Mental Ray : mentalray message

mentalray message
3ddesigner3d designer

mesaj ekranı açtığımda kırmızı yazılar ile çıkan bu bir kaç hatanın neler olduğunu söyleyebilecek var mı ? Çözümleriyle beraber.


PHEN 0.8 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to `Segment`.

PHEN 0.8 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.8 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored.

PHEN 0.8 warn : If distance-dependent falloff is desired, the `Segment` mode must be used.

error 361001: photon emission shader returned miFALSE: aborting photon tracing


2012-07-27 19:57:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
en sondaki error dışında
rakunnerrakunner

en sondaki error dışında diğerleri hata değildir yanlış malzeme ve ayarlar sonucu mental kendi prosedurel işlemlerini evreye sokmuş. öncelikle phen yazanları açıklaıyaım özetle. sahnende ne yaptın bilmiyorum ama refractice falloff un var ancak gölge tipin yanlış senden segment mode a geçmeni istemekte ancak gememişin 2ci adımda falloff hatanı düzeltimiş ancak bu düzeltme senin malzemen her ne ise uzaklığa göre bir refractlion tepkimesi vermicektir. 3cü phen uyarısında bi önceki kurtarması iyi sonuç vercektir ancak gerek bir fiziklsel tepkeme söz konusu değildir diyor.

"GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored." demiş bur bir gene hata değildir. belliki hem fg hemde gi açmışın. ve gi açıkken fg bounce vermişin. mental ray de gi açıldığı andan itibaren fg nin bounce heseplaması iptal olur çünki gi onun yerine geçer yani fg nin sekmesini gi üstlenir gi da trace değeri 10 yazar normalde o 10 kez sekme demektir. en son ise bir hata oda sahnede ne yaptın bilmiyorum ama photon hesaplamı iptal olmuş yani gi çalışmamakta.


2012-07-27 20:12:44
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Autodesk Material Library içerisindeki
3ddesigner3d designer

Autodesk Material Library içerisindeki Mentalrayin hazır kapmalarını kullanıyorum.Ve Ambient Occlusion`larını açıyorum.Onun haricinde birşey yapmıyorum.Sahnemde GI ve FinalGather aktif ancak GI aktifkten FG nin bounce`sinin iptal olduğunu bilmiyordum.Çünkü her tutorialde Fg değeride giriliyor GI ile birlikte ilginç.Ayrıca sanırım çoğu hata değil diyebiliriz ozaman. Çünkü bir hata yaptığımı sanmıyorum öyle kırmızı yazılar çıkınca bir şeylerde hata mı yapıyorum diye düşündüm. Onlar hata değilse neden o şeklide error ve kırmızı şekilde çıkıyor tabi orasıda ayrı bir konu. Yinede teşekkür ederim cevap için


2012-07-27 20:23:36 Edit:2012-07-27 20:24:08
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
kırmızı şekilde çıkması seni
rakunnerrakunner

kırmızı şekilde çıkması seni uyarıo burda ters giden bişe var diye zaten onlarda warn yazar. eror yazanlarda ciddi hatalardır . fg bounce olayıne gelince fg nin bounce unu artırmak için olan yukarı aşşağı butonun üstüne mouse ile gel bekle orda bi açıklama çıkıcak görüceksin... türkçeside eğer gi açarsanız fg bounceler kapanır diye yani gi açıkken fg bounce vermenin bir anlamı yok bounce işini artık gi üstlenio adı üstünde küresel aydınlatma. tutorial da genelde gi açmadan öncede zaten ince bi kaç kez fg bounce verirler etkiyi görmek için daha sonra final de gi açtıklarında fg bounce dokunmazlar otomatik olarak sendeki uyarı gibi kapatılır. yani adam onu tekrar 0 a çeksede yada 5 te bıraksada değişen bişe yok gi açıksa. öyle bıraksalarda olur yani etkisi kalmıyor.


2012-07-27 20:34:20
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
FG bounce o halde
3ddesigner3d designer

FG bounce o halde neden var ? Yada GI neden var.FG açmadan olmaz onu iyi biliyorum ancak GI açmadan olurmu ? o halde :GI açmadan direk bounce ile çözsek olurmu ?


2012-07-27 21:06:29
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
fg ışıkları toplar yani
rakunnerrakunner

fg ışıkları toplar yani olmazsa olmazlardan.. gi ise tercih meselesi. yani gi açmıcak isen o zaman fg bounce unu 3 ile 5 arası bir değer versen yeterlidir ancak. gi ın kulanım alanları farklıdır. genelde iç veya dış farketmez açılabilir fotometrik ışıklarda dahil day light sistemi ilede kullanabilirisin. daha doğal sonuçlar vermekte. nedenine gelince bazı durumlarda özellikle fotorealistik veya daha sinematik işlerde fg nin bize sunduğu bounce olayı çok ağır ve hantal kalmakta. misal 7 bounce yaptın (7den yüksekte yapsan zaten hesaplamaz yada şişer) bu sahnede yetmedii zaman gi devreye sokulur ve istersen 100 sekme yaptırısın. trace denen yer onun sekme sayısıdır. ve daha hızlı bir çözümdür. istersen bi deneme yap bir sahnede önce fg bounce un 5 olsun ve render al süresine bak bide fg + gi al bide süresine bak . renderının gi ile birlikte kısaldığını ve daha kaliteli olduğunu görüceksin. mentalın zaten diyer motorlardan ayrılan özelliğide bu istediğin şekilde kalıba sokabilmen ve esas ayarları da burda başlamakta. sana 2 farklı sistem sunmuş ve 2 sinide eş zamanlı kulanabilmen yada tekini.


2012-07-27 21:24:12
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bu anlattıklarınız parayla satılan
keremmaxkerem maxAvatar

bu anlattıklarınız parayla satılan eğitim setlerinde var mı acaba ?
sanalöğretimin 22 saatlik setinde vs...


2012-07-30 11:58:02
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
hiç bir fikrim yok.
rakunnerrakunner

hiç bir fikrim yok. belki vardır.


2012-07-30 16:40:22
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
GI açık olduğunda FG
BrendibadesiAlişan BaharAvatar

FG bounce Dış mekan tasarımlarında oldukça kullanışlı iken iç mekan tasarımlarında GI daha kullanışlıdır. Bu arada MentalRay ile ilgili eğitim seti için Digital Tutors`a bakabilirsin.


Larsin, babasının ve bu adamların neden bu durumda olduklarını biliyordu. Dökülen gözyaşlarının kendisi için olduğunu biliyordu. Anlamadığı birşey vardı ki o da neden burada olduğuydu. Öldüğünü biliyordu. Buna yemin edebilirdi.
2012-08-08 01:34:10 Edit:2012-08-08 01:39:51
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Öncelikle mental ray hakkında
raziel1981Cihan ONARICIAvatar

Öncelikle mental ray hakkında bilinmesi gereken FG ve GI kavramlarının farklı olgular olduğudur. FG, fotonlarla değil kendi FG analiz ışınlarıyla hesap yapar ve kaynağı ambient ışıklarıdır (sky, mrsky, ambient light, vs.), GI ise fotonlarla çalışır ve kaynağı doğrudan ışık sistermleridir (omni, mrsun, photometric light, vs.). Bu bilgiden yola çıkarak ışık hesabında eğer günışığı aydınlatması kullanılacaksa FG tek başına yeterlidir ama iç mekan hesaplarında işler her zaman GI olmayabilir. Örneğin gündüz iç mekan tasarlıyorsunuz ama sahnede yanan bir ışık yok, o vakit GI`ı unutun, pencerelere konulacak mr sky portal ile gün ışığı içeri davet edilir ve FG bounce işini yapar. Gece için ya da stüdyo ortamı vs. için doğrudan aydınlatma sözkonusu olmaktadır. Işık kaynaklarından çıkan fotonların endirek aydınlatması için GI kaçınılmaz olur. Bu arada bazen güneşi pencereden içeri soktuğumuz sahneler olmaktadır, zemin de çok güzel yanar hani, bu durumda güneşin photon target sistemini kullanarak fotonları sadece pencere içine toplamanız sonucu çok başarılı GI çözümleri çıkartabilirsiniz, ama güneş her zaman cama vurmaz. Yeni sistemin özü ortam ışığı için GI kullanmanın bir faydası yoktur, gerçek ışık kaynaklarıyla sonuç verir sadece, FG ise GI ile kullanıldığında kendi diffuse bounce özelliğinden vazgeçer, GI hesabını kullanır, FG olmadan GI`da düzgün hesap almak çok meşakatli olduğundan FG`nin yumuşatması vazgeçilmezdir. Bu arada FG olgusu ayrı FG bounce ayrıdır, FG ambians ışıklarının devreye sokulması içindir, FG bounce ise GI gibi materyallerin özelliklerinden yararlanarak ışık parçacıklarını enerji transferi yöntemiyle sahnede dolaştırır ve endirek aydınlatmayı zenginleştirir, yoksa FG hesabında diffuse bounce 0 bile olsa endirek hesap yapılır. Jeff Patton`un tutoriallarına bakın, çok şey kazanırsınız. Bu arada mental ray sadece iyi ışık hesabı yapar, sahnenizin güzel olması kullandığınız materyallere ve ışık kurulumunuza bağlıdır. Saygılar.


Onarıcı Mühendislik ve Tasarım Hizmetleri
2012-09-22 17:24:25
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !