Oyun Yapımı : 3D Artist Aranıyor

3D Artist Aranıyor

İstanbul Avrupa yakasında bulunan ve Sanal Gerçeklik alanında projeler geliştiren stüdyomuza aşağıdaki alanlarda deneyimli 3d artist aramaktayız.
Maya, After Effects
Obje ve kamera animasyonu, Camera tracking
High Poly, Mid Poly, Low Poly modelleme
Obje ve set modelleme
UV Edit ve kaplama
LOD oluşturma,
Retopo,
Texture,Normal, Light Bake,
Lighting
Not1: Herhangi bir oyun motoru kullanmış olmak artı olarak değerlendirilir.
Not2: Sanat/Tasarım eğitimi almış olmak artı olarak değerlendirilir.
Not3: Photoshop, Illustrator deneyimi artı olarak değerlendirilir.
CV ve portfolyo linklerinizi lütfen aşağıdaki adrese gönderiniz.
info@arafvr.com
www.arafvr.com


2017-02-04 00:44:30
  • Offline
  • Erkek
merhabalar, yukarıdaki yazdıklarınıza

merhabalar,

yukarıdaki yazdıklarınıza bakılırsa 3d artistten biraz daha fazlasına bakıyorsunuz.
Bir iki sorum olucak idi, öncelikle neden özellikle maya ? 3dsmax, modo, blender vb lerindede aynı mantıkta ilerliyebileceğinizi düşünüyorum. 2. olarak obj ve kamera animasyonu derken obje animasyonu statik obje olarakmı düşünülüyor yoksa bu animasyonun içine rigging ve skinning dahilmidir ? UV leme ve texturelama teknikleri hangi mantıkta olucak ? modülermi yoksa bütün olarakmı ? duruma göre oyun motorları hala buglar içinde yüzdüğünden ikiside farklı ince ayarlamalar gerektirecektir. ( lightmass ayarları, lightmap bleeding) Hangi oyun motorunu kullanıyorsunuz ? ( unity , unreal engine, cryengine ? ) çünkü 3`ü arasında asset importunda en kolay unity, tahmin edeceğiniz gibi diğer 2 si ekstra prosedür taleb edebiliyor. ( lightmapping, cryengine için import asset olayları vb. ) Tahmin edeceğiniz gibi 1 kişinin yukarıda sıralanan özelliklerde gelişmesi gerçekten uzun bir süre ve bu kadar bilgi ve tecrübe barındıran kişi oturup sürekli asset yapıcak texturelicak, riglicek, ışıklandırıcak, uvlicek. Günümüzde özellikle ülkemizde çok umursanmayan bir dal olduğundan bunun karşılığı olarak düşünceleriniz nedir. Amacım ofensif olmak kesinlikle değildir, yanlış anlaşılma olmasın. Fakat tahmin ettiğiniz gibi bu dediğiniz olaylar normalde 1 kişiden değil 3 -4 kişiden geçiyor.( modelleyicisi, retopo, uv-texture cısı, rigger, skinner, animator, light supervisor vb. ) artı işin içinde başta after effects yazmışsınızz ki bambaşka bir platform. Ve after effects istemenizin nedeni nedir yada ne kadar bilgi sahibi olmalıdır. Merak ettiklerim bunlar. iyi çalışmalar dilerim.


2017-02-22 12:45:21
  • Offline
  • Erkek
Ben bunların yapamıyorum da
halkaFurkan YILMAZ

Ben bunların yapamıyorum da verilecek çok maaşı çok merak ettim :D


www.furkanyz.com
2017-02-22 19:44:49
  • Offline
  • Erkek
şimdi istenilen şartları yurt
cosmosiiievren yıldırım

şimdi istenilen şartları yurt dışındaki büyük firmalarda hemen hemen istiyor bunlara iki örnek

https://crystald.com/careers

http://sms.playstation.com/careers/

fakat bu firmaların çalışanlarına verdiği maaş abd de yüksek mühendis maaşı artı prim , kısacası maddi sıkıntı diye bir olayınız olmuyor.


