3ds Max : Kaplamalarda Tile değerlerini birbirine bağlamak mümkün mü?

Kaplamalarda Tile değerlerini birbirine bağlamak mümkün mü?
alper-ozyurtAlper Özyurt

Arkadaşlar, max ile yaptığımız materyalin örneğin bump ile uyumlu bir difuse kaplaması var. Bunlardan birinin tile değerini 1,0 dan 0,5 yapınca diğeri 1 olarak kalıyor. Bunları senkronize edemez miyiz?


2017-06-18 13:14:31
  • Offline
  • Erkek
Evet bir çözüm ama
alper-ozyurtAlper Özyurt

Evet bir çözüm ama bazen diğer türlü bir müdahale de yapma gereği duyuyorum. Özellikle aynı materyal çok sayıda nesnede olunca hepsi ile tek tek uv yapmak uğraştırıyor. İllaki bunu dert eden bir tek ben değilim diye düşünüyorum.


2017-06-18 14:57:05
  • Offline
  • Erkek
Çöpe at bence :)
TPRKtoprak tunçAvatar

O bağlamardan blenderda da var nefret ediyorum bağlamalardan.


ANİMASYON
2017-06-18 17:16:10
  • Offline
  • Erkek
Neden tek tek uğraşıyorsun,
yavuzSerkan Yavuz

Neden tek tek uğraşıyorsun,

Neden tek tek uğraşıyorsun, kaplamaların instance değil mi? Eğer özel bir sebepten dolayı diffuse ile bump kanalının tile değerini bağlamak istiyorsan "wire parameters" ile yapabilirsin. Bir görsel ekliyorum, bu yardımcı olur. Eğer neselerini instance ile çoğaltırsan, bu bağlantı diğer nesnelerde de geçerli olacaktır.

2017-06-18 21:55:03 Edit:2017-06-18 21:57:06
  • Offline
  • Erkek
Sekan Yavuz Teşşekkürler
qxmgsiErcan ETHEM

Sekan Yavuz Teşşekkürler, sanırım bu "wire parameters" benimde bazı sorunlarıma çözüm olacak. Hiç kurcalamamıştım.


Max 2018 / vray 3.6
2017-06-19 17:00:20
  • Offline
  • Erkek
Serkan Bey henüz denemedim
alper-ozyurtAlper Özyurt

Serkan Bey henüz denemedim söylediğinizi ancak sanırım tam olarak aradığım şeyden söz ediyorsunuz. Şimdiden teşekkürler.


2017-06-19 17:23:20
  • Offline
  • Erkek
Rica ederim, uygulamada sorun
yavuzSerkan Yavuz

Rica ederim, uygulamada sorun yaşanırsa ufak bir video da hazırlayabilirim.


2017-06-19 18:31:53 Edit:2017-06-19 20:13:16
  • Offline
  • Erkek
Serkan bey ben tam
alper-ozyurtAlper Özyurt

Serkan bey ben tam olarak istediğimi yapamadım. Ne yapmak istediğimi adım adım anlatmak isterim öncelikle.

1-Bir materyal oluşturuyorum, adı Mtl-01 olsun.

2-Mtl-01 materyalinin difuse kanalına dfs-01.jpg atıyorum.,

dfs-01.jpg ile photoshop kullanarak bir bump veya reflection mapi hazırladığımı var sayalım adı bump-01.jpg olsun.

3-bump-01.jpg mapini Mtl-01 materyalinin bump kanalına bağlıyorum.

dfs-01.jpg ve dfs-01.jpg maplerini aynı materialde kullanmış oldum ve çözünürlükleri vs aynı, tile değerleri de aynı.

4-Şimdi Mtl-01 materyalini bir plane atadığımı düşünelim sonra aynı materyali bunun gibi bir çok plane atamış olayım (bunları farklı katlarda bulunan döşeme yüzeyleri de sayabiliriz.)

Sonra Mtl-01 ile kapladığım döşemelerde tile değerinin daha fazla olmasını istedim (farzı misal döşemeler çok büyük göründüğü için)

SORU:
Şimdi burada dfs-01.jpg in tile değerini arttıracağım. Ancak aynı şeyin bump kanalına eklediğim bump-01.jpg için de yapılması gerekiyor. Ve hatta varsa diğer mapler onların da aynı oranda tile değerleri artmalı. Mtl-01 de bulunan tüm mapler tek bir tile parametresi ile nasıl kontrol edilecek. Söylediğinizi denedim olur gibi oldu bir an ama beceremedim tam olarak.

Hepsini aynı uvw ile kontrol etmek bir yöntem ancak bu bazen başıma dert açıyor.


2017-06-20 23:45:48
  • Offline
  • Erkek
Tiles değerlerini wire parameters
yavuzSerkan Yavuz

Tiles değerlerini wire parameters yöntemini kullanarak bağlamayı gösteren kısa bir video hazırladım. Yalnız biraz vakit alabilecek bir yöntem. Pek pratik bir kullanım sayılmaz.

https://drive.google.com/open?id=0BwhBYBilOTZkWEw3c2VrSDB0RU0


2017-06-21 02:59:20 Edit:2017-06-21 03:00:39
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkür ederim. Bu
alper-ozyurtAlper Özyurt

Çok teşekkür ederim. Bu şekilde yaptığımı düşünüyordum ama olmamıştı. Muhtemelen bir şeyler ters gitti. Bende satırlar kırmızıya dönmüştü. Neyse tekrar deneyeceğim tekrar çok teşekkür ederim.


2017-06-21 03:36:39
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!