3ds Max : vray kamera

vray kamera
kenanelmasKENAN ELMASAvatar

arkadaşlar
vray kamerada
Film Gate: Film gate, filmin milimetre cinsinden yatay ölçüsünü verir. Genellikle 35 mm. standartında kullanılır.
Focal length: Odak uzaklığını camera lensi ile dengelemeye yarar.
Zoom factor: Adından da anlaşılacağı gibi sahneye yaklaşıp uzaklaşmaya yarayan araçtır. Cameranızın konumunu değiştirmeden buradan büyük bir değer girerek sahneye yaklaşabilir küçülttükçe uzaklaşabilirsiniz.

bu bilgiler formdan alınmış bilgiler
kullanımda aralarını farkı pek farkedemedim ,tek kare renderda bunların kullanım mantığı nedir. zoom parametresiyle sahneye yaklaşıp uzaklaşıyorum,diğerleriylede aynı işlemi yapıyorum. peki kullanımındaki incelik nedir.şimdiden teşekkürler.


2016-05-15 10:28:50
  • Offline
  • Erkek
fotograf bilgisi.
hoguz2Hakan Oguz


Merhaba ,

Bu sorunun net cevabını bilen varsa ben de öğrenmek isterim. Fotoğrafcılıkla da uğraştığım için Cevap olarak sadece bir yorum yapıyorum.


Max gercek hayata çıkan görüntüleri taklit eden bir program olduguna göre sanırım kamerada da aynı şekilde gerçekci görüntüler çıkartmaya çalışıyordur. Mesela 50 mm bir lensle dar alanda geniş açı fotograf veya video çekemezsiniz. 50 mm yüksek F değerli bir lens detay çeker , potre çeker vs. Denemedim ama örneğin 50 mm ayarladiginiz Vray stil kameranızı çok uzak bir yere koyup zoom la yaklaşıp sahneyi fotografliyorsaniz bence ya render suresini uzatir ya iso da nois yapar bir şeylere mutlaka ters etkisi vardır.

Bence biraz fotoğrafcılık öğrenip kamerayı gercek hayattaki gibi kullanmak lazım. Yanlış bir lens ya da F değeriyle sahneye gelip sonra oluşan sorunları başka ayarları aşırı kısıp ya da acarak çözmek değil de her ayarı birbirine entegre şekilde olağan sınırlarda kullanmak fotoğraf kalitesini ve render süresini olumlu etkeleyecektir diye düşünüyorum.

Yanlız Şu da var gercek hayatta 50mm F1,2 bir lens prime lens oldugu için 50x 100x zoom yapamazsınız ama max yapabiliyor. :)


2016-05-16 09:12:39
  • Offline
  • Erkek
ek bir soru
kenanelmasKENAN ELMASAvatar

üstat
cevap için teşekkürler

yabancı birkaç farklı projeler incelediğimde(iç mekan) film.gate 90 , focal Focal length 40 değerler kullanılmış.
bu soruya aslında neden projede bir kamera görüntüsünden render almayı tercih etmeliyiz sorusunu öncelikle sormak gerekir.mesela ben sahne ışık ayarı f number ile daha kolay yaparım diye tercih ettim.ama tercih için yeterlimidir bilemedim. aynı açı ve sahnede kamera ve perspektif görüntüsü render sürelerinine ne kadar fark eder deneyeceğim.
ama kamera renderını tercih edenler nedenlerinide yazarlarsa memnun olurum
tekrar teşekkürler


2016-05-16 11:09:51
  • Offline
  • Erkek
Vray kamerasi gercek hayattaki
burocknrollburak beyturAvatar

Vray kamerasi gercek hayattaki dslr kameranin butun ozelliklerini barindirmaktadir. Buradaki parametreler birbirine cok benzemektedir ama hepsinin kendine has gorevleri vardir.

Film gate; kameranin sensor buyuklugudur. Yani standart 35mm ayarinda birakin. Cunku full frame dslr`larda sensor 35mm dir. Dahada buyugu ve kucugu var ama vray`de bu ayarla oynamaya pek gerek yok. Dar ic mekanlarda degerlerle oynayarak sonuclarini kendiniz test edebilirsiniz.

Focal length; basitce lensin gorus acisidir. Lenslerin uzerinde degeri mm olarak belirtilir. Yani rakam arttikca gorus acisi daralir obje yakinlasir, ornek olarak zoom lenslerdir 70-200, 70-300, 500 vs. Genis bir alan yada ic mekan renderi icin bu rakami dusurmek gerekir, ornek olarak genis acili lensler 16-35mm 17-40mm 24mm vs. Deger kuculdukce yani aci genisledikce kameraya yakin olan objeler daha buyuk uzakta olan objeler ise dahada kucuk gorunmeye baslar. Degeri abartmak sahnenin garip sekiller icine girmesine yol acar. Bu noktada film gate degeriyle oynayarak sorun cozulebilir. Dslr kameralar icin tilt shift denilen lensler vardir ve oldukca pahalidir. Bu lenslerin ozelligi kadrajin kenarlarinda olusan egriligi duzeltebilmektir. Ve renderlerde olusan bu egriligi, biz Vray kamerada Vertical shift ve Horizontal shift parametlerinden duzeltebiliyoruz.

F number, ISO ve shutter speed; bu ucu beraber dslr makinelerin temel mantigini olusturur.