2017-02-22 21:50:14
  • Offline
  • Erkek
evren söylediklerin doğru fakat

evren söylediklerin doğru fakat biraz eksik gibi. yurtdışındaki firmalar denilenleri istiyor hatta bazıları daha fazlasını da istiyor(teknik işler olarak Netherrealm, dice ve digital extremes bu aralar yükselişte) fakat yurtdışındaki firmalarda major 2 adet olay bulunmakta. 1.cisi bunları istemelerinin nedeni hepsini sana yaptıracak olmaları değil. Yani 1 kişi hepsini biliyor die hepsini ona gömmüyorlar. Genelde herkes projedeki işleri paylaşıyor. Burada organik modellemede sen daha tecrübeli veya yeteneklisindir modellemeyi sen yapıyorsun , diğer tarafta hard surface modeling işi vardır, o konuda daha az tecrübelisindir, retopo yada benzer teknik işlerine bakarsın. iş bölümü mevcut. o sebepten ne istediklerini zaten yazıyorlar. (concept artist, 3d modeler yada rigger, light artist gibi bölümlere ayrılıyor. ) Ve genelde o projedeki pozisyonları dışına çıkmıyorlar. Diğer bir olay ise Yurtdışında sadece bu işleri öğreten okullar mevcut. Bizim ülkemizde geçtiğimiz 2.5- 3 sene evveline kadar yukarıda yazanlar hakkında bilgisi olan insan çok çok az idi ve geneli zaten yurtdışına kaçtı. (hatta bu sektördeki üstadlar bundan aşşağı yukarı 15-20 sene evvel kaçtı). Kısacası bu istenilen bilgileri öğreten bir tane okul bulabilirsen o da eskişehir anadolu diye düşünüyorum ki orada bile hala oldschool tekniklerle çalışıyorlar. ( Sene 2017 olmş realtime olayı var renderda 8 saat 10 saat 30 saat kaybetme ne lüksü nede dermanı kaldı insanların) Uzun oldu biliyorum ama son söz olarak burada verilmeyen bir eğitim dalı için gayet spesifik şeyler isteniyor. fark bu. 1 kişinin bunların hepsinde alaylı olarak ustalaşması hatırı sayılır bir vakit gerektiriyor. (10 bin saate bikaçbindaha ekle yani) Ve karşılığında alıcağının bu kadar bilgi için hakettiğin olucağını düşünmüyorum.


2017-02-22 22:18:38
  • Offline
  • Erkek
bence istenilenler yerinde.ama bunların
koftemustafa duyarAvatar

bence istenilenler yerinde.ama bunların hepsini yapan bi adam ,mesela sadece texture konusunda uzmanlaşmış bi adamdan daha iyi textureleme yapamaz.sadece maya demesinin nedeni sadece onu satın almış olabilir.


maya+zbrush
2017-02-22 22:45:56
  • Offline
  • Erkek
Kısmen katılıyorum

Tabiki yapamaz fakat senin dediğinlede aynı yere çıkıyor. Söylemek istediğin alanda şeyde profosyonel olması, ki o sebepten yukarıda yazdığım gibi firmalar ayrı ayrı arıyor. Tabiki Bunların hepsini kaliteli şekilde yapan insanlar var, kendileri işin eğitimini yerinde alıyorlar, prosedürleri olması gerektiği gibi öğreniyorlar ve uyguluyorlar. Paradokslar isteklerde, Photoshop artı deniyor, texture işleriyle uğraşan insan mecburen photoshop kullanmak durumunda. uv sinden map lerine kadar 4-5 sene öncesine kadar sadece fotoşopta yapılıyordu, physical based rendering yada Image based lightning in sadece isimleri mevcuttu. Alternatif programlar mevcuttu fakat genelde sonuçlar beklenildiği gibi olmuyor idi. Artı Adobe after effects denmiş ( Adobe premiere değil ) Demekki onun dışında packshot veya benzeri kafalarda işler istenicek ki buda orta ileri seviyesinde after effects tecrübesi demek. Bu arada Maya için sadece onu satın almış olabilir doğru söylüyorsun fakat blender die bedava versiyonu olan çok güçlü bir 3d programıda mevcut. Sonuç olarak bu kadar istek o kadarda normal değil. Yurtdışı ile karşılaştırıyorsunuz, yapmayın, bulunduğunuz region ile düşünün.


2017-02-22 23:29:02
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar arda koyuncu diye
cosmosiiievren yıldırım

arkadaşlar arda koyuncu diye bir arkadaşımız god of war ı yapan firmada çalışıyor ve kendisiyle güncel irtibatım var bir araştırın siteside

www.ardakoyuncu.com bu arkadaş gururumuz yani bu işin zirvesinde ve çalıştığı firma playstationun bel kemiği oyunlardan biri olan hepinizin bildiği god of war ı yapıyor. ben ondan alıyorum bilgileri o yüzden tek görev vermiyorlar hep daha fazlasını istiyorlar çünkü insanlık böyledir abd patronu iyi yada türk patronu kötü diye birşey yok sadece onlar daha iyi koşullar sağlar


2017-02-23 00:19:09
  • Offline
  • Erkek
ben hepsinde uzmanlaşmanın zor
koftemustafa duyarAvatar

ben hepsinde uzmanlaşmanın zor olduğunu düşünmüyorum zaten.sıkı çalışmayla olur.


maya+zbrush
2017-02-23 14:00:19
  • Offline
  • Erkek
bravo

Mustafa azmin çok güzel gerçekten, bravo. Bir bölümü sıkı çalışmayla bir bölümü iş alarak tabiki olur, olmama lüksü çok az. Ama o sıkı çalışma inanılmaz zaman alıcaktır. Özellikle tek başına biri birşey göstermiyor ise harcayacağın zaman astronomik olucaktır. Bunu bana 2000 lerin başında Bir tanıdığım söylüyordu. Kendisi Blur studiosta çalışıyordu o zamanlar. Eğer o kadar zaman harcayacak lüksün var ise çok daha fazlasıda olabilirsin. Muhabbeti açma nedeni bu idi. Burada bu kadar şeyi gösteren insan bulmak zor. (Hele İstanbul dışında çok daha az diye tahmin ediyorum ) Merak ettiğim bu kadar isteğin karşılığında hakkı olucakmıdır. Genelde bu sektördeki insanlar ne yazıkki kendi tutkularının kurbanları oluyorlar.


2017-02-23 19:15:22
  • Offline
  • Erkek