V-Ray : Vray Dome & HDRI Problem

Vray Dome & HDRI Problem
Querorz

Arkadaşlar,

2014 Max kullanan bir arkadaşımda şöyle bir problem yaşıyoruz. Bir HDRI map seçip hem environmente hem de Vray Dome`a atıyoruz. Fakat ışığın şiddetini arttırınca arka plandaki gökyüzü bembeyaz oluyor. Işığın şiddetini düşürünce arka plandaki görseli net, detaylarıyla görebiliyoruz fakat bu sefer de sahnedeki ışık çok yetersiz kalıyor.

İkisinin ortasını bir türlü tutturamadık.

Ben Max 16 kullanıyorum ve böyle bir problem yaşamıyorum.


2015-08-27 09:23:42
  • Offline
meterial aditörden yapabilirsin hdrnin
cosmosiiievren yıldırım

meterial aditörden yapabilirsin hdrnin aydınlanmasını ayarlarla oyna bulursun şu an aklıma gelmiyor


2015-08-28 00:29:40
  • Offline
  • Erkek
material editorde hdrı`yi başka
bermanErman B

material editorde hdrı`yi başka slot`a kopyala. Kopyaladığının ismine background ver ve onu environment`e ata. böylece background ve ışık ayarlarını farklı yapabilirsin.

Yani iki farklı material`in olacak.

Domelight : hdrı lighting
Background : hdrı background


4930K - GTX 780 - 32GB - 3dsmax 2014 - Vray 3.6
2015-08-28 12:35:44 Edit:2015-08-28 12:35:51
  • Offline
  • Erkek
Material slottaki HDRI ayarlarındaki
keremarslanKerem ARSLANAvatar

Material slottaki HDRI ayarlarındaki ınverse gamma(Default 1.0) degerini degiştirerek denemeler yapın. Örnek olarak 0.8 ile daha sert golgeler ve daha kontrastlı bir arka plan elde edebilirsiniz.

Gammayı düşürdükçe ışıgın gücünü de azaltmalısınız ki sahnedeki ışık patlamasın.


3dsmax 2016 Vray 3.20.02 - Asus Rampage IV İ7 4930k@4.3Ghz ,H100i sıvı sogutucu,16Gb 2400Mhz CL11 ,Quadro 4000 ,COrsair 240gb SSD ,OCZ 60gb SSD 23` DELL IPS, Aerocool PreadatorX
2015-08-31 11:23:52
  • Offline
  • Erkek
Arkadaşlar cevap verildiğini
Querorz

Arkadaşlar cevap verildiğini şimdi gördüm. Hepinize teşekkür ederim.


Erman Bey, söylediğiniz yöntemi denemiş fakat diğer materyalin ismini değiştirmeyi akıl edememiştim. Öyle bir deneyeyim.


2015-09-02 11:13:24
  • Offline
inverse gamma ile ayarlayabilirsin.
nevermindevren öztürkAvatar

inverse gamma ile ayarlayabilirsin. onun disinda dome light icinde invisible`i kapatirsan hdri arkada gozukmez, environment`teki gorunur. yani dome`un isik siddeti background`i etkilemez.


rock your body.
2015-09-09 23:05:12
  • Offline
  • Erkek
Evren Bey, henüz
Querorz

Evren Bey, henüz deneme fırsatım olmadı fakat söylediğiniz şey gerçekten çok mantıklı. En kısa zamanda deneyip sonuçları yazacağım.


2015-09-10 22:26:08
  • Offline
vrayhdri map i kullanıyorsanız
wisemanxxxMustafa BeytekinAvatar

vrayhdri map i kullanıyorsanız overall multiplier ı arkaplanda göreceğiniz şekilde ayarlayın (mesela default olarak 1 de arkaplanda gözüküyorsa öyle bırakın) sahneyi aydınlatmasını artırmak istiyorsanız render multiplier değerini artırın. Böylece sadece render sırasında şiddeti artar....
Arkadaşların bahsettiği gamma olayı ise tamamen yeterli dynamic range ` e sahip olmayan benim kötü hdr olarak tabir ettiğim hdrlerde işe yarar (piyasada bol bol bulunan peter guthrie hdrleri gibi). fakat dynamic range düşük olduğu için gölgenin keskinliği ters gama ile artarken ortamdaki mavi baskınlığı daha doğrusu saturation inanılmaz artar.Yani bu sadece olmayan dynamic range i fake bir metotla artırmaktan ibarettir. Normalde iyi bir dynamic range e sahip bir hdr gamma 1 de zaten normal ışığını verir.



www.vds3d.com
2015-09-10 22:59:28
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!