F number; kameranin odak uzakligini temsil eder. Yani dslr kameranin lensindeki blade diye tabir edilen perdeler acildikca daha fazla isik alir ve bu tam tersi olarak f number degerini dusurur. Yani f2, f8`e gore daha fazla isik alir ve render daha aydinlik olur. Ama alan derinligi f2`de f8`e gore daha azdir. Yani ters orantidir. F sayisi azaldikca isik artar alan derinligi azalir, sayi yukseldikce alan derinligi artar isik azalir. Mesela sahnede yakin bir objeye odaklanip arka plani bugulastirmak istiyorsak f number`i dusuk tutmamiz gerekir. f1.2 den baslayarak f1.4 f1.8 f2 f2.8 f3.5 f4 gibi degerleri deneyip istedigimiz fotorealizmi yakalayabiliriz. Arka planinda odakligini artirmak istiyorsak f numberi f4 ve uzeri bir degerde tutmamiz gerekir.

ISO; dslr kameralarda en dusuk iso genelde 50 veya 100`dur. Bu sayi arttikca aydinlanma artar ve bunun aksine resimde noise olmaya baslar, yani kalite duser. Ama Vray`de boyle bir sorun olmadigi icin bu sayiyi yukseltmekte cekinmeyin. Zaten isiklarinizi iyi ayarlamissaniz iso yu cok acmaya gerek kalmaz.

Shutter speed; kameradaki perdenin acilip kapanma hizidir. Dslr kameralarda perde devamli kapalidir ve siz deklansore bastiginizda perde shutter speed degerine gore acilip ve kapanir. Bu surede sensore gelen isik bilgisi cektiginiz fotografi olusturur. Bu degerin azalmasi cok isik gelmesi, artmasi az isik gelmesi demektir. Yani burdada bir ters oranti vardir. Shutter speed 40 degeri shutter speed 200 degerine gore daha fazla isik demektir, yani sahnenin dahada aydinlik olmasi. Aradaki fark sadece bu degil. Biz hareket etmeyen objelerle render aldigimiz icin sadece isigin az yada cok etkisini kullaniyoruz. Eger hareket eden objelerle render aliyor olsaydik bu degere dikkat etmemiz gerekirdi. Mesela shutter speed 40 saniyenin 40`ta biri demektir bu sure perdenin acilip kapanma suresidir. Bu surede hareket eden cismin hizina gore resimde ya donmus olarak yakalariz yada hareketi hiza gore yakalariz. 200 degerinde ise hareket eden objeyi dondurma sansimiz cok daha yuksek cunku bu deger saniyenin 200`de biridir cunku sure cok daha kisadir. Shutter speed degeri dslr kameralarda -30`dan 8000 kadar cikmaktadir. Mesela -10 shutter speed 10 saniye demektir, yani 10 saniye boyunce perde acik kalir ve o surede sensore isik girer, hareket eden objeler gorunmez hale gelir, sadece hareket eden isiklari cizgi halinde goruruz. Genelde gece cekimlerinde kullanilir.

Yani kisaca Vray`de render alirken eger Depth of Field kullanacaksaniz, yani bir objeye odaklanip arka planin flu olmasini istiyorsaniz, dikkat etmeniz gereken en onemli sey f number`dir. Eger depth of field kullanmayacaksaniz, sahnenin aydinligini ayarlamak icin f numarasini 4 degerinde sabit tutup, iso, shutter speed ve birazda vignetting degerleriyle oynayin.

Vignetting; buda onemli bir ayar sayilabilir. Ozellikle genis acili lenslerde vignetting denilen fotografin kenarlarinda olusan bir kararmadir. Lensler dogal olarak yuvarlak ve bombeli olduklari ve sensorlerinde dikdortgen olduklarini dusunursek, yuvarlak bir cisimden gelen isik dikdortgen bir cisme esit miktarda yayilmaz. Kenarlara daha az isik gittigi icin vignetting denilen olay olusmaktadir (bu benim tahminim). O yuzden resimlerin genelde ortalari sharp yani keskin ve kenarlari ise soft yani yumusak etkisi olusmaktadir. Lensin markasi ve modeline gore bu karartinin yogunlugu degisebilir. Genelde crop frame bir lens, full frame bir kameraya takildigi zaman (misal 16mm) asiri derecede vignetting gorunur. Vignetting bazi fotograflarda guzel bir efekt versede, cogu zaman istenilmeyen birseydir. Vray kamerada bunu vignetting parametresinin yanindaki tiki kaldirilarak yada degeri dusurulerek halledebilebilir ve dikkat ederseniz sahne dahada aydinlanacaktir.


Montreal - Canada www.cgframe.com
2016-05-17 01:52:46 Edit:2016-05-17 11:41:44
  • Offline
  • Erkek
Hocam çok değerli bilgiler verdiniz
kenanelmasKENAN ELMASAvatar

Hocam çok değerli bilgiler verdiniz ,Allah razı olsun
Birde bir projede (tek kare renderlerda) kamera kullanıp,kullanmamakla ilgili,avantajlar,dezavantajlar hakkında yorumda bulunursanız sevinirim
saygılarımla


2016-05-17 04:48:33
  • Offline
  • Erkek
Vray kamera kullanmamin dezavantaji
burocknrollburak beyturAvatar

Vray kamera kullanmamin dezavantaji yok ve avantajlarinida yukarida biraz anlattim. Hem renderi alacagin kadraji sabitlersin hemde kamerada isik, odak uzakligi, beyaz ayari gibi seyleri kolayca ayarlarsin. Arti kamerasiz animasyon olmaz. Icerisindeki ayarlar biraz karmasik gelebilir ama bir kac saglam ders izleyip uygularsan hemen kavrarsin.


Montreal - Canada www.cgframe.com
2016-05-17 10:45:53
  • Offline
  • Erkek
Üstat verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim
kenanelmasKENAN ELMASAvatar

Üstat verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim


2016-05-17 11:14:01
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!