Oyun Yapımı : 3D Low Poly Karakter Modelleme Öğrenmek ...

@keno peki.3dsmax ile başlayayım
alp38Alp ÇalışkanAvatar

@keno peki.3dsmax ile başlayayım bende 2008 var güncel sürümünü indireyim o zaman.tutorial`ler i(örneğin sandalye-masa) izledikten sonra tutorialdekinin aynısını yapabilirim yoksa birazda olsa farklısını yapabilirmiyim?(yani biraz da olsa benim hayalgücümü katabilirmiyim)
öğrenme süreci çok uzun sürermi ?


2012-12-09 16:48:21 Edit:2012-12-09 16:49:14
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
şimdi kolay dedik ama
kenokenanAvatar

şimdi kolay dedik ama tabi bu 3ds max orta düzey kullanıcıları için geçerli. Sen hiç bilmediğine göre ilk olarak 3ds max editable poly ve editable mesh vs. modelleme tekniklerini öğrenmen gerekiyor. 3ds max sürümlerinin fazla önemi yok ama 2010 sürümü ile gelen "graphite tool" modelleme konusunda ekstra özellikleri olduğu için güncel sürümünden başlamanı öneririm. gözünü korkutmak istemem ama bu iş greçkten çelik gibi sinirler ve derviş sabrı istiyor... şimdiden kolay gelsin


2012-12-09 17:26:31 Edit:2012-12-09 17:27:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
@keno poly,mesh hakkında çok
alp38Alp ÇalışkanAvatar

@keno poly,mesh hakkında çok azda olsa sketchup la kendimi geliştirmiştim.adım adım 3dsmax ile kendimi gelişteriyim.umarım programı öğrenmek çok uzun sürmez geri kalan zamanımı model çizerek,pratiğe dökerek kullanırım.

cevapladığınız için çok teşekkürler :)


2012-12-09 17:35:01
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Türkçe kaynak
DudukMakarnasiSezer TokerAvatar

Abilerim ablalarım abartısız bir aydır videolu karakter modelleme dersi arıyorum. Türkçe bulamadım, ingilizce ayı modelleme dersinden faydalanarak adam yapmaya çalıştım yarı ayı-yarı insanadam gibi bir sonuç aldım. Kafayı yemek üzereyim saatlerce uğraşıyorum bakıyorum odun gibi birşey yapmışım. Yüz, gövde kısmını hiç yapamıyorum bacaklar hadi neyse :/ Yardımcı olun lütfen çıldırıcam artık :/


2013-04-14 02:38:12 Edit:2013-04-14 02:38:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Oyun motorlarında kullanmak üzere
anarchydronebaşar bostancıAvatar

Oyun motorlarında kullanmak üzere model üretmek için aslında belli başlı çalışma düzenleri bellidir.

Low poly model genelde ya hi-poly bir sculpt(zbrush yada mudbox) üzerinden retopology yaparak oluştururlur yada Direkt olarak bir 3d programında da yapılabilir. Karakterler genelde hi poly den yapılıyor sonra retopo yapılıyor. Ama çevre üsürnleri ev. araba ağaç vs. kolaylıkla low poly olarakta modellenebilir.

aşama aşama...
3d sculpt (zbrush-mudbox-3dcoat-modo)
retopology (3dcoat-topogun - Modo)

Model için kesinlikle modo yu öneriyorum. Yıllardır max kullanıyorum fakat bir gerçek var ki max maya, modonun yanında model konusunda gerçekten gerideler. Ayrıca kendi içinde hem sculpt hemde retopo araçları barındırıyor.



http://basarbostanci.blogspot.com/
2013-04-15 16:44:20
  • Offline
  • Erkek
  • http://basarbostanci.blogspot.com/
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !