3ds Max : 3ds Max Particle Systems Tavsiyeler

3ds Max Particle Systems Tavsiyeler
designeverdesignever

iyi günler. Bu başlık altında 3ds max Particle Sistemler üzerindeki tavsiyeleri yazalım mı? Yeni başlayanlar veya kendini bu alanda geliştirmek içn faydalı olabilir. Prticle flow vs. ile ilgili bir çok ders olduğu ortada ancak dersten ziyade ince noktaların ayrıca toplanması ayrıca ek fayda getirebiliyor. tip&tricks denilen ince tavsiyeler oldukça faydalı olabiliyor.


2015-09-03 06:42:24
  • Offline
  • Erkek
devamı
designeverdesignever

1-Ağır sahnelerde animasyon oynatımında ileri oynatım(sliderı soldan sağa mause ile sürükleme) geri oynatıma göre her zaman daha hızlı.

2-ağır sahnelerde PF Source birth değerini ilk etapta düşük tutabilirsiniz. Aynı zamanda PF Modify menüsünde Quantity Multiplier değerini viewport için düşük render için yüksek tutarsanız daha hızlı çalışma imkanı olur. Tıpkı renderda olduğu gibi son aşamada değerleri yükseltebilirsiniz.

3-Son renderdan önce chache diske kayıt render süresini kısaltır.

4-Çalışma dosyasında P Systemleri ayrı layerlarda çalışmanız istediğinz an hide/unhide yapabilmeniz çalışma hızını oldukça arttırır.

5-Birden fazla particle flow oluşturduğunuzda max bir sürü helpers üretiyor ve bazen bu helpersların nerede hangi layerda olduğu görünmüyor. Örneğin bir layer ı açtığınızda içeriğini siliyorsunuz sonra layer ı tekrar seçtiğinizde boş gözüken layer modify panelinde 158 helpers selected gibi ifadeler yazabiliyor. Bu kısma dikkate etmeden layers ı silerseniz particle sistemlerde problemler oluşabilir. Helpersların görünür olmasını bir tülü çözemedim (cevap veren olursa müteşekkir olurum)

6-Speed by icon kullanıp speed i silmemişseniz ikisi arasındaki ilişkiye göre path üzerinde particle akışları bozulabilir. Bu da genellikle speed hızının speed by icon hızıyla bağıntısız veya alakasız olmasından kaynaklanabiliyor.


2015-09-03 06:53:49 Edit:2015-09-03 06:54:10
  • Offline
  • Erkek
"designever" arkadaşımız önemli olanları
rakunnerrakunner

"designever" arkadaşımız önemli olanları yazmış bende bir kaç ekleme yapmak isterim

- bir event in içindekilerinin sıralaması önemli. yer değiştirmelerde farklı sonuçlar elde edilebildiği gibi hatalara da sebebiyet verebiliyor.

- bazen viewpot displayi %100 yapsanız dahi eğer emitter dan 1 tane partickle atacaksanız viewportta göstermeye biliyor renderda görebilirsiniz.

- polygon sınırlaması mevcuttur son max versiyonunda da bu devam etmekte. elinizde bir model var diyelim 2000 poligon ve siz bunu pf systemde gösterdiniz (örneğin kuş veya sinek sürüsü) ve varsayalım 500bin particle emit etmeniz lazım bunları. malesef polygon sınırı yüzünden 500bin yerine renderda daha az partickle gözükmekte. bunun henüz bir çözümüne ulaşamadım.


2015-09-03 12:38:33 Edit:2015-09-03 12:40:39
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!