Mental Ray : MR Yansıma Sorunu

MR Yansıma Sorunu
RfhAcrRefah Acar

Tavan rengi beyaz, zemin kaplaması renkli laminant olan bir oda modelledim. Render aldığımda ise zemindeki renklerin tavana yansıdığını gördüm. Çözüm aradım ve birkaç yol denedim fakat başarısız kaldım. DayLight sisteminde normal görünüyor fakat odanın içerisindeki avize ışıklarını açıp DayLight sistemini devre dışı bıraktığım zaman bahsettiğim sorun oluşmaktadır. Deneme amaçlı başka bir sahne hazırladığımda ise sonuç ilginç çıktı. Koyduğum ışıkları yan duvar kenarlarına kaydırdığımda tavan kısmı beyaz görünmekte herhangi sorun görünmüyor fakat avizeleri orta kısma aldığımda yerdeki zemin rengi olduğu gibi tavana yansıyor. Sizce hangi nedenden kaynaklanıyor olabilir? Yardımcı olursanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.

Not: Birkaç deneme yaptım, forumda buna benzer konular açılmış ama çoğu kaplama ve render ayarı ile giderilmeye çalışılmış. Aynı ayarları yaptım fakat çözüm olmadı. Denerken birşey farkettim, ışık tipi silindir kullanıyordum. Bahsettiğim renk yansıması varken başka hiçbir ayarı değiştirmeden küresel ışığa çevirdim ve yansıma tamamen arttı. Sorunun ışık ayarından kaynaklandığını düşünüyorum fakat hala düzeltebilmiş değilim.

Çözüm: Her türlü denemeden sonra ışık ayarları dikkatimi çekti. Ambient Only seçeneğini işaretlediğimde sorun çözüldü gibi, renkler karışmıyor ve yansıma yok. Fakat bu sizce sağlıklı bir çözüm mü? Bu seçenek ile ilgili bilgisi olanların yardımlarını bekliyorum.

http://img489.yukle.tc/image.php?id=7536Adsiz.jpg


2013-08-10 14:24:07 Edit:2013-08-10 20:05:33
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sağlıklı bir çözüm değil
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Sağlıklı bir çözüm değil kaldıki bahsettiğin olay bir hata değil. Bahsettiğin konu işin tabiatında olan birşey. Colr bleeding diye geçer ve son derece normal bir durumdur. Referans fotograflar çekerek gerçek hayatta da böyle şeylerin olduğunu görebilirsin. Işık kaynakları ile alakalı bir durumda söz konusu değil. Ambient Nolu dediğin zaman ışık sadece yüzeye etki eder highlight ve spekülatöre ışık görmezsin Buda eğer mimari bir çalışma için önemli bir ışık kaynağı kullanıyorsan gerçekçilik için sorun teşkil eder. Yok illa ben Color bleed olayını çözmek istiyorum dersen raytpye switcher masini araştırmanda fayda var


2013-08-10 22:52:59
  • Offline
  • Erkek
  • http://dmrmrt.deviantart.com/
{islemler}
Gerçekçilik Önemli
RfhAcrRefah Acar

Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Evet dediğiniz gibi yansıma ve renk belirginliği gerçek hayatta da var fakat benim karşılaştığım olayda aşırı abartılı. Yani zeminin renginden daha koyu olarak tavana yansıdığı da oluyor. Bu arada photometric, küresel, nokta, silindir gibi ışık kaynakları deneyerek her seferinde farklı sonuçlar elde ettim. Bunun için de sizin bahsettiğiniz konuyu araştırmam gerekiyor. Evet yaptığım çalışmalarda gerçekçilik ön planda o yüzden birşeyler yapmaya çalışacağım.


2013-08-10 23:26:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Burada tam istediğin video
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Burada tam istediğin video var bu işi jeff Patton dan başka biri daha iyi açıklayamazdı

http://m.youtube.com/watch?v=CrFvvb-i0Mo&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DCrFvvb-i0Mo


2013-08-11 12:34:36
  • Offline
  • Erkek
  • http://dmrmrt.deviantart.com/
{islemler}
Teşekkürler
RfhAcrRefah Acar

Teşekkürler video için. Kendimce de alternatif çözümler üretsem de sorunun asıl çözümünü uygulamak gerçekçilik açısından çok daha iyi olacaktır.


2013-08-11 14:50:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !