Mental Ray : soluk render

Ulaş Bey exposure değerini
t3knikahmet &Avatar

Ulaş Bey exposure değerini düşürdüm ve mekan aydınlandı,exposure ayarları ve diğer ışık ayarlarını değiştirerek denemeler yaptım ama soluk görüntü devam ediyor.Acaba başka bir yerde mi problem var...İlginiz için teşekkürler.


2012-01-12 00:07:18
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Odadaki ışıkların neler? Daylight
ulasdenizulaş deniz

Odadaki ışıkların neler? Daylight yapıyorsan pencerene sky portal atmalısın, sanırım atmışsın. enviromenteki kelvin değerini biraz arttırmayı ve azaltmayı dene. Kelvin değeri Güneşin kelvin değeriyle aynıdır. ( daylight koyduğunda otomatik olarak exposure atar. Kelvin değeri 6500 K )
arttırdığında ışığın rengi sarıya, düşürdüğünde maviye çalar. öncelikle ışığı biraz sıcaklaştır, sanırım 7000-7500 civarı yap. bulanıklık fg ve Gı ayarlarınızdan da olabilir. Renderer tab da Sampling Quality Type kısmında Mitchel ya da Lancsoz seç. Spatial Contrast değerin RGB için 0.005 civarına getirip tekrar render al. Muhtemelen Gauss alıyorsundur. o soluk görüntü oluşturur. ( animasyon için ideal bir filtredir ama tek kare için solgun çıkar.) bu şekilde render aldığında görüntüyü buraya koy bir bakalım.


2012-01-12 00:30:19
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
sen çorba yapmışsın.
ulasdenizulaş deniz

sen çorba yapmışsın.
önce Gi kapat. sadece FG açık olsun. Multiplier değerlerine dokunma hepsi 1 olsun. FG multiplier de 1 olsun sun ve sky da.
o değerlerle oynama.
Sadece fg etkinleştir önce. şimdilik preset ayarla deneyebilirsin ama gerektikçe diğer ayarları elle girmelisin. FG ayarını medium yapıp render al. bu arada diffuse bounce değerini de 1-4 e kadar dene. ortalama bir fg ayarladıktan sonra, Gı açabilirsin. o zaman gi sahnendeki yetersiz ışık dağılımını dengeler. onda şimdilik sadece Photon sayısını arttırmakla yetinebilirsin. fotonların milyonlar seviyesinde olabilir 2- ya da 10 milyon foton bile olabilir. ama önce fg ile dene. sonra gi. tam tersini de yapabilirsin ama önce fgnin önemini kavramanda fayda var.

Ama sana söyleyeyim bu iş buradan hiç kolay değil detaylı bir mr çalışman gerek. multiplier değerleri çok lüzümlu olduğunda yüzde 10-20 seviyesinmde arttırılıp ayarlanr ki genelde buna da gerek kalmaz.
renderer de mitchell dene, gaous ya da box işine yaramaz.

böyle dene sonra yine bakarız


2012-01-12 02:31:37
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Fg ayarların için
ulasdenizulaş deniz

Fg ayarların için
initial point density 0,8 dene sonra gerekirse arttırısın.
Rays per fg poin değerini 250 yap duruma göre arttırısın.
İnterpolate değerini 25 yap ileride arttırısın.
diffuse bounce degğerini de 2 yap yavaş yavaş arttırısın.

iyi bir fg ayarladıktan sonra gi açarsın. Gi açtığında yüksek Fg değerleri kullanmana gerek yok, çok düşük de olsa olur. Zaten diffuse bounce değerin Gi ile otomatik olarak 0 kabul edilir. bu işi Gi yapmaya başlar. benim iöce fg dene dememin nedeni fg yi biraz kavraman. Aslında tam tersi daha mantıklı, Gi açarsın, sahnenin ayarlarsın, daha iyileştirmek için Fgyi düşük ayarlarda açıp render alırsın.

Bu arada gi için en önemli bilmen gereken şey, Sun ayarlarında MR sun Photons ayarını etkinleştirip Phorton target değerini ayarlamaktır ama buradan nasıl tarif edilir bilmiyorum. ama şöyle yapabilirsin, sun tıkla photonb target değerini arttırdıkça sun ışınının etrafında bir silindir oluşur. işte bu silindir güneşten gelen fotonları sınırlar böylelikle fotonlar uzayda dağılıp boş yere enerji kaybetmez ve Gi daha az fotona ihtiyaç duyar. bu yüzden silindirin sky portalı içine alacak şekilde genişletilmesi yeterlidir. bu durumda güneşi ve commpassin konumunu iyi ayarlamalısın.


2012-01-12 02:42:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Söylediğiniz değerleri verdim,photon target
t3knikahmet &Avatar

Söylediğiniz değerleri verdim,photon target değerini ayarladım sonuç pek iştah açıcı çıkmadı.Ayarları arttırıp denemeye devam.Bir de exposure kullanıyormuyuz bu değerlerle birlikte.Yardımlarınız için teşekkürler.


2012-01-12 03:56:29
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Exposure her zaman kullanırsın.(
ulasdenizulaş deniz

Exposure her zaman kullanırsın.( MR fotographic Her zaman bunu kullan fazla seçeneğin yok. bir de logaritmic kullanabilirsin ama onu da sadece HDR render alacağın zaman. ) exposure değerin 8-9 civarı olabilir sanırım. Exposure ayarını en rahat exposure penceresinde yaparsın. exposure değerini yazdığın yerin hemen üzerindeki küçük pencerede render previewe basıp biraz beklersen görünür. daha sonra ayarı değişitrdiğinde anlık olarak değişiklikleri görürsün. fg ile iyi sonuç alamaman normal. sadece ayarlarla fgnin nasıl değiştiğini kavra. daha sonra Gi yalnız açı ( fg kapalı ) gi foton ayarını arttır.. biraz iyilşince, low presette fg active et. o zaman istediğin sonuca oldukça yaklaşırsın. ama gi ile sonuca yaklaşıp, hafif karanlık ve lekeli bölgeler kalınca Fg active edersin. Foton target ayarı sadece gi için geçerli. Fg de sana bir katkısı olmaz. Gi ortalama foton sayısını milyonlar mertebesinde hatta yüzmilyonlar mertebesinde bile alman gerekebilir. foton konusunda cömert davran. Fg active edince, Gi ayarlarında optimize for fg etkinleştir. bu verimli render süresi için idealdir. bir de sen Samples per pixel değerini sadece deneme renderlarında 1 -4 al, asıl renderda 1-16 almalısın ( renderer tab)


2012-01-12 05:56:48
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ahmet, Gönderdiğin sahne birimler
ulasdenizulaş deniz

Ahmet, Gönderdiğin sahne birimler inç üzerinden olduğu için FG ve özellikle Gi için elverişli değil. Gi kullanacaksan gerçek dünya birimlerinde çalışman gerekir. dosyanın ve progrmın Unit Setup ayarlarından cm E çevir.
20 milgon gi fotonla bile mum kadar aydınlatamadım. başlangıç olarak gi ayarlayıp üzerine fg eklemek daha makul olacak yoksa iyice karışıyor. sahneni düzeltmen lazım. Cm ve gerçel dünya değerleri ile orarntılaman lazım.


2012-01-12 19:24:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
nuri gökdeniz
crazyboy178nuri gökdenizAvatar

Peki mr de beyaz neden gri gibi çıkıyo kaplamanın rengini tamamen beyaz yapıosun color=100 ama halen gri gözüküo çıldırcam yaa pencere çerçevesine arcdesign kullanıp selfilluminationu aktifliorum çaresizlikten çözümü nedir mr de beyaz dengesinin


İntel Core i7-5930K "12core" CPU 3.20GHz Asus X99 motherboard 32GB Ram Nvidia GeForce GTX 980 www.nurigokdeniz.com
2012-06-25 19:49:57
  • Offline
  • Erkek
  • https://www.facebook.com/nurigokdeniz
{islemler}
@crazyboy : Gerçek Dünyada
orcoonorkun BULUTAvatar

@crazyboy : Gerçek Dünyada hiçbir şey tam beyaz değildir.Mental ray inde bunu taklit etmesi çok doğaLdır.Yok ben illaha bembeyaz yapacağım diyorsan ``mr wxposure control`` yerine ``logaritmic exposure control`` kullan

@T3knik: Kardeşim herşeyin düsturu,herşeyin adabı var!! sen şimdi bu proje ile uğraşmayı bırak,kendine kaplamasız beyaz 5m ye 5m ve tavanı 3 metre olan tek penceresi dışarıya açık bir oda yap ,(heryeri beyaz renge boya tam beyaz değil ama!) sonra ortasına farklı ve tek renkte bir sandalye koy.Mr sun ve mr sky kullan,mr sky portalıda o pencereye yerleştir.ondan sonra ışıkları kurcalamadan exposure ve ışık ayarlarını kurcala dur!! her şeyin bi sırası var arkadaşım!! ondan sonra kaplama işine bulaş!!


2012-07-11 15:54:35
  • Offline
{islemler}
nuri gökdeniz
crazyboy178nuri gökdenizAvatar

ÇOK Teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiden dolayı saol çok =)


İntel Core i7-5930K "12core" CPU 3.20GHz Asus X99 motherboard 32GB Ram Nvidia GeForce GTX 980 www.nurigokdeniz.com
2012-07-31 08:49:41
  • Offline
  • Erkek
  • https://www.facebook.com/nurigokdeniz
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !