Mental Ray : antialiasing

antialiasing
3ddesigner3d designer

Bu değeri Veryhigh gibi yüksek bir dereceye getiriyorum ve tırtıklar görnmüyor haliyle ancak pencereden giren Daylight güneşinin vurduğu masa üzerinde çok abartı tırtıklanmalar görünüyor bunu önlemenin bir yolu var mıdır ?


2012-07-28 12:24:15
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Anti alising için seçtiğin
ulasdenizulaş deniz

Anti alising için seçtiğin filtrenin de önemi var. Gaus biraz bulanık çkarırır faka Animasyonlar için iyidir, yine de durağan resimler için kullanılabilir. . Box kaba haliyle fitreler ve detaylar için çok iyi değildir. Triangle filtre ile daha keskin sonuçlar elde edebilirsin fakat width ve hight değerleri ile biraz oynamalısın. En ideali Mitchell ve Lancsoztur. Fakat Lancsos nispeten daha uzun sürdüğü için Mitchell idealdir. senin sorununun çözümü filtreyi mitchel yapıp 4x4 ya da 5x5 değerleri ile denemenle büyük oranda hal olur.


2012-07-28 12:46:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Teşekkürler genelde mitchell kullanıyorum
3ddesigner3d designer

Teşekkürler genelde mitchell kullanıyorum 4x4 olarak . Zaten sahnem genel anlamda iyi.Sadece güneş masanın üstüne vuruyor ve sadece o güneşin vurduğu yerdeki masanın köşesinde tırtık tırtık görünüyor.Yani sıkıntı sanırım güneşte.Ancak çözümü nasıl


2012-07-28 13:02:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Shadow samples değerini arttırmak
ulasdenizulaş deniz

Shadow samples değerini arttırmak çzüm olabilir mi bilmiyorum çünkü bu sadece gölgeleri yumuşatacaktır. Ama bir dene istersen. sahneyi bilmediğim için tam kestirilmiyor. ikinci bir çözüm ise o nesnenin malzemesinde round corners etkişsi vermeyi deneyebilirsin. üçüncü bire denemeyi de gauss fitre kullanmayı ya da Mitchelde daha bulanık görntü elde edecek şekilde hücre ebatlarını değiştirmeyi deneyebilrisn. (5x5 ya da 3x3 dene.)


2012-07-28 14:25:13
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
dediklerini deneyeceğim birazdan, peki
3ddesigner3d designer

dediklerini deneyeceğim birazdan, peki animasyon yapacağım Gaus mu kullanmalıyım filitrede , hangisi en doğru çözüm olur ?


2012-07-28 14:30:14
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Gaus bulanık çıkarır ama,
ulasdenizulaş deniz

Gaus bulanık çıkarır ama, animasyondaki titremeler için iyi gelir. yine de gauss kullşanıp gerekise filtre ebatlarını biraz biraz arttırıp netlik de sağlayabilirsin.


2012-07-28 14:45:57
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Gaus bulanıklaştırıyor evet karasız
3ddesigner3d designer

Gaus bulanıklaştırıyor evet karasız kaldım kullanmalımıyım bilemiyorum.Ayrıca dışarıdan vuran güneşin sınır çizgileri tırtıklı çıkmasını çözemedim bir türlü.Daha keskin çıkması gerekiyor çünkü antialisng veryhigh da ayrıca sahnemin başka bir yerinde tırtık sorunu olmuyor çok ilginç.


2012-07-28 15:57:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
sahneden bir görüntü atsana
ulasdenizulaş deniz

sahneden bir görüntü atsana bakalım.


2012-07-28 16:44:32
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Glare kamera efekti açık

Glare kamera efekti açık muhtemelen. Hele mitchell kullanıyorsan daha da çok yapar. Her birindede yapıyor illa ki de glare şart ise Triangle tercih edip ayarları çok abartmamak lazım.


2012-09-14 21:42:47
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !