3ds Max : Temiz modelleme

Temiz modelleme
canceylanerCan CeylanerAvatar

Temiz modelleme

Selamlar. Linkteki gibi temiz bir modellemenin püf noktaları nelerdir? Mesela trenin ana gövdesi için bol segmentli bir box yapıp convert to editable poly denildikten sonra şekil vererek mi bu hale getirilir yoksa farklı yöntemler de mevcut mu? http://i.hizliresim.com/lzXQor.jpg

canceylaner.com
2014-10-28 13:46:16 Edit:2014-10-28 13:47:01
  • Offline
  • Erkek
Box ile başlamak iyidir
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Box ile başlamak iyidir edge flow denilen obje üzerindeki segmentlerin akışı daha kolay kontrollü modellemeni sağlar.


http://deman3d.blogspot.com/
2014-10-28 14:43:27
  • Offline
  • Erkek
tek tek poligon örme,

tek tek poligon örme, extrude yaparak, poligonları keserek, farklı 2 objeyi birleştirerek, birbirinden çıkartarak modelleme daha birsürü, sadece birini kullanacaksın diye birşey yok, hangisi o anda kolayına geliyorsa. Temiz model yapmanın mantığı da şu. mesela dümdüz bir poligon var ve üzerinde 6-7 tane edge yada kesik var, bunlar poligona herhangi bir çıkıntı vermiyorsa silinmeli, vertex,point ler de aynı şekilde, sonra zamanla nerelerden kesip biçeceğini öğreniyorsun ve daha temiz modeller ilk dakikalardan itibaren oluşmaya başlıyor.


2014-10-28 19:23:53
  • Offline
  • Erkek
Temiz modellemenin püf noktası
ArkondeRAlper SözenAvatar

Temiz modellemenin püf noktası temiz modelin ne olduğunu anlamaktır. Eğer sonuçta elde etmek istediğiniz şeyin ne olduğunu biliyorsaanız istediğiniz şekilde başlarsınız. Ben genellikle "box, plane, cylinder, ya da tube" kullanarak başlarım. Gerekmedikçe spline çizip extrude kullanmam, Kullanacağım zaman da interpolation değerini hep kontrol ederim. Boolean kullanmam, pro boolean da kullanmam. Nasıl yapacağınızı biliyorsanız editable poly gayet yeterli.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2014-10-29 10:46:03
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!