçlar doğuran bir yazılım geliştirme süreci olarak düşünülebilir. Bu bakımdan yazılım geliştirme hakkında bir şeylere vakıf değilsen bir noktadan ileri gitmen mümkün olmaz.

Ciddi oyun yapmayı düşünüyorsan C++ endüstri kuralıdır. C++, zor gelecektir ve yazılım geliştirme, problem çözme süreçlerini kavramanı güçleştirir. Zira onu iyi kullanabilmek için oldukça karmaşık kavramları öğrenip uygulaman gerekecek. Üzerinde çalıştığın donanımı iyi tanıman gerekecek ve daha pek çok şeyi senin yapman gerekecek. Kendin yapmayıp hazır kütüphaneler kullansan da, o kütüphaneleri kullanmak bile ciddi tecrübe gerektirir.

Madem bu kadar zorsa neden C++? Başta da dediğim gibi bu dil endüstri standardıdır. Ve önümüzdeki muhtemelen on sene de öyle kalacak.

Ancak programlama dili bilmekle, yazılım geliştirmek birbininden farklı şeylerdir. Bu nedenle temel yazılım geliştirme eğitimi için Python kullanmanı tavsiye ederim. Python programlama dili, pek çok uluslararası eğitim sistemi ve üniversite için birincil yazılım geliştirmeyi öğrenme dilidir. Python programları yavaş çalışırlar ve çalışma zamanında yorumlanan türde programlara izin verirler. Ancak onunla bir şeyler yapmak oldukça kolay olduğundan asıl önemli mesele olan "bilgisayarla problem çözme" işine odaklanabilirsin.

En başta sorduğun kitap sorusunu da şimdi yanıtlayayım. Oyun yapmak için kitap olmaz. Sana oyun yaptırabileceğini iddia eden bir kitap ya yalan söylüyordur ya da 20000 sayfa falandır.

Bilgisayar oyunlarında sadece gölge efektini adam akıllı ekrana basabilmek için bir kitap: http://www.amazon.com/Real-Time-Shadows-Elmar-Eisemann/dp/1568814380/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1420230719&sr=1-1&keywords=real+time+shadows

Şimdi aklından şu geçiyor olabilir "ya bu da amma abarttı, alt tarafı oyun!".

Değil işte. Bildiğin bilgisayar yazılımı. Hem de öyle böyle değil.
Ciddi bir hata ayıklama, kaynak yönetimi gerektiriyor. Saniyede 30 kare resmi CPU/GPU paralel çalıştırarak oluşturup ekrana basmak, kullanıcı etkileşimi, fizik, yapay zeka testlerini uygulamak...

Ama başta da dediğim gibi şimdi Unity`i indirir, asset store`dan ya da kendi model arşivinden malzemelerle bir şeyler yaparsın. Ama iş ayrıntılı bir şeyler yapmaya geldiğinde çuvallayacaksın ve teknik bilgiye gereksinim duyacaksın.


2015-01-02 22:44:33
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bilgehan güzel anlatmış ancak
Seke

Bilgehan güzel anlatmış ancak aslında işin gerçeği çok daha korkunç.Oyun yapımıda tıpkı film gibi aşağı yukarı 2 senelik bir sürectir(Kaliteli oyun ve filmler).
Senaryo , storyboard, yazılım, grafik, ses müzik ekibi. yönetmen vs vs bir dünya şey.Yani aşağı yukarı 200 kişi falan lazım. :) Ancak tek başına yapabileceğin basit oyunlarda var.Örneğin flappy bird basit platform oyunları mario vs gibi ne bileyim çok uğraşırsan belki candy crush bile olabilir.Ancak oyunun içindeki yapılacak işlemler arttıkça kodlama artar yani ne kadar karmaşa o kadar kod.Tabi bazen komik şeyler duyabiliyorum tek başına fifa yapmak isteyen veya clash of clans yapmak isteyen vs.


2015-01-03 15:49:26
  • Offline
{islemler}
Bu işin güzel tarafı
3ddesenmustafaAvatar

Bu işin güzel tarafı evde bağımsız bedavadan bir şirket olabilmektir.Oyun tarafı taşınabilir sistemlere kayıyor.Telefon,tablet,smart tv,el konsolu gibi.Elbetteki senaryo yazımı,konsept çizimleri,sonra modelleme,sonra texture giydirme,sonra animasyon,sonra kodlama...ekip lazım.Şunu da unutmayınız hepsinden birer parça olan ve birkaç ufak fikirle flappy bird gibi yüzbin dolar kazanan tek kişilik adamlar var.Yada kendi evlerinden 2 kişiyle temple run yapanlar var.Bunlar basit ama dehşet reklam ücretleri alan adamlar.Sonuç:oyun yapım sürecinde bir yerde olmak doğrudur.Ben game texture artist olmak isterdim.Yada oyun alanı inşa etmek(terrain)


2015-01-03 17:54:44 Edit:2015-01-03 17:55:12
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Yıllardır kamyon oyunları oynarım.SCS
3ddesenmustafaAvatar

Yıllardır kamyon oyunları oynarım.SCS Software ekibine katmak istediği kişilere soruyor:
•object modeler?
•character modeler?
•character animator?
•world designer?
•concept artist?
•texture artist?
•user interface specialist?
Are you
•game programmer?
•tools programmer?
•technology programmer?
Tüm oyun şirketlerinin kullanmanızı istedikleri model programı MAYA...Kodlama tarafında C++,C#,Java...fizik motor tarafında en çok UNİTY3D duruyor.


2015-01-03 17:58:03 Edit:2015-01-03 18:01:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Paylaştığınız bilgiler için çok
50c3ntsercan ağbabaAvatar

Paylaştığınız bilgiler için çok teşekkürler arkadaşlar.Çok yararlı oldu.


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2015-01-03 23:23:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
3ddesen, "Tüm oyun
EvrenEvren DincgilAvatar

3ddesen,

"Tüm oyun şirketlerinin kullanmanızı istedikleri model programı MAYA"

Maglesef yanlis, cogunlukla 3dsmax kullanilir ornegin: 70% 3dsmax 30% Maya.

"fizik motor tarafında en çok UNİTY3D duruyor"

Buda yanlis, Mobil ve Tablet platformlar icin konusuyor isen dogru fakat
PC ve konsollari icin en cok Unreal Engine.


2015-01-04 14:42:53
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.biohazardstudio.com
{islemler}
Vay be eskiden oyunu
Azalinserkan

Vay be eskiden oyunu tek başına yayınlamak hayal gibi birşeydi.Yayıncı bi şirkettle anlaşmanız gerekirdi.SOnra kutuya basılacak,kitapçıkları,cdsi vs derken bi ton masraf. Şİmdi 3 saatte oyun yapıp playstore a at geç.Yakında film işi de buna dönebilir :)


2015-01-05 18:32:04
  • Offline
  • Erkek
  • http://site.mynet.com/serkanos/
{islemler}
Ben unity 3d kitabını
oirmak1975Özer Irmak

Ben unity 3d kitabını aldım tavsiye edrim çok güzel bir anlatımı var.


2015-08-15 10:51:31
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